אם זה לא הפקק אז הרדיאטור סתום או ראש מנוע.
הי , ברשותי טרייסר 900 , בטמפרטורת עבודה רגילה 75-103 מעלות אין בעיה , המים נשמרים ברדיאטור בגובה הנכון פחות או יותר , ב-105 מעלות נכנס המאוורר ואז המים שהפכו לקיטור מופנים למיכל העודפים. אמור להיות ווקום שמחזיר את המים ממיכל העודפים לרדיאטור אחרי שהמנוע התקרר וזה לא קורה. צבע המים תקין , אין נזילות , הצינורות תקינים.
בפועל - מה שקורה שחסר מים ברדיאטור ובגלל זה יש התחממות של המנוע בצורה מהירה יותר והמאוורר קשה לו להוריד את הטמפרטורה. כרגע הוחלף הפקק של הרדיאטור וזה עדיין בבדיקה.
תודה לעוזרים.
לא מכיר ספציפית, אבל....
זו מערכת סגורה. בחום הנוזל מתרחב ועובר למכל העודפים. כשמתקרר ומתכווץ אמור לשאוב את המים חזרה. אם זה לא קורה, הוא שואב אוויר במקום את המים. אם הפקק אוטם, חפש כניסת אוויר למערכת ממקום אחר.
אטם ראש פרוץ מכניס גזים למערכת הקירור, כתוצאה הלחץ בה עולה וזה גורם לפקק על הרדיאטור להישאר פתוח ולנוזל קירור לזרום חופשי אל מיכל ההתפשטות.
כתוצאה מיכל ההתפשטות מוצף.
המנוע מתחיל להתחמם בגלל שהתרמוסטט נסגר (בגלל חדירת הגז למערכת) או בגלל איבוד מים.
ברדיאטור סתום יש לחץ עודף בגלל התרחבות המים זה פותח את הפקק וגורם למים לברוח דרכו.
אני רוצה להדגיש , יש עדיין מים ברדיאטור ברמה של 90% ולא ברמה של 100% , אין מצב שכל המים ברחו...
ממה שאני יודע תרמוסטט מודרני הוא fail safe כלומר נשאר פתוח במקרה של כשל.
מה שמקרב אותו אל הסבירות שמדובר בחדירת גזים מאטם ראש מנוע (מקווה שאני טועה).
כמובן שאם הפקק לא תקין או לא מקורי, הפייה מעוותת ולכן לא יושב טוב וכו יכולות להיות תופעות של הצפה במיכל העודפים.
יש אפשרות להשיג דיאגרמה של המערכת ?