חשיבות עליונה וקריטית. אין שום בעיה ללמוד לבלום עם המערכת.
אם אתה לא נועל גלגלים בבלימה (שככה אמורה להיראות בלימה אופטימלית) אז הabs לא ייכנס לפעולה.
אשמח לדעתכם בקשר לחשיבות / אי חשיבות מערכות בטיחות, ובפרט ABS, לאופנוע ראשון. לצורך הדיון נניח 250-350 סמ״ק.
מצד אחד מבין לגמרי את החשיבות של המערכת. מצד שני, ייצא לי לראות ולקרוא (בפורומים זרים) לא מעט דעות נגדיות שמעודדות ניסיון ראשוני ללא מערכת ABS בנימוק שכך לומדים טוב/מהר יותר לשלוט בבלימה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חשיבות עליונה וקריטית. אין שום בעיה ללמוד לבלום עם המערכת.
אם אתה לא נועל גלגלים בבלימה (שככה אמורה להיראות בלימה אופטימלית) אז הabs לא ייכנס לפעולה.
אפשר להסתדר בלי.
אם בא לך, חפש שרשורים ישנים - היו ויכוחים סוערים בנושא "עד כמה זה קריטי שיהיה ABS".
אני, כאמור, מעולם לא הייתי בעלים של אופנוע עם ABS, וגם לאופנוע הנוכחי שלי אין ABS. רכבתי במצטבר כרבע מיליון קילומטר ואני עדיין חי כדי לספר על זה.
מצד שני - קיומיו של ה-ABS בהחלט יכול לסייע לך בסיטואציות מסויימת.
הייתי מסכם את זה כך:
בשטח - ה-ABS מפריע.
בכביש - ה-ABS לא אמור להיכנס לפעולה כל עוד אתה מתפעל את האופנוע באופן תקין. אם נקלעת למצב שבלמת והגזמת עם העוצמות, ה-ABS יסייע לך להישאר על הגלגלים. בכל מקרה, קיומו של ה-ABS (וברוב הכלים היום הוא קיים) הוא לא סיבה לוותר על לימוד עקרונות בלימה נכונה ותרגול של העקרונות האלה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה רבה לכם. כצפוי קיבלתי את שתי הקצוות ..
אחדד את השאלה:
מתכוון לקנות אופנוע ראשון (A1) שיאפשר כניסה נוחה, מדודה וזהירה לעולם השטח. גר במרכז ת״א בלי עגלה אז חייב לעלות על כבישים מהירים בשביל להגיע לשטח. מניח שאם יהיה אופנוע אסע גם בעיר בית-משרד-חברים. מכוון לדוש או אנדורו לייט ברישוי צהוב (250-350 סמק). בגלל שאופנוע ראשון רוצה לשמור על תקציב של עד 25,000 לאופנוע+מיגון.
החידוד הוא - מערכת ABS או וסט מתנפח לחלקי הכביש. ההפרש במחיר האופנועים עם/בלי הוא אותם 2500-3000 שעולה הוסט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
1. מה הקשר בין וסט ל-ABS? אין לך כסף לשניהם - אז אפשר לקנות אופנוע קצת יותר ישן כדי להשאיר תקציב גדול יותר לציוד, אם כ"כ חשובה לך הבטיחות. אפשר גם לוותר על שניהם, ולרכוש ציוד שטח איכותי יותר או אופנוע במצב טוב יותר. זה עניין של סדרי עדיפויות.
2. דו"שים קרביים שיכולים להתאים לתקציב הם הימאהה WR250R (יובא עד 2017) או הסוזוקי DRZ400S (מיובא 2000-2009, ומ-2016 עד היום), שניהם מגיעים ללא ABS.
עם ABS תוכל לרכוש את ה-CRF250 או את הקאוואסאקי KLX230. הם חלשים מאוד, ומפסידים לדגמים מעלה הן בכביש והן בשטח. מצד שני הם כנראה יהיו חדשים יותר במצב טוב יותר במסגרת אותו התקציב.
מה שאני מנסה להגיד - שבבחירת אופנוע יש המון שיקולים. תבין איך יראה סט הציוד שאתה רוכש (או שלך, תרכוש ציוד ותראה כמה כסף נשאר לאופנוע). אחרי זה תגדיר את הדרישות מהאופנוע, את התקציב, וצא לחפש כלים מתאימים. דעתי האישית - קנה את האופנוע הכי שמור, מטופל ובעל תוספות מועילות לשימוש שלך שתמצא בתקציב, בין אם יש לו ABS ובין אם לא.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה, עזר מאד.
אני מתכוון לרכוש wr או crf וההתלבטות היתה אם להתעקש על ABS ולהישאר עם אפשרות אחת או לא. הבנתי את המסר - האופנוע ולא התוספת..
מבחינת וסט, כנראה אקנה. א. כי אני לא מיומן. ב. זה ג׳ונגל מטורף בכביש. לכן המסקנה היא לצפות לפגיעה ולהתכונן.. בתקווה שלא תתרחש.
כמובן שאעשה מהר קורסי רכיבה לכביש ולשטח.
Sent from my iPhone using Tapatalk