ציטוט נכתב במקור על ידי פיינשמקר צפיה בהודעה
שתית יותר מדי מיץ ביבי.
הממשלה קובעת מדיניות, הפרלמנט מחוקק חוקים וקובע תקנות למימוש המדיניות.
אגרת גודש תהיה רק אם שרי הממשלה האחראים על כך, הווה אומר הממשלה, תרצה בכך.

"שלטון פקידים" זה ספינולוגיה דה-לה שמעטה, שכל תפקידה בריחה מאחריות וכפירה באשמה של נבחרי ציבור אימפוטנטים ומושחתים.
הוא צודק. שלטון הפקידים קיים, ומקבל החלטות שמשפיעות על חיינו הרבה הרבה יותר מדי - לפעמים בניגוד מוחלט לדרג המדיני של 'מקבלי ההחלטות' תוך כדי מלחמה.

דוגמאות שקשורות לתחום שלנו: ב-2009 מחירי ביטוח החובה עלו כי שני פקידים (הממונה על שוק ההון והביטוח וסגניתו) החליטו להחריג את הדו-גלגלי מביטוח החובה ושהם ישלמו את 'הסיכון הטהור'. בסופו של דבר המהלך שלהם התקדם רק חצי דרך, בעיקר בשל לחץ רב מאוד שהופעל מגורמים רבים. אבל עדיין הם הצליחו חלקית.

בשנים האחרונות התחוללה מלחמה של ממש בין פקידי האוצר לבין ועדת הכספים על מס הקנייה לדו-גלגלי. מדיניות הממשלה הייתה להוריד מס קנייה לדו-גלגלי, בעיקר לכלים קטנים ובינוניים. מדיניות פקידי האוצר הייתה הפוכה. גם כאן פקידי האוצר רשמו הצלחות ובלמו את מדיניות הממשלה. ההצלחה של מדיניות הממשלה הייתה חלקית בלבד, ואם הייתה יוצאת לפועל היינו משלמים היום 25% מס קנייה על הרבה מאוד כלים עד סביב 400 סמ"ק.

באותו הקשר, פקידי רשות המסים קבעו שאופנועי אנדורו ישלמו 50% ו-60% מס קנייה, אף על פי שלפי מסמכי התקינה הרשמיים של היצרנים הם אמורים לשלם 40% מס קנייה. הסיבה: הם ראו באינטרנט שיש שווקים שבהם הכלים האלה נמכרים בהספקי מנוע גבוהים יותר מאלו שמגיעים כאן בארץ. סיפור אמיתי שתקף עד ימים אלו. למעשה היבואנים השלימו עם המצב, וזו אחת הסיבות שמחירי אופנועי האנדורו חזרו לרמות של לפני הרפורמה של 2015 (הסיבה השנייה היא עליית מחירים מצד היצרנים עצמם).

אפשר לתת דוגמאות נוספות על הקשיים שמערימים פקידי רשות המסים על כלים אפורים, למרות מדיניות משרד הספורט, ועל נושאים נוספים שבהם אנחנו מטפלים. אפשר גם לתת עשרות דוגמאות מדיונים של ועדות כנסת כאלו ואחרות, שבהם פקידי המדינה עושים מה שהם רוצים. אפשר גם לתת אינספור דוגמאות מתחומים אחרים - פוליטיים יותר או פחות.