שוקל לרכוש אופנוע אדוונצ'ר חדש. אני רוכב בעיקר על כביש. מתלבט בין: דוקאטי 950S, ב.אם.וו 850GS והונדה אפריקה טווין 1,100. מה דעתכם?
שוקל לרכוש אופנוע אדוונצ'ר חדש. אני רוכב בעיקר על כביש. מתלבט בין: דוקאטי 950S, ב.אם.וו 850GS והונדה אפריקה טווין 1,100. מה דעתכם?
בתור התחלה -. מזל טוב שלי כי יש לך הזדמנות כזו .
ספקות מתוקים ...
אני אישית לא יודע איזה מהם הייתי בוחר, אבל בוודאות שעשה מבחן על כל אחד מהם הכל יהיה הרבה יותר ברור
כולם אחלה. קח בחשבון את קוטר הגלגל הקידמי אם אתה בקטע ספורטיבי בכביש. אם אתה במוד שיוט \ נוף זה בטל בשישים. הייתי בודק גם לגבי סט מזוודות מקורי- נפח ומחיר. הונדה יהיה זול יותר בתחזוקה אבל (לדעתי) מגיע עם פחות אלקטרוניקה. הייתי מוסיף לרשימה את הגוצי TT85 שמתאים לטורינג ומאוד נוח ומרווח וכלים חזקים יותר יד 2.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
תבדוק גם את bmw xr900 וימאהה טרייסר 9GT
עדיף, אבל הוא ציין את הGS850 אז אני מניח שיש העדפה למותג (כאילו) פרמיום גרמני (עם מנוע סיני).
אבל בתכלס השאלה אחרת - האם יש צורך ביכולות שטח או לא. אם המטרה רק לכביש אז הכיוון הוא מולטי 950, xr900, טרייסר 9 וכו'. אם נדרשות גם יכולות שטח אז נשארים עם הgs850, אפריקה טווין, טנרה 700, ק.ט.מ אדוונצר וכו'.
נערך לאחרונה על ידי AsafA; 20-09-2021 בשעה 16:53.
מבין אלו שציינת הכי נהנתי מהדוקאטי 950. אופנוע מאוד מהנה לרכיבה בעיניי, ממש הרגשתי שהוא מדרבן אותי לרכב חזק יותר.
אבל ההגיון אומר אפריקה-טווין. מהניסיון שלי על דכם ה-1000 הקודם, אני יכול לומר שהוא עושה את הכל טוב. גם טורינג למרחקים ארוכים, גם שבילים ושטח.
אני חושב שבשטח האפריקה נותן די הרבה (מהגדולים שעוצבו לכך) ויש רוכבי שטח עם אפריקה שלישי. לא רכבתי עליו ולא מתחבר לאופי אבל זה אופנוע עם יכולות וקבלות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
בוא נבדוק אותך לפני שנזרוק לך שמות של דגמים, אמיתות, חצאי אמיתות, ופנטזיות בשקל. סבבה ?
למה אתה קורא "אדוונצ'ר"? - ליכולת לחצות מדבריות, לחצות את אירופה בשטח, או לרדת לשביל קק"ל, או בכלל לרדת לשוליים בכביש 6?
מה הניסיון שלך ברכיבה, מה הגובה שלך, הגיל, המשקל, היכולת הפיזית שלך?
מה הציפיות שלך מהאופנוע ומה השימוש העיקרי (לפחות 90 אחוז) שתעשה בו?
מה הידע שלך בטיפולים פשוטים, וכמה אתה מכיר מוסכים ומכונאים?
מה התקציב שלך והאם אתה מתכוון לקנות חדש, יד 2 כמו חדש, או נבלה במינימום כסף ולשפץ?
מה התנוחה האהובה עליך (ברכיבה כמובן) ומה המרחקים שאתה מתכוון לכסות. (שוב לא בדמיון, בפועל)
בקיצור אופנוע זה כמו חליפה אצל חייט, תופרים אותו למידות שלך ואז ההתאמה מלאה, אפשר לקנות חליפה מהמדף
ולתקן אצל התופרת ואפשר ללבוש ככה ולהחליט שחליפות זה בכלל לא בשבילך.
