ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
אז איך אתה מסביר את התנודתיות הכל כך גבוהה של ההונדה או הקוואסקי? 70-108 מעלות.
בקטמ המחוג תקוע באמצע. קר חם בחוץ פקק רמזורים. המד נשאר באמצע.
לשיטתך הקטמ עומד בול נגיד ב 90 מעלות ללא מנעד? (יש קווים והמד נשאר במרכז, אז אין לי אינדיקציה לטמפרטורה האמיתית)
דרך אגב אם קטמ הצליחו לפנות את החום ואת הקור ולבנות מנוע שנמצא בטמפרטורה עבודה אופטימלית כל הזמן ,(לא מאמין שהצליחו)יש נצילות מירבית ואורך חיים ארוך יותר. כי המנוע לא מגיע לטמפרטורות הזויות והרכבים בתוך המנוע עובדים פחות קשה. טמפרטורה היא המשתנה הכי קריטי לפעולה תקינה של המנוע.
(נכון שכשבונים את המנוע לוקחים מקדמי בטיחות ומסיבים וחלקים נעים שיכולים לעמוד בטמפרטורה נגיד של עד 120 מעלות. אבל למיסב יותר כיף ב 90 מעלות במקום 108).


Sent from my iPhone using Tapatalk
אם כבר אתה רוצה לבדוק תנודתיות מול יציבות, לדעתי קצת לא הגיוני להשוות תפוחים לתמרים (כלים עם מד טמפ' במספרים תמיד יראה תנודתיות גדולה הרבה יותר ממד ריבועים/פסים/שנתות..).
בוא נשווה למשל את האוסטרי שלך מול הגרמני שלי, גם לי ב K יש מד חום עם ריבועים/פסים (איך שתקרא לזה). אצלי כשמגיע לטמפ' עבודה מגיע ל 4 ריבועים, כשזוחלים כ 10 דקות ביולי-אוגוסט חם חם או תקוע ברמזור ועם לופ בצומת מתבשל מחכה לפחית שתגאל אותנו: המאוורר נכנס לעבודה ומייד מופיע עוד ריבוע במד... אחרי כמה דקות טובות נכבה המאוורר אבל, לא יורד הריבוע החמישי, כי כנראה הטמפ' עדיין בטווח הריבוע החמישי במחשב.. כשיש בריזה/הגרמני זז מעל ל 50 קמ"ש אחרי כמה דקות יורד חזרה לריבוע הרביעי, גם אם עליתי לחרמון והכלי זז על 130++ והטמפ' מסביב 10 מעלות מינוס..
קיצר - אם בא לך ואתה מצ'ועמם, תעשה חישוב גס בערך כמה טווח כל ריבוע/פס, יכול להיות שזה אפילו כ 20 מעלות/+ כל אחד .. או שפשוט תתקשר למפעל באוסטריה, או תקפוץ לשם לתשאל את מח' ההנדסה, לדעתי לא תהיה להם בעיה להסביר לך. (אבא של חבר עליו השלום, שהיה אספן אלפות מושבע, אחרי שרכש את אחת האלפות שלו חדשה מהיבואן פה ולא קיבל את ספר הרכב, נסע לאיטליה למפעל נכנס לשם הציג עצמו כבעליה הטרי של אלפא חדשה מארץ הקודש, ושאל אם אפשרי לקבל את ספר הרכב או ברומנית או בצרפתית.. עשו לו כבוד מלכים שם !!! - סיור ע"י מהנדס בפס היצור ובמפעל כולו, וכמובן ציידו אותו בספר הרכב בסוף !!!)