פשוט תבדוק שיש שמן מים (אם זה בכלל קירור נוזל) ודלק, וסע לעשות את הטיפול שלך.
היי לכולם,
בשעה טובה רכשתי קטנוע SYM Cruisym 125 הקטנוע שנת 2018 עם 5300 ק"מ.
הבעלים האחרון קנה אותו ב08.2020 נסע עליו איזה 400 ק"מ במשך כמה חודשים ומאז עומד כחצי שנה פלוס מינוס.
מניח שהטיפול האחרון היה כשהיה ב1000 ק"מ.
עכשיו השאלה שלי מה נכון לעשות, האם כדאי להתחיל תהליך של גרירה למוסך לטיפול 5000 וכו?
או שלהחליף שמן עצמאית (אין בעיה עם עניינים טכניים) ואז לנסוע למוסך כרגיל או בכלל לעשות את כל הטיפול בעצמי כבר? (הבנתי שלא עושים יותר מידי ב5000 מלבד בקרה והחלפת שמן במידת הצורך, אשמח להבין אם צריך דברים נוספים).
בכל מקרה אשמח לשמוע עוד המלצות על מנת לוודא שאתחיל נסיעה כראוי ולא אגרום נזק.
תודה לעונים.
פשוט תבדוק שיש שמן מים (אם זה בכלל קירור נוזל) ודלק, וסע לעשות את הטיפול שלך.
ולמה אתה מניח שהטיפול היה ב1000? שאל את הבנאדם מתי טיפל, או התקשר לחברה לשאול לגבי הסטוריה.
הנחתי בגלל הטיפול לאחר ההרצה, אכן אבדוק עם החברה מתי ביצע.
תודה על המענה.
שמן מחליפים כל שנה או מספר הקילומטרים שהיצרן קבע, מה שמגיע קודם, אם לא הגיע ל5000 ק״מ ולא עברה שנה אין צורך להחליף שמן.
אבל בהעדר הבנה במכונאות ובגלל שהאופנוע עמד כמה חודשים הייתי נותן למוסך לעשות טיפול כדי שיעברו עליו בכללית לראות שכל הנוזלים בכמות הנדרשת ושהכל מתפקד כמו שצריך
בהתאם להמלצה פה התקשרתי למוסך, מסתבר שטיפול 1000 נעשה כנדרש אחרי ההרצה העניין שהוא נעשה ב01.2019 ומאז לא בוצע טיפול.
ניתן להבין ששמן שישב 2 וחצי זה לא להיט, האם יכול להיגרם נזק אם הקטנוע הניע והכל בסדר?
בהתאם לממצאים החדשים כדאי לגרור או אפשר להגיע בנסיעה למוסך?
הכי טוב שתחליף בבית אם אפשר.
שמן שישב שנתיים+ מאבד קצת (או הרבה) מהתכונות שלו.
זה אומר שהוא משמן ומסכך פחות טוב, מצד שני, נסיעה של רבע שעה למוסך בלי לקרוע את המנוע...
תיסע ותחליף.
תחליף שמן ופילטר, תטעין את המצבר, תוודא לחץ אוויר בצמיגים וצא לסיבוב.
אחרי הסיבוב, תבדוק שהברקסים לא נתפסים, שכל המנופים עובדים חלק - וסע לשלום.
.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הבחור שאל אם יש בעיה לנסוע עד המוסך, ואני אומר שאם יש שמן ומים (אוקיי, ואוויר). אין שום בעיה. לא יגרם נזק מנסיעה אחת. זה גם לא קטנוע שעמד עשר שנים. לגבי תקינות בלמים: אכן נקודה חשובה.
תודה לכולם,
עדכון: לבסוף החלפתי שמן עצמאית + ניקוי של הרשת פילטר שהייתה שם, מילוי של השמן שהומלץ על ידי היצרן, היו שם כמה חתיכות קטנות של ברזל אבל מניח שזה תקין בשימוש.
בנוסף החלפתי פילטר אוויר שהיה דיי מאובק.
בהמשך אפתח לבדוק את הרצועה של הוריאטור שלא יבשה או משהו.
לגבי הבלמים, צד אחד הנוזל בלמים מלא, בצד שני הנוזל בלמים בקו התחתון אבל אחד הברגים של הקופסא טחון, יש איך לפתור את הנושא עצמאית? אשמח לעצות.
לנעוץ בו מברג ולסובב בדפיקות נגד כיוון השעון.
מקדח שמאלי או סט בסגנון הזה https://www.banggood.com/5-or-6-PCS-...BoCRFQQAvD_BwE
החתיכות ברשתית בגלל שמדובר במנוע חדש, כנראה החלפת שמן ב 1,000 נעשתה דרך הבורג ריקון ולא ניקו אותה.
רצועה ומסנן אוויר - מדובר בקטנוע חדש, כל עוד שלא עמד בנגב או במחסן נעול בשמש לא חושב שהיה טעם להחליף מסנן או חגורה אחרי 1400 ק"מ.
אל תיגע בנוזל בלם עדיין.
קודם בדוק את מצב הרפידות. אם הן שחוקות (פחות סביר בקמ כזה נמוך, אבל כבר ראיתי רוכבי כסאח שהצליחו) הבוכנות נדחפות יותר ומפלס הנוזל יורד. כשמחליפים לחדשות הוא עולה חזרה. אם מוסיפים נוזל על רפידות גמורות, בהחלפה הבאה תהיה פריצה של עודף נוזל.
אם הרפידות עם הרבה בשר והנוזל במפלס הנמוך, נסה להבין למה. כי זה אומר שיש נזילה.
בנוסף. נסה לברר למה בקטנוע חדש יש ברגים טחונים בכוסית. האם היה מורכב שם מתאם ram או שמישהו התעסק שלא לצורך (אולי נזילה שהביאה למילוים חוזרים?).