תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: מעבר רכיבה מספורט לקטונעים יום יום :( האם בחרתי בקטנוע הנכון?

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2018
    הודעות
    8

    מעבר רכיבה מספורט לקטונעים יום יום :( האם בחרתי בקטנוע הנכון?

    טוב אז אחרי כמה שנים טובות של רכיבה יום יום על כלים גדולים עם הרבה אקשן ומהירות הגעתי למצב כלכלי שאני לא הייתי יכול להחזיק את האופנוע שהיה לי
    Z900 לא מוגבל כמובן אני רגיל לנסוע איתו יום יום לעבודה 40 קילומטר כול צד קצת יותר כמובן במהירויות גבוהות.
    זה החיים שלי וזה הדבר שאני הכי אוהב אין צורך לפרט את זה כי כולם כאן מבינים את הנושא
    בגלל בעיה כלכלית הייתי צריך להחליף את האופנוע שלי ולכן הלכתי לסוכנות (מטרו) והחלטתי ליבחור ב גוי מקס היה לי אופציה ל 250 או 300
    לקחתי את ה 300 כמובן למרות שה 29 סמק האלה יותר לא ישפיעו יותר מידי אבל הוא מגיע עם בקרת החלקה וחשבתי על הבטיחות שלי ליפני הכל. joumax z+ 300
    אני צריך לקבל את הקטנוע שבוע הבא.
    רציתי לדעת כמה דברים
    1) עלויות תחזוקה של קטנוע במיוחד מה שלקחתי הבנתי שהם הרבה יותר נמוכות יחסית לאופנוע
    2) ראיתי באינטרנט שהם מגיעים רק ל 127 שלדעתי זה בדיחה זה היה הילוך שני באופנוע הקודם שלי כמובן שאי אפשר להשוות אבל ל "300" סמק רק 127?
    3) צריכת דלק הבנתי הם עושים בערך 1 ל 30 בנסיעה רגילה
    4) אני מרגשי שקטנוע לא בטיחותי מספיק יחסית לאופנוע מבכינת אחיזה בכביש מרחק בלימה, וכמובן רעש אפחד לא שומע אותכם עוברים. באופנוע קילומטר ליפני כבר היו מפנים לי את הדרך.
    5) איזה צמיגים אתם ממליצים לי לשים עליו?
    6)באופנועים יש קבוצות רכיבה פרטיות שממש כל שבוע החברה לומדים אחד מהשני איך לרכב כמו שצריך האם יש קבוצות כאלה גם לקטנועים ללמו לשלוט על ה"כלי" שלך כמו שצריך?

    האם לדעתכם עשיתי בחירה נכונה עלמנת לחסוך את הכסף שלי?
    והאם בחרתי בקטנוע הנכון? כמובן שיש עוד מלא קטנועים אבל מבחינת עלויות תחזוקה צריכת דלק ונסיע היומ יומית לקילומטרים האלה


    ביבי Z900
    Kawasaki-2020-Z900-850x560.jpg
    שלום z+ 300
    download.jpg
    נערך לאחרונה על ידי cdanielc293; 31-07-2021 בשעה 10:58.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אם כבר ירדת בשביל לחסוך, אז למה לא 250? ככה היית חוסך בביטוח.
    ואם כבר לקחת 300, אז למה לא לקחת אופנוע בנפח נמוך יותר כמו הנינג'ה 400 או cb500x?
    זה אופנועים מספיק חזקים בשביל כל צורך מנהלתי וההוצאות עליהם (במידה שאתה נוסע רגוע) לא יהיו גבוהות בהרבה מגו'י מקס, אם בכלל.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    את רוב החסכון היית עושה בביטוח על 250 ודווקא את זה בחרת לא לעשות.
    בנוסף,
    אם אין לך כסף להחזיק z (זה לא איזה ריינג'רובר), גם אין לך כסף לקנות קטנוע חדש מהחברה.
    אז לשאלת הפתיחה, לא. לדעתי לא בחרת נכון.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    את רוב החסכון היית עושה בביטוח על 250 ודווקא את זה בחרת לא לעשות.
    בנוסף,
    אם אין לך כסף להחזיק z (זה לא איזה ריינג'רובר), גם אין לך כסף לקנות קטנוע חדש מהחברה.
    אז לשאלת הפתיחה, לא. לדעתי לא בחרת נכון.
    אשכרה. לאנשים אין כסף להחזיק אופנוע אז הולכים ומוציאים קטנוע חדש מהחברה 🤦 .
    הזיה בלאט.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    וכמובן רעש אפחד לא שומע אותכם עוברים. באופנוע קילומטר ליפני כבר היו מפנים לי את הדרך.
    קלאסי.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2018
    הודעות
    8
    וואלה חוץ מלרדת עלי אפחד לא ענה לי השאלות
    להוציא קטנוע חשד עולה 27 אלף
    הZ שהיה לי שווה 43 אלף
    השארתי לעצמי 13 אלף שקל לכל הדברים שאני צריך
    הביטוח יותר זול מ הביטוח ששילמתי מקודם התחזוקה יותר זולה אז לא הבנתי איפה הבעיה
    אני מעדיף כלי חדש שאני ישמור עליו ויטפל בו מאשר כלי ישן שנסע הרבה ולא טופל כמו שצריך
    נכון 250 יכול היה להיות יותר חסכוני בשבילי אבל גם קצת יותר חלש ו ה 10-15 קמש הבדל יעשו לי קצת יותר טוב במקום לנסוע כל הזמן עם הגז עד הסוף

