אנחנו מדברים על תקלה שלא קרתה.
אבל בוא נבנה תרחיש סביר: אופנוע שלא הוחלף בו שמן בזמן, נסע בסל"ד גבוה, שרף שמן - ונסע בחוסר באופן קבוע.
סביר להניח שנראה בו:
- פיח בתא השריפה ועל השסתומים - בסבירות מסויימת גם שסתומי פליטה שרופים (הרי לא טיפלו, ולא עשו כיוון שסתומים)
- בוכנה משוייפת, רינגים גמורים, שריטות בצילינדר (ניקסיל - או ציפוי מחדש שלא ידוע לי האם מבצעים בארץ, או החלפת צילינדר)
- מיסבי טלטל וקרנק שחוקים
לכן תדרש להחליף:
שסתומי פליטה (כמה מאות שקלים לשסתום)
בוכנה + רינגים + צילנדר (כ-4500 ש"ח בארץ, במקרה של הדיוק 200)
מיסבי קראנק וטלטל (מניח שזה כמה מאות שקלים)
סט אטמים, ואת כל מחזירי השמן בדרך, כי כבר פתחת (להערכתי כאלפיה)
סה"כ - כ-6000-6500 ש"ח לחלפים, וזה בהנחה ולא נדרשת להחליף שרשרת טיימינג וקאמשאפטים/ ראש קומפלט (גם איתם נסיעה ללא שמן לא מטיבה).
תוסיף על זה עלות עבודה (יום עבודה של מוסך לכל הפחות, כ-2500 ש"ח) - והגעת לכ-9000 שקל, לפני שיפוץ/החלפת ראש (ראש קומפלט לדיוק 200 עולה בארץ כ-6000 שקל, למיטב זכרוני).