ציטוט נכתב במקור על ידי moonshield צפיה בהודעה
עד כמה שידוע לי, קשה לי להאמין שהגומי שמרכיב את הצמיג (סי טטי או טבעי, או בכלל לא גומי) מקבל את התכונות הסופיות שלו לאחר שנה מרגע הייצור. רוב האלסטומרים (גומי, סיליקון, פוליאורתן טרמופלסטי וכו') מגיעים לתכונות האופטימליות אחרי' בישול' ראשוני והמתנה או 'בישול מלא' (post/final cure). לרוב החומרים דרושים כמה ימים להגיע לתכונות האופטימליות שלהם, אך ע''י חימום לטמפרטורה גבוהה ניתן לקצר את הזמן הזה מאוד (לדוגמא פוליאורתן מוכן אחרי 3-6 ימים בטמפ' החדר או אחרי 2-3 שעות ב 80 מעלות). קשה לי מאוד להאמין שגומי צריך שנה כדי להגיע לנקודה של התכונות האופטימליות. מה עוד שברגע שהצמיג בשימוש מתבצע תהליך של שחיקה של הגומי, ולמרות שגומי (שמחוזק ב carbon black) הוא חומר עם עמידות גבוהה לשחיקה, גם הוא נשחק במהלך הרכיבה.
גילוי נאות: הכותב הוא ד"ר לכימיה של פולימרים אלסטומרים, אבל לא עובד בתעשיית הגומי או אמין באופן כללי.
זה נכון כל עוד הצמיג לא בנסיעה. כשמתחילים להשתמש בו הצמיג מתחמם ויש גם כוחות מכאניים (תזוזה של חגורות הפלדה בתוך הגומי) שגורמים לשחיקה פנימית ולשינוי המבנה. אני מנחש (הדגש על מנחש) שכמו כל דבר מכאני יש שינוי גדול בהתחלה ("הרצה") עד שמגיע לסוג של מצב יחסית קבוע שממנו יש שחיקה איטית עם השימוש. אם יש משהו בתקופה של שנה, כנראה שמדובר יותר על שנת רכיבה (כשהצמיגים פעילים) ולא ממועד הייצור.
גילוי נאות – גם הכותב מבין משהו בכימיה. גם בפיזיקה.