גילוי נאות: אני לא מהנדס מכונות, אבל קצת מתעניין ומנסה להבין.
מדחס טורבו עובד בסל"ד מאוד גבוה. המשמעות היא ששימון שלו הוא מאוד קריטי. יש מספר רכבים (לא כולם, לא יודע אם סקודה כלול) שדואגים ללחץ שמן בטורבו אחרי שמכבים את המנוע. ברוב הרכבים זה לא קיים. המשמעות היא שהטורבו ממשיך להסתובב גם לאחר שמכבים את המנוע ללא שימון טוב. כשקונים רכב משומש עם טורבו - אי אפשר לדעת מה מצבו. אם, לדוגמה, נותנים גז ומעלים טורים לפני כיבוי המנוע, הטורבו יעבור שחיקה הרבה יותר גדולה מאשר אם נותנים למנוע לעבוד על סרק במשך כמה עשרות שניות לפני שמכבים אותו. בקיצור, ברכב משומש יש נעלם גדול אם הוא מגיע עם טורבו.


ציטוט ההודעה בתגובה