ציטוט נכתב במקור על ידי Busy צפיה בהודעה
...אני יכול לחזור רק לשאלה העיקרית של הנושא, שנשמעת כמו:
-האם זה נכון שיצרן הצמיגים טוען שצמיג מקבל את מקסימום יכולות הכביש והביצועים שלו בתוך שנה לאחר הייצור ?
-ואם כן, עד כמה הן אמיתיות ולא טריק
אני יכול להניח שאני, כחובב , אולי לא מכיר את הכל הנקודות של ייצור גומי לצמיגים.
העובדה שחלק מחברי הפורום כאן הם ללא ספק מומחים ברמה גבוהה בתחומים מסוימים, אין לי ספק- אבל לא למה שקשור לצמיגים.
לפעמים משהו נראה לי ממש הזוי בגלל חוסר ידע
עד כמה שידוע לי, קשה לי להאמין שהגומי שמרכיב את הצמיג (סי טטי או טבעי, או בכלל לא גומי) מקבל את התכונות הסופיות שלו לאחר שנה מרגע הייצור. רוב האלסטומרים (גומי, סיליקון, פוליאורתן טרמופלסטי וכו') מגיעים לתכונות האופטימליות אחרי' בישול' ראשוני והמתנה או 'בישול מלא' (post/final cure). לרוב החומרים דרושים כמה ימים להגיע לתכונות האופטימליות שלהם, אך ע''י חימום לטמפרטורה גבוהה ניתן לקצר את הזמן הזה מאוד (לדוגמא פוליאורתן מוכן אחרי 3-6 ימים בטמפ' החדר או אחרי 2-3 שעות ב 80 מעלות). קשה לי מאוד להאמין שגומי צריך שנה כדי להגיע לנקודה של התכונות האופטימליות. מה עוד שברגע שהצמיג בשימוש מתבצע תהליך של שחיקה של הגומי, ולמרות שגומי (שמחוזק ב carbon black) הוא חומר עם עמידות גבוהה לשחיקה, גם הוא נשחק במהלך הרכיבה.
גילוי נאות: הכותב הוא ד"ר לכימיה של פולימרים אלסטומרים, אבל לא עובד בתעשיית הגומי או אמין באופן כללי.