ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
להורים שלי היה SX4 כעשר שנים, לזכרוני למעט החלפת מצברים לא היו בעיות. החליפו ל.. S-Cross, שהיא קצת יותר גדולה/רחבה מהדגם המקורי, למשל אפשר להכניס פלטה ובסיס שולחן באורך 1.40 מאחור כשהכסאות מקופלים.

הקטקוב שבי היה מסתכל גם על אלפא 159 ספורטוואגון עם התיבה הלא מתחכמת (יהיו מספיק בעיות גם בלעדיה)
לאור זה שלרכוש את אחת הספורטוואגון הידניות הבודדות זה מעשה לחולי נפש כבדים עם כיס עמוק, אני יכול להציע להסתכל לכיוון של הג'וילייטה הידנית עם המנוע הבסיסי (1.4 טורבו, 120 כ"ס) - יכול להיות שגם האוטומט בסדר, אבל אני לא ממליץ על רכבים אוטומטיים בקטע עקרוני.
היא מספיק מרווחת, ביצועיסטית, יפה ואמינה. הבעיה היא למצוא את האחת שתהיה שמורה, עם ק"מ נמוך ועם גיר ידני.
בתקציב הנ"ל אנו מדברים על שנתון 14-15.

אם מורידים את הפרמטרים של ההנאה בנהיגה הייתי הולך באחד מהכיוונים הבאים:
1. פיאט טיפו סדאן ידני - בעיקר כי הוא זול, מאוד. המון אוטו לשקל. בתקציב אפשר למצוא רכב 2017-2018 עם קילומטראז' נמוך ומיד ראשונה.
למיטב ידעתי גם הגרסאות האוטומטיות אמינות (ויש סטיישן למי שמחפש רכב טיולים משפחתי).
2. דאצ'יה דאסטר החדש בגרסת 4X2 ידני (עם מנוע 1.33. לא להתקרב למנוע 1.2 מהדור הקודם). זה ידרוש מתיחה של התקציב, אבל הרכב יהיה משנתון 19-20 וכנראה במצב כמעט חדש.
הרכב עצמו צפוף יחסית מאחור, ולא מפנק במיוחד - אבל הרכב אמין, פשוט וזול לאחזקה.