https://www.manualslib.com/manual/10...page=29#manual
10 יניקה
15 פליטה
אני "חופר" את הרשת בכדי למצוא מה היא המידה שהיצרן קבע למרווח של השסתומים , יש למשהו מידע שיכול לעזור לי ?
מדובר בכלי : joymax 250 xi 2014
מצאתי ספר יצרן של הקטנוע הזה מהדגם הישן של 2006 שכתוב שם מידה אבל פוחד שזה לא תואם את הדגמים החדשים .
מדובר בקטנוע שהפסיק להניע לי "בנגיעה" ורק אחרי המון סטרטרים (15 ד' של נסיונות) הוא מניע ועובד חלק נקי .
מרגיש לי כיוון שסתומים, כאילו הוא לא מצליח ליצור לחץ בחלל הצלינדר. וזה אחרי שעשיתי את שאר הבדיקות .
והמידה של המרווח שסתומים זה מה שמעכב אותי . תודה רבה .
https://www.manualslib.com/manual/10...page=29#manual
10 יניקה
15 פליטה
@Tribalmistyc2
תודה!
פתחתי את המכסה שסתומים , הכל שם היה מכוסה בשמן המנוע , לא תקין נכון?
אוקי,
פה אתה עוצר שניה ושואל את עצמך האם אתה יודע מה אתה עושה.
כשכתבת "את כל שאר הבדיקות", למה התכוונת?
פעם ראשונה שלי שאני עובד על מנוע של אופנוע , הקטע שבכל הסרטונים ביוטיוב הם פותחים את המכסה , והכל שם נקי בפנים , היה לי מוזר לראות את כל השמן הזה .
לגבי הבדיקות : עשיתי בדיקה ל,
צינור דלק שמגיע מהמיכל לאינג'קטור - בדיקה שזורם דלק ואין סתימה וגם שהמשאבה עובדת.(מזרימה דלק מהמיכל)
פתיחת מערכת ההזרקה (הקרבורטור ) ובדיקה זוהמה ולכלוך. _ היה ליכלוך נקיתי את על המצערת מבפנים.
פירוק כל החישנים שעל המערכת ההזרקה ( חיישן מד זווית מצערת TPS , חיישן בקרת אוויר ISC , חיישן מד לחץ MAPׂׂ) וניקוי .
בדיעבד מצטער שפירקתי את החיישנים .
אני רק יעדכן ביצעתי כיוון שסתומים וכן היה מה לכוון ( EX היה 20mm והמידה שצריך 15mm )
כל הכיוון עבר חלק מאוד לא היו שום תקלות או בעיות .
הרכבתי הכל בחזקה , המנוע עובד , נישמע מצויין רק שאני חושב שעשיתי נזק עם החיישנים האלה שעל המערכת ההזרקה , נידלקה לי נורה כתומה של מנוע. והקטנוע
לא שומר על טורים הם יורדים ל 1400 ואם אני נותן גז אז לפעמים זה עולה ל 2200 rpm ונישאר ככה . משהו מוזר עשיתי סיבוב על הקטנוע הוא נוסע מעולה אין בעיות סחיבה אין נקישות אין רעשים חריגים . רק שעכשיו אני צריך לשמור עם המצערת שהוא לא יתכבה בנפילה של הטורים . אני בטוח שפגעתי באיזון של של החיישנים .
למשל כשהוא ניתפס בסלד 2000 ואני מדליק אורות דרך - אז הסלד נופל ל 1400 ואף נכבה . כלומר המחשב יצא מאיזון לא שומר על הטורים .
ידוע למישהו על מניפולציה שאפשר לעשות כדי לקייל מחדש את המחשב ?
אין קרבורטור בהזרקת דלק יש רק בית מצערת.
האם סובבת את המפתח כאשר אחד החיישנים היה מנותק?
אין לי קרבורטור! אני אמרתי שזה הזרקה, אני רק משתמש בשם קרבורטור כדי לתאר את כל המכלול הזה עם החיישנים והמצערת .
ישי לי הזרקה אלקטרונית .
אז זהו ,
שאני יודע כשמתעסקים עם חיישנים מומלץ לנתק מצבר וכך עשיתי , בגלל זה אני לא מבין מה קרה. לא פתחתי סוויץ והמצבר היה גם מנותק.
יכול להיות ש tps יצא מאיפוס כשפירקת אותו.
כשאתה מסובב את המפתח נורת מנוע מהבהבת?
תודה על העזרה אנשים ! זה לא מובן מאליו .
סביר מאוד להניח ש tps יצא מאיפוס.
אני הרגע ממש ביצעתי אבחון תקלות לפי ספר יצר ומה שיצא לי זה :
0 היבהובים ארוכים \ 6 קצרים = תקלה בחיישן מיקום מצערת
1 הביהובים ארוכים \ 2 קצרים = חיישן טמפרטורה שמן מנוע WPS
למען שאחרים ידעו גם על נושא אבחון תקלות לכלי שלהם ללא מחשב חיצוני : התהליך פשוט
1. פותחים בתוך התא של הכסדה את הדלת של התאורה,מכניסים את היד ומחפשים שם צמה עם שני ראשים = אחד שחור עם 3 פינים והשני לבן עם שני פינים
2. מגשרים עם חוט ברזל את החלק הלבן עם שני הפינים . כלומר ששני הפינים יסגרו מעגל.
3. פותחים את המצערת עד הסוף ותופסים.
4. פותחים סוויץ וממתינים על המצערת פתוחה למשך 10 שניות , עוזבים את המצערת ורואים בצג מהירות את הנורה הכתומה מהבהבת ארוך ולאט.
5. פה תיצטרכו את ספר הקטנוע כדי להבין את התקלה לפי ההבהובים .
לינק לספר רכב joymax 250 כאן
גם לי היה ככה עם הקטנוע שלי של קימקו גם אני התעסקתי עם חיישנים ניקיתי אותם ואז נדלק לי גם מנורות. ולא הפעלתי סווית גם כלום. הלכתי למוסך ואיפסו לי את זה. אין מה לעשות לבד זה לא יתאפס לך. או שתתעלם או שתאפס. במקרה שלא מדובר באמת בתקלה.
את הנורה כיבתי לבד , לפי הספר יצרן יש דרך לכבות אותה ידני גם אם אין לך מחשב.
אני רק עם הנושא של הטורים עכשיו שהוא לא מחזיק דלוק בסרק, אבל מגיב למצערת ללא כל בעיות . עברתי שוב על כל מכלול ההזרקה ניקתי את המעבר של הברז אוויר החשמלי עם ספריי , אמרתי אולי משהו סתום שם. אבל לא עדיין לא שומר על טורים .
שוקל ללכת למוסך , למרות שרציתי ללמוד בעצמי על הבעיה הזו..
לא יודע לגבי מוסך... המוסכים בארץ חרא לגבי בעיות קטנות כאלו.