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2018
    הודעות
    8
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    את רוב החסכון היית עושה בביטוח על 250 ודווקא את זה בחרת לא לעשות.
    בנוסף,
    אם אין לך כסף להחזיק z (זה לא איזה ריינג'רובר), גם אין לך כסף לקנות קטנוע חדש מהחברה.
    אז לשאלת הפתיחה, לא. לדעתי לא בחרת נכון.
    וואלה חוץ מלרדת עלי אפחד לא ענה לי השאלות
    להוציא קטנוע חשד עולה 27 אלף
    הZ שהיה לי שווה 43 אלף
    השארתי לעצמי 13 אלף שקל לכל הדברים שאני צריך
    הביטוח יותר זול מ הביטוח ששילמתי מקודם התחזוקה יותר זולה אז לא הבנתי איפה הבעיה
    אני מעדיף כלי חדש שאני ישמור עליו ויטפל בו מאשר כלי ישן שנסע הרבה ולא טופל כמו שצריך
    נכון 250 יכול היה להיות יותר חסכוני בשבילי אבל גם קצת יותר חלש ו ה 10-15 קמש הבדל יעשו לי קצת יותר טוב במקום לנסוע כל הזמן עם הגז עד הסוף

    בZ יוצא לי כל חמישה חודשים לשלם 4- 5 אלף שקל על צמיגים שעולים 1800 ש"ח
    ברקסים ושרשרת שעולים 1500 באופן קבוע
    החלפת שמן פילטר שמן ופילטר אוויר 1000 "שח
    ולא מתאים לי תחזוקה כזאת זה פשוט לא הגיוני
    בקטנוע יעלה לי רבע מזה

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    לא הבנתי איך כל 4-5 חודשים אתה מחליף צמיגים שעולים 1800₪ אבל משלם עליהם 4-5 אלף....
    בגדול תחזוקה של קטנוע (למעט עניין הצמיגים) לא מחייבת שתהיה זולה יותר מאופנוע. יש ויש. עם זאת, אתה עכשיו עם קטנוע באחריות ואין לך בלתמ"ים בתקופה הנראית לעין.
    כן, הקטנוע ישייט על 110+- עם קצת רזרוות לעקיפה. זה מה יש. זה לא z900 ואפילו לא cb500...
    בעניין הרעש- תתרגל, סע נכון, אל תפתיע ואתה תשרוד. תתרגל לזה שקו המראות שלך הוא בקו המראות של רכבים והשתחלות בפקקים היא שונה.
    לא נראה לי שיש קבוצות רכיבה. יש קורסים אבל לא נראה לי שלשם כיוונת.
    בטיחות- מבחינת יציבות במהירות גבוהה בסיבובים הדוקים ורזרוות כח לעקיפות ובריחות ממשאיות הz אכן מנצח. כשתבין שאתה לא על הz אלא על צילינדר אחד עייף ומסכן עם כורסא מעליו, תצטרך לשנות את צורת המחשבה והרכיבה ולרכב יותר רגוע ובניחותא. זה האחרון כשלעצמו הופך את העניין לבטיחותי יותר במידה מסויימת.

