למיטב ידיעתי זה לא אפשרי במקרה של הz650 כי היבואן לא מוכן לבצע וזה תלוי בו.
בכל מקרה הייתי הולך על הz400 ואז עובר לאופנוע אחר אחרי הוצאת רשיון לא מוגבל. הz650 הוא לא מהמוצלחים בקטגוריה שלו.
אהלן,
אני חוזר לרכב אחרי שנתיים של הפסקה. האופנוע הראשון שלי היה z300 ומאוד נהניתי איתו ולכן החלטתי ללכת על קו דומה. יש לי רשיון A1.
אני מתלבט בין שני אופנועים.
הראשון זה z400, והשני זה z650 מוגבל. לשניהם תג מחיר די זהה.
רציתי לדעת, האם לאחר שאני מוציא רשיון לא מוגבל אפשר לפתוח באופן חוקי את ההגבלה של הz650?
אם כן, האם הביצועים זהים לזה של z650 שאיננו מוגבל מלכתחילה?
הייתי שמח לייעוץ בעניין.
תודה רבה
![]()
למיטב ידיעתי זה לא אפשרי במקרה של הz650 כי היבואן לא מוכן לבצע וזה תלוי בו.
בכל מקרה הייתי הולך על הz400 ואז עובר לאופנוע אחר אחרי הוצאת רשיון לא מוגבל. הz650 הוא לא מהמוצלחים בקטגוריה שלו.
ה-Z400 דומה מאוד ל-300 שהיה לך, רק מציע קצת יותר ביצועים.
ה-Z650 הוא אופנוע שונה לגמרי, וחווית הרכיבה עליו תהיה שונה (לדעתי - שונה לרעה, משום שמדובר באופנוע די משעמם).
ההצעה שלי היא לא להנעל דווקא על קאוואסאקי ולבדוק גם כלים של יצרנים אחרים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בשביל לענות על השאלה הזאת, תצטרך להגדיר את הצרכים והתקציב.
תקציב - איזה סכום תוכל להעמיד לקניית האופנוע לא כולל ההוצאה על ביטוח/ציוד מגן?
האם הכוונה היא לרכוש אופנוע חדש או משומש?
ניסיון הרוכב ורשיון נהיגה A/A1/A2
מה הדרישות מהאופנוע ואופי השימוש:
אופי רכיבה - מנהלתי בית-עבודה, טיולים רגועים או טיולים ספורטיביים?
עירוני/מרחקים ארוכים?
ק"מ חודשי צפוי?
האם לבד/בהרכבה?
מידות גוף - יש כלים שיתאימו יותר לגבוהים, ויש כלים שיגרמו לנמוכים להרגיש בנוח.
טיפולים - לבד או במוסך? האם יש חשיבות גדולה למרווח הטיפולים ועלויות האחזקה המצטברות?
כמה זמן אתה מתכוון להחזיק את האופנוע?
כשתענה על השאלות האלה, ניתן יהיה להמליץ לך על דגמים ספציפיים שמתאימים לאופי השימוש ולתקציב שלך.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בגדול התקציב הוא 30,000 עם גמישות קצת למעלה או למטה
אני מעוניין באופנוע משומש, אבל שהוא לא יותר משלוש שנים על הכביש.
רכבתי על אופנוע במשך שנתיים, לפני שנתיים.
דרגת רשיון A1.
אני מתכוון להשתמש בו לנסיעות יומיומיות באזור המרכז בעיקר, וללימודים באוניברסיטת אריאל.
כנראה שאני ארכיב את בת הזוג שלי, אבל לא באופן קבוע, ובטח לא לטיולים.
אני קצת יותר ממטר שמונים, ואני זוכר שהיה לי אחלה על הz300.
מתכוון לטפל בו רק במוסך מורשה.
כנראה שאחזיק בו לפחות שלוש שנים.
קודם כל, אני ממליץ לך בחום להוציא רישיון A כדי לא להגביל את עצמך. אופנועי 600-700 סמ"ק יאפשרו לך להינות הרבה יותר ברכיבות בין-עירוניות ארוכות או בטיולים זוגיים.
כמה דגמים שיכולים להתאים מאוד לדרישות הם:
כל סדרת ה-500 של הונדה.
סוזוקי SV650 (בתוספת משקף, כידון רחב ותוספת ריפוד למושב). הפייבוריט האישי שלי בין אופנועי ה"כביש" בקטגוריה, עקב שילוב של עיצוב קלאסי שמוצא חן בעיני, מנוע נעים וחזק ואמינות מופלגת.
וורסיס 650, אם כבר אתה בסדר עם המנוע המשעמם של ה-Z650.
ימאהה MT-07 TRACER - הפייבוריט שלי מבין אופנועי ספורט-טורינג. הוא מנסה להיראות כאדוונצ'ר, אך בפועל מדובר באופנוע כביש טהור. גם כאן יש מנוע חזק דיו, עיצוב נעים לעין ורקורד אמינות נאה, וכל זה בתוספת נוחות טובה למרחקים. כנראה שאופנוע שמור בן 3-4 שגם לא נסע הרבה יחרוג מעט מהתקציב.
גם הונדה CB650F יכול להיות מענה נפלא, ויזכיר את ה-Z300 שהיה לך מבחינת אופי מנוע, רק עם הרבה יותר כוח.
בגזרת הכלים האקזוטיים - תוכל לצוד שיוור 750 (אופנוע מאוד כיפי, שנמכר כמשומש בזול מאוד יחסית לחבילה שהוא מספק) או דוקאטי סקרמבלר (שיהיה קצת יותר ישן ממה שבקשת, אבל יספק לך חוויה שונה ומהנה מאוד בנסיעות עירוניות-פרבריות).
את רוב הכלים לעיל ניתן למצוא בדרגת A1, אך אני לא רואה בזה טעם. עדיף להוציא רישיון A ולהנות ממלוא ההספק באופן חוקי.
יש מגוון רחב של כלים אחרים שיוכלו להתאים לך מאוד, לדוגמא הק.ט.מ 390 אדוונצ'ר (תוכל לרכוש אופנוע עם מעט מאוד ק"מ בתקציב), ה-Z400 שציינת והכלים של בנלי (אם אתה לא חושש מהרכבה סינית).
אני מציע לך להתחיל מסיבוב סוכנויות ומדידת כלים - בלי להינעל מראש על יצרן, דגם או קטגוריה מסויימת. כשתבין למה אתה מתחבר יותר, תוכל לראות אילו מדגמים שמצאו חן בעיניך ובאילו שנתונים נכנסים בתקציב שעומד לרשותך.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual