שמח לשמוע שיצאת שלם, ועוד יותר שמח שאחרי האירוע אתה מנסה להבין היכן טעית ולהסיק מסקנות. יישר כוח.
קשה מאוד להגיד משהו וודאי בלי לראות את המפגע בכביש שעליו עלית.
אם בא לך להיכנס לספקולציות - אז אני מניח שקרה משהו בסגנון הזה:
1. עלית במהירות גבוהה יחסית על מקטע כביש מגורד/משובש.
2. הגלגל הקדמי, שמחפש "לברוח" למקום שבו יש יותר אחיזה בתנאים אלה, התחיל לנדנד לך את הכידון ימינה ושמאלה.
3. נבהלת וסגרת את הגז, ותפסת חזק את הכידון. זה הביא לכמה תוצאות לא רצויות:
- הגלגל הקדמי ננעץ חזק יותר בקרקע עקב סגירת הגז שמעמיסה אותו.
- הכידון איבד את היכולת להתיישר עצמאית עם כיוון הנסיעה משום שחזת בו חזק מדי.
במצב הלא-יציב הזה, כל דבר שפוגע בגלגל הקדמי (חריץ, אבן, מדרגה) יכול לגרום לשבירה חריפה של הכידון הצידה ולנפילה.
מהצורה שבה שאלת את השאלה "אני יודע שכשאני נוסע במהירות גבוהה הכידון תמיד ישר ולא ממש מזיזים בצורה קיצונית ימינה ושמאלה (מה גם שזה קצת קשה...)." אני מניח שהידע שלך ברכיבה מסתכם בשיעורי נהיגה. אתה חייב להבין, שהשיעורים לא נותנים לך כלים כדי לתפעל את האופנוע במצבי קיצון בכביש הציבורי.
אז מה עושים:
1. משיגים את הספר של נחום לב "אופנועים - רכיבה נכונה" וקוראים אותו. אם משהו לא ברור - שואלים או קוראים שוב עד שמבינים.
2. עושים קורס רכיבה בסיסי, ועדיף חבילה של כמה קורסים באחד מבתי הספר לרכיבה מתקדמת (פרוריידינג, אופנוען מאומן) ע"מ לקבל כלים טכניים לשליטה באופנוע. אני בטוח שאתה לא יודע עד כמה אתה לא יודע לתפעל את הכלי, ובדיוק על הפער הזה הקורסים באים לגשר.
3. (אופציונלי) רוכבים בשטח כדי לשפר את השליטה באופנוע בתנאי אחיזה משתנים.
בהצלחה![]()



ציטוט ההודעה בתגובה