לא ראיתי שציינת את הדרוזי או ה-wr250r, שעל פניו נשמעים מתאימים בול לדרישות שלך לאופנוע דו שימושי ״קרבי״.
פסלת אותם מסיבה כלשהיא?
אהלן,
אחרי תקופה על הגדר, החלטתי שאני רוצה לחזור לשטח.
סגנון הרכיבה הוא בעיקר בסופ"שים, טיולים של כ 100 - 150 ק"מ (מהבוקר המוקדם ועד הערב המאוחר - ולכן אורות ואיתותים הם הכרחיים) עם הפסקות באיזורי הצפון, משגב ורמות מנשה בעיקר.
בנוסף, לא יזיק אם הכלי יוכל לשמש אותי לנסיעות מזדמנות לחברים, איזור הצפון (כבישים וקיצורי דרך דרך פרדסים ושדות). ברוב המקרים, נוסעים על הכלים אל היעד ומהיעד על כבישים בחלק מהדרך ולא משתמשים בנגררים (אלא אם נוסעים לאיזור מרוחק כמו רמות מנשה ודרומה).
הכלי חייב להיות כלי שמתאים ומאושר לרכיבה על כבישי ישראל בצורה חוקית.
חשבתי ללכת על האסקי 701, נראה כמו כלי נחמד ומעניין ואולי אפילו אקנה לו סט ג'נטים סופרמוטו בשביל החוויה.
אבל אני קצת חושש מנושא האמינות של האסקי 701 והכתם 690. לא הצלחתי להבין עד כמה התאומים, הלא זהים, הללו באמת ישרתו אותי בשטח ולא אצטרך כל שני וחמישי להכניס אותם למוסך או לשבת בעצמי ולתקן יותר מאשר לרכוב.
הניסיון שיש לי זה בעיקר עם כלים שהם קטנים יותר כמו כתם 400, קיי אל איקס 250 וכיוצ'.
אשמח לעזרה ממי שמכיר את הכלים האלה, או לכל המלצה אחרת לכלי אחר במקום שיכול להתאים ולהיות אמין ומהנה.
כל האדוונצ'רים למיניהם ירדו מהפרק כי הם כבדים ולא יתמודדו עם רכיבה משולבת סינגלים שהם חלק מהטיולים. אני מאמין שגם האסקי ואחיו ה 690 לא אידיאליים לסינגלים, אבל אני רוצה להאמין שעדיין אפשרי לתמרן אותם (או שאני טועה?) בטיפוס דרך לא דרך על איזו גבעה מבולדרת ברכיבה משולבת...
לא ראיתי שציינת את הדרוזי או ה-wr250r, שעל פניו נשמעים מתאימים בול לדרישות שלך לאופנוע דו שימושי ״קרבי״.
פסלת אותם מסיבה כלשהיא?
הדרוזי וימאהה 250 מעודנים מדי.
אני רוצה כלי שקצת מרביץ.
אם לא היתי רוצה ורסטיליות לנסיעות על הכביש, היתי קונה כנראה איזה 2 פעימות
אפשרי לתמרן? בוודאי שאפשרי.
בעשור הקודם וזזה שלפניו עשינו את זה עם xr600, tt600, והאחים שלהם.
זה מאוד קשה ומעייף (יחסית לכלים קטנים יותר). אפשרי אבל מתיש.
לפי ההודעה שלך, שאתה כותה בלשון רבים, יש לך שותפים לפשע. על מה הם רוכבים? אם על כלים קטנים ומקצועיים, אתה מאוד תתקשה לעמוד בקצב שלהם כי תתעייף מהר מהם.
אם הם גם רוכבים על בהמות כאלה אז אין בעיה.
חבר אחד עובר מקטמ 400 ל 350 כנראה
חבר אחר עם קטמ 400
יש עוד חבר שמדי פעם מצטרף עם קטמ 400 גם
הק.ט.מ 690 ואחיו התאום-701 הינם כלים מעולים כל עוד אתה אחד מהשניים:
- רוכב מקצועי, חזק פיזית ו/או עם טכניקה מושחזת.