    אף אחד לא ירד עליך. פשוט החישוב שלך תמוהה. למכור כלי שאתה מכיר אותו, נהנה ממנו ומסופק ממנו ולקנות קטנוע חדש מהחברה זה לא ממש חסכון. ה13 שנשארו לך בצד הם לא באמת רווח לטווח הארוך. ואם אתה חושב שכן אז סגור אותם בתכנית חסכון שאי אפשר לפתוח.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    להוציא קטנוע חשד עולה 27 אלף
    הZ שהיה לי שווה 43 אלף
    אדם הגיוני עם בעיה כלכלית היה מוכר את הz וקונה כלי 250 יד שנייה.
    חוסך עוד 8,000₪ במחיר הכלי+1,200₪ במחיר הביטוח.
    אתה אולי "משלם" במהירות אבל זה מה יש (בכל מקרה אין הרבה הבדל בין 250 ל-300).
    במקום זה קנית כלי חדש (שתחטוף עליו את על ירידת הערך)+ עלות ביטוח יקרה יותר בשביל 10 קמ"ש יותר על השעון.
    טיפולים יעלו פחות? כן.
    צמיגים אני בספק אם תצליח לגמור כל 4-5 חודשים על 300 סמ"ק.
    רעש? אתה יכול להוציא את המשתיק אבל זה סתם להיות ז** (לא בקטע אישי, אני אומר את זה לכל הרוכבים שעושים את זה).

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    2-3 מהרוכבים שעשו איתי קורס רכיבה מתקדמת באופונען מאומן היו עם קטנועים. זה הדבר הכי בטיחותי שאפשר לעשות והשקעה נכונה לשיפור הנאה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לא יורד עליך. שאלת מה דעתי, ואמרתי לך. אם השיקול הוא תקציב, הכיוון היה נכון אבל עשית שתי טעויות עיקריות, ועליהן הצבעתי.
    ואם אתה לא מסוגל לשמוע דברים שאתה לא אוהב, מערימת אנשים שלא מכירים אותך ולא יודעים באמת מה מצבך לפרטי פרטים, אז בשביל מה לשאול בכלל?

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    תבנה טבלת אקסל
    תזין מחירי קנייה, ביטוח, דלק, טיפולים (כמובן צמיגים ושאר הפתעות)
    תמכור תכניס מחיר מכירה.

    ואז תספר לנו אם זה היה לך משתלם

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    אם רכיבה היא תחביב שאתה מתעניין ומשקיע בו הרבה זמן, למה בחרת בקטנוע?
    גם אם רצית לחסוך, יכלת לקחת ג׳יקסר 250 או כל אופנוע 250 אחר ועדיין להיות חלק מעולם הרכיבה.

    היתרון בקטנוע זה הרוגע.
    עקיפה הופכת משהו שצריך לתכנן, המתלים והגלגלים הקטנים מעודדים אותך לשמור את שתי הידיים על הכידון וישבת האסלה שומרת עליך שאנן שלא תרגיש את הצורך להאיץ ללא סיבה.
    עם כל המגרעות, החלק הטוב הוא הקלות שבה הכל נעשה.
    תמיד יש תא מטען זמין, צריכת הדלק כנראה לא תהיה 1-30 אבל היא לא אמורה לצנוח הרבה מתחת ל1-20, אתה מוגן מרוח וגשם, אתה יכול לתפעל אותו ביד אחת, אין חום מהמנוע, אין לך שרשרת לנקות, אתה לא חושב פעמיים אם לקחת או לא לקחת תיק ותמיד יש מקום לציוד מורכבת אם צריך.

    אל תשכח גם את כמות הזמן שאתה חוסך ברגע שאתה מפסיק לבהות בדו״ג שלך.

    בעצמי חזרתי אחרי שנה ללא רכיבה לקטנוע 250 והוא עושה עבודה נפלאה בתור כלי תחבורה אבל אני עדיין ארכוש אופנוע ברגע שהתקציב יאפשר.
    אז אתה מחפש לרכב או שאתה סתם מחפש כלי תחבורה?

