תיאום מצערות - למה באופנוע נדרש כיוון/בדיקה וברכב לא? האם מפני שברכב יש כיוון אוטומטי ובאופנוע אין?
תיאום מצערות - למה באופנוע נדרש כיוון/בדיקה וברכב לא? האם מפני שברכב יש כיוון אוטומטי ובאופנוע אין?
נתחיל בזה, שברכב (לפחות בשלי) יש רק מצערת אחת שמשרתת את כל ארבעת הצילינדרים...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אם אני לא טועה במנועי V2 אין צורך יותר בסינכרון מצערות כי יש מצערת חשמלית ולכל צילנדר יש את המנוע החשמלי שלו, שהמנוע הוא טורי יש מנוע חשמלי אחד לכל הצילנדרים שעובד עם ציר אחד לכולם.
לא צריך בכל האופנועים, זה נראה כמו עניין של החלטת יצרן.
https://f800riders.org/forum/showthr...-Sync-QuestionThe throttle bodies are synchronized at the factory using a specific flow bench. It is impossible to get this degree of accuracy using normal tools. The throttle bodies are rigidly attached to each other with a direct linkage. The adjustments are paint sealed at the factory. Do not adjust the linkage! It will never be correctly set for balance and closed throttle flow again. BMW tells it's dealers to replace the tampered throttle body set with a whole new part (no warranty). The technicians are taught not to make any adjustment to the sealed system. The fuel injection system can not compensate for the throttle body idle stop and matched flow. The engine will be out of calibration at all speeds. It is an expensive mistake. There is no reason to adjust as it stays true for it's service life if not tampered with. Other BMW models with this no sync requirement include the all years K bikes, R1200C.
If you suspect uneven initial throttle lag you may want to check the valve clearances to insure they are within spec and as evenly balanced as possible.
מצערות לא אבל בהרבה רכבים יש כיוון שסתומים אוטו'.
מצערת לכל צילינדר אפשר לראות במכוניות מרוץ או במהדורה מוגבלת.
לא נראה שזה קיים ברכבים שתוכננו לייצור המוני.
אם לכל מצערת יש את המנוע החשמלי שלה וחיישן MAP משלה אז התאום נעשה on the fly אבל אם יש מערכת מנופים מהמנוע החשמלי לשאר גופי המצערת אז זה דורש סינכרון או לפחות בדיקה