- מודע למגבלות המשקל ועודף הכוח, ויודע להימנע ממקומות טכניים שדורשים "עבודת רגליים" (דחיפה/דיווש/"אחד על אחד" עם האופנוע).
מעבר לזה - כלים מעולים. טסים בשבילים, נותנים עבודה בסינגלים, קופצים מדרגות ודרופים, חוצים נחלים, משייטים 130 בכביש ללא מאמץ.
מבחינת אמינות - לא מדובר ב-DR650. אלה כלים שלא רחוקים מכלי אינדורו מקצועיים, ותדירות הטיפולים והתקלות בהתאם.
אם תעשה שימוש אגרסיבי בכלים - לדעתי האישית כדאי לצמצם משמעותית את מרווחי הטיפולים, ולהיות מוכן אחת לחצי שנה-שנה לשפץ פרונט ולכוון שסתומים, אחת לשנה-שנתיים להחליף מגוון מיסבים (גלגלים, לינק) - ובשלב מסויים גם לשפץ מנוע.
כמובן שכל אלה יתארכו אם תעשה שימוש יומיומי רגוע באופנוע - אבל במקרה הזה, די בזבוז לקנות 690 אינדורו...
אלה כלים שמביאים אותך למקומות כאלה:
![]()
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
DR650
לאחר בחינה מחדש, אלך כנראה על כתם 450 או האסקי 450
נראה לי שזו תהיה התמורה הטובה ביותר לסגנון הרכיבה ולסוג הטיולים
אתה צודק
בעבר הינו קבוצה של כ-8 רוכבים, והיה מדי פעם גם דיאר650 איתנו. הוא כבד מדי ומגושם מדי לסגנון הרכיבה הזה.
האסקי 701 והכתם 690 אמנם מאוד חזקים ובועטים, אך כנראה יהיו מעייפים ברכיבה טכנית ומעברים באיזורים צרים.
הרכיבה מאופיינת בדרכים טכניות עם בולדרים וכיוצ' (רמת הגולן לאורכה ורוכבה או רמות נפתלי וגליל מערבי או משגב).
עדיין לא סגור לגמרי, אבל נראה לי שבסוף אופנוע שלא יעייף אותי מדי עם כמה שאני בחור גדול וחזק, וגם ידע להרביץ כשארצה, כנראה השילוב הזה יהיה אופטימלי עם 450.
רוכב על 701 ומרוצה. זה לא צרצר אבל בקבוצות של ה 601 וה 701 תמצא הרבה חבר'ה שעושים בדיוק את מה שצרצרים עושים. לא יודע על בעיות אמינות מלבד גומיה למשאבת קלאץ'. כדאי לבדוק מול כלים אחרים הפרשי משקל. יכול להיות שעדיף לפעמים להיות כבד ב 20 ק"ג ולהזיע טיפה יותר בטכניים אבל מצד שני תוכל להגיע לכל מקום בלי לסבול בכביש. אני אוהב את החופש שמספק האופנוע הזה. ה 501 אני לא מכיר אבל אחד מהחבר'ה האלה, שרוכב במקומות מאתגרים למדי מרוצה לאללה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אשמח להסבר מה ההבדל בין שני אופנועי האנדורו ק.ט.מ 250
בין ה2 פעימות ל4 פעימות(exc-exc-f)
רק לציין שאני רוכב מתחיל
תודה מראש
2 פעימות זה אופנוע שהמנוע שלו עובד ללא שסתומים טיימינג ועוד מלא חלקים.
מפה יוצא שהמנוע קל יותר לטיפול.ולתחזוקה. יש שעות ממולצות לעשות טיפולים.00 בוכנה משאבה
4 פעימות זה מנוע כמו שיש ברוב אופנועי הכביש. יש טיימינג מותחנים שסתומים ומלא חלקים (גם כבד יותר כמנוע).
זה העדפה אישית של רוכב.
אני מצאתי את ה 2 פעימות יותר קל בסלעים וטכני.
את ה 4 פעימות מצאתי טוב יותר בפתוח
ה4 פעימות 250 מרגיש קצת חלש במיוחד ליד ה 250 2 פעימות.