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי cdanielc293 צפיה בהודעה
    וואלה חוץ מלרדת עלי אפחד לא ענה לי השאלות
    להוציא קטנוע חשד עולה 27 אלף
    הZ שהיה לי שווה 43 אלף
    השארתי לעצמי 13 אלף שקל לכל הדברים שאני צריך
    הביטוח יותר זול מ הביטוח ששילמתי מקודם התחזוקה יותר זולה אז לא הבנתי איפה הבעיה
    אני מעדיף כלי חדש שאני ישמור עליו ויטפל בו מאשר כלי ישן שנסע הרבה ולא טופל כמו שצריך
    נכון 250 יכול היה להיות יותר חסכוני בשבילי אבל גם קצת יותר חלש ו ה 10-15 קמש הבדל יעשו לי קצת יותר טוב במקום לנסוע כל הזמן עם הגז עד הסוף
    "אפחד לא ענה על שאלות" - אל תפחד, לא צריך. הפחד לא יעזור לך. יעזור לך לכתוב בעברית תקנית ולהתשתמש בסימני פיסוק, זה יגביר את הרצון לענות לך לגופו של עניין.

    לשאלתך, ההחלטה שעשית אינה מדהימה כלכלית. אמנם הג'וימקס יעלה לך פחות מה-Z (הן בקניה והן באחזקה), אבל אם היית הולך על דגם ה-250 היית חוסך עוד סכום בביטוח. כל מה שהיית צריך לעשות - זה לנסוע יותר לאט. יש משפט כזה - speed costs money, how fast you can afford yourself to go?
    לכן יש כלל זהב של תפרנים - מי שרוצה לחסוך כמה שיותר, עושה את הדברים הבאים:
    - קונה קטנוע 250 בן שנתיים שלוש, במצב הכי שמור שאפשר. 250 - כי הביטוח החובה זול יותר מ-251 סמ"ק ומעלה בכ-1500 ש"ח בשנה. מן הסתם, לא עושה מקיף.
    - רוכב איתו בצורה מתונה - בלי "פתיחות", בלי לעבור את ה-110 על השעון ובלי להגיע למהירות הזאת מהר. רכיבה חלקה ומתונה ככל הניתן עם ויתור מראש על הנתיב השמאלי. בכך מקבל חיסכון הן בצריכת הדלק (שיכולה להגיע גם ל- 1/30) והן בבלאי המכאני. על הדרך, זה גם עוזר למנוע תאונות...
    - מטפל בו במוסך פרטי מומלץ או עצמאית, מזמין את החלפים לטיפול בחו"ל (או רוכש תחליפי בארץ, אם הפער אינו גדול).

    כמו שאתה יכול להבין, לא נהגת ב-100% לפי ההוראות למעלה. לכן גם לא תראה 100% מהחיסכון. עדיין, ההוצאה שלך תרד במידה מסויימת יחסית ל-Z, וככל שתרכב מתון יותר, כך גדולים הסיכויים שלא תצטרך להתמודד עם הפתועות בדמות תקלות מכאניות או תאונות.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 05-08-2021 בשעה 12:04.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    עשית נכון !
    אופנוע זה עלויות גבוהות. קטנוע הרבה פחות.
    שמח ששמת את הבטיחות בראש סדר העדיפיות גם אם זה עולה עוד 1200 ש"ח בביטוח בשנה. (בקרת החלקה וחשבתי על הבטיחות שלי ליפני הכל.)
    תהנה, קטנוע זה לא אופנוע! אבל יש מקום להכניס הכל בפנים. הרבה יותר פרקטי.
    בקיצור תישאר בימני עם הקטנוע החדש שלך. תשמור עליו (אין לך כסף לבלאי מיותר). ובוודאות חסכת המון.
    יכולת לחסוך קצת יותר כפי שציינו חבריי מעלה.
    רכיבות טובות.

אשכולות דומים

  1. מעבר מקטנוע לאופנוע
    על ידי erez_m בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 18-03-2021, 09:52
  2. מעבר מקטנוע לאופנוע
    על ידי zero בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-04-2019, 15:40
  3. התייעצות לגבי מעבר לספורט
    על ידי ohmatan בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 20-07-2017, 12:30
  4. קורס רכיבה לרוכבת מתחילה מתי המועד הנכון
    על ידי rnnd בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 16-04-2017, 22:20
  5. השתדרגות מעבר לקטנוע חדש
    על ידי Eladnh בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 19-08-2015, 23:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO