ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
אני אומר משהו אחר.
את הרשיון לאופנוע צריך לעשות אחרי שצברת עשרות אלפי קמ ברכב פרטי זה יעזור לרכוש מיומנויות של הבנת הכביש והסכנות האורבות לנו בכל פינה.
כי אין מה לעשות נסיון בכביש הוא הכרחי. והתשלום על חוסר ידע ונסיון והבנה של הכביש הוא גבוהה מאוד.
אחת המילים ״החמות״ היום זה אסטרטגית רכיבה.
ואת זה לדעתי קשה מאוד להשיג ללא נסיון קודם !
אני רוכב בשטח כבר שנים. עם אנשים בגילי פחות או יותר. מידי פעם מגיח איזה נער עלומות עם בייצים ענקיות ומעט טכניקה ונסיון מסתכן הרבה יותר מזקני השבט. הוא יצליח לרוב לעבור את המכשול אבל זו לא הנקוד הנקודה ,הנקודה היא שכשאנחנו צעירים אנחנו לא ממש חושבים.
אני תמיד אומר שאם הייתי מקבל רשיון לאופנוע בגיל 16 ועם השטויות שעשיתי עם האוטו של אבא (סובארו dL ) בגיל 17 לכשהוצאתי רשיון לא הייתי כותב שורות אלה.
אני יודע שזו דעה לא פופולרית אבל אותי זה הציל בוודאות.
קורס רכיבה זה תמיד מגניב.
לשפר כל מיני יכולת זה מהמם.
אבל עם אסטרטגיית רכיבה נכונה לא ממש צריך להשתמש בטכניקות השונות שלומדים בקורסים.
אני לא זוכר מתי בלמתי חירום באופנוע לדוגמא.
אם רכב אחר מצליח להפתיע אותי אני מפיק לקחים וברכיבה הבאה מנסה שלא יצליחו שוב להפתיע אותי.
זה משחק שחמט על הכביש. ואין לי אפשרות להפסיד. אז איפה שצריך משחק לאט ובטוח. ואיפה שאפשר ובטוח ואני רואה קו נקי למלך אני נהנה.
מה גם לשחק שחמט בפעם הראשונה בגיל 16 עם אלוף העולם (הכביש הציבורי)זה לא ממש חכם.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ואני אומר - רישיון לקטנוע 125 במשך שנתיים צריך להיות תנאי חובה כדי להוציא רישיון לרכב.
ככה הסיכויים שתהרוג רק את עצמך עם השטויות שאתה עושה בשנתיים הראשונות, ולא תפגע ב"חפים מפשע" הרבה יותר גבוה.
עם כל הכבוד, מי שבוחר לנהוג/לרכב לוקח על עצמו סיכון מסויים. הבחירה לעשות את זה ברכב במקום קטנוע מהווה העברה של הסיכון ממך (כי כנראה שבתאונה תיפגע פחות) לאחרים (כי אם תפגע בהולך רגל, רוכב אופניים, רוכב אופנוע - כנראה שתגרום לו נזק רב יותר).
לכן אני חושב שהחוק הנכון והמוסרי הוא רישיון לקטנוע 125 מגיל 16 (כפי שזה כיום) בעוד שרישיון לרכב ינתן מגיל 21, או מגיל 18 בהינתן שנתיים ותק על קטנוע 125.
Dixi.