ולכל אלה שזרקו הצעות באוויר, בדקתם אם לא דיברתם לעצמכם במקום לשאלה של פותח השירשור?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תודה לכולם. לשאלת השושנים אני בן 64 (ראש ונפש צעירים...) מטר שמונים 90 ק"ג. רוכב מעל 30 שנים. התחלתי עם סוזוקי אינדורו 250 ובבגרותי עברתי לקסטומים של ימהה וקאווסקי. לפני כשנה עברתי להונדה nc 750. אחלה כלי ממש נהנה מהזריזות והכוח שלו. (זה חדש לי. לא היה בקסטומים) אני רוכב בעיקר על כביש (לא מחפש הרפתקאות שטח) אבל אם צריך בטיול שיהיה אפשר לרדת לשביל. אוהב רכיבה זקופה ונוחה בכביש. ההונדה ממש סבבה אבל מחפש קצת יותר כוח.... זהו. נדלקתי על הדוקאטי מולטיסטרדה 950 אבל פתוח להצעות שלכם. תיסלם. חג שמח.![]()
אם אתה רוצה משמעותית יותר כח מה-NC אבל שלא נראה כמו ספינת משא, קצת פאנק רוק וגם לרדת לשטח לא בכאילו (ואם בכלל מייבאים אותו לארץ), הטריומף 1200 XE יכול להיות עוד משהו לשקול -
ציינת בימר מקבילי - ל-F800ים יש קצת יותר כח (85 לעומת 55 כ"ס), שוקלים כ-30 קילו פחות (18x לעומת 218 ק"ג), וצריכת הדלק שלהם עדיין מספיק טובה בשביל לשים את מיכל הדלק מאחור כמו ב-NC. מיקום פתח התדלוק לעומת זאת, הרבה יותר נוח.
לגבי מיתוס הפרימיום הגרמני - אני לא יודע מה הסיטואציה עם ה-XR החדשים, אבל המנועים בסדרות ה-F800 הם rotax 804 ומיוצרים באוסטריה ממה שאני יודע. היה תאקל בשנתיים הראשונות, 2007-2008, משהו עם ציפוי הבוכנה(piston slap), מעבר לזה מנוע של 200K~ ממה שיצא לי לברר (אצל האלכסים מטופל מישהו עם 220K). לא יותר אמין מה-NC, אבל לא slouch.
בניגוד לבימרים הגדולים, אין ל-F800ים כל מיני בעיות הזויות (שאפט, קלאץ' וכו) והטיפול בהם נוח. מחירי חלפים בשלב הזה, דומים ליפנים.
אני גם חששתי ממחירי הטיפול -
http://fullgaz.co.il/forums/showthread.php/21694-רשימת-מכונאי-בימרים-(לא-בהכרח-מורשים)
אבל האלכסים יסודיים והוגנים. למעשה באסה להחליף למשהו אחר כי (בין היתר) אי אפשר יהיה לבוא לאלכסים..
מה שכן - הכידון מווברץ במשרעת גדולה יותר. אם באים מהונדה (היה לי לפני כן NC700 כשנה) עם הזמזום העדין אחרי 130, זה מרגיש על סף האלים ודורש הסתגלות..
רכבתי על הXE, וגם בשביל 1.87 שלי הוא אופנוע גדול מידות מה שלא רואים בתמונות כי זה עניין של פופורציות.
המנוע במילה אחת מדהים, ביותר מילים אני ישלח אותך לנתון המומנט באתר היצרן.
רכבתי עליו ב10 מעלות ועדיין שעצרתי ברמזור הוא חימם לי את הרגל ככה שבקיץ נראה לי סיוט.
יש סעפת שעוברת בצורה קונבנציונלית שעולה הרבה אבל פותרת את הבעיה.
גלגל ה21 מקדימה הורס את התנהגות הכביש, יש הרגשה כאילו יש לך ספינר אחד גדול בין הידיים.