עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 18

אשכול: התייעצות בקניית אופנוע לרוכב מתחיל

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    31

    התייעצות בקניית אופנוע לרוכב מתחיל

    שלום לכולם,
    עד לפני 8 שנים היו לי כמה קטנועים ואופנועים בנפחים של בין 50 ל250 רק בשביל התחביב, לא באמת היוו עבורי כלי תחבורה. כיום, כ8 שנים אני עם רכב ועכשיו לאחר שעברתי דירה ומקום עבודה חדש אני תקוע בפקקים כל בוקר שגורמים לי לחזור לרצות לרכב על אופנוע.

    הנסיעות שלי הן 40 קמ לכל צד ביום בכבישים לא מהירים במיוחד שהמהירות החוקית בהם היא עד 100.
    מחפש כלי נוח בעדיפות לאופנוע, עם עלויות אחזקה כמה שיותר נמוכות,אמינות, מרווחי טיפולים ארוכים ויתמודד בראוי עם המשימה הזאת.
    אוסיף ואציין שאני בגובה 1.83 ומשקל 75.

    עלתה לי מחשבה על הcrf250 rally שקראתי שקצר תשבחות ובעיקר בגלל שאני לא רוצה לעבור את ה250 סמק בגלל המדרגת ביטוח.

    אוסיף ואשאל שכיוון שלא התנסתי יותר מידי ברכיבה, איך מתמודדים בחורף עם ימי הגשם ובקיץ בימים החמים?
    איך אפשר להגיע לעבודה שאתה לא סחוט מגשם או סחוט מזיעה?

    בנוסף אשמח לייעוץ (חוץ מחסכון הפקקים) האם בחישוב המשתלם המעבר לאופנוע/קטנוע יהיה כלכלי.


    תודה מראש לעוזרים.
    אורי.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ori_fadida צפיה בהודעה
    שלום לכולם,
    עד לפני 8 שנים היו לי כמה קטנועים ואופנועים בנפחים של בין 50 ל250 רק בשביל התחביב, לא באמת היוו עבורי כלי תחבורה. כיום, כ8 שנים אני עם רכב ועכשיו לאחר שעברתי דירה ומקום עבודה חדש אני תקוע בפקקים כל בוקר שגורמים לי לחזור לרצות לרכב על אופנוע.

    הנסיעות שלי הן 40 קמ לכל צד ביום בכבישים לא מהירים במיוחד שהמהירות החוקית בהם היא עד 100.
    מחפש כלי נוח בעדיפות לאופנוע, עם עלויות אחזקה כמה שיותר נמוכות,אמינות, מרווחי טיפולים ארוכים ויתמודד בראוי עם המשימה הזאת.
    אוסיף ואציין שאני בגובה 1.83 ומשקל 75.

    עלתה לי מחשבה על הcrf250 rally שקראתי שקצר תשבחות ובעיקר בגלל שאני לא רוצה לעבור את ה250 סמק בגלל המדרגת ביטוח.

    אוסיף ואשאל שכיוון שלא התנסתי יותר מידי ברכיבה, איך מתמודדים בחורף עם ימי הגשם ובקיץ בימים החמים?
    איך אפשר להגיע לעבודה שאתה לא סחוט מגשם או סחוט מזיעה?

    בנוסף אשמח לייעוץ (חוץ מחסכון הפקקים) האם בחישוב המשתלם המעבר לאופנוע/קטנוע יהיה כלכלי.


    תודה מראש לעוזרים.
    אורי.
    הי אורי,
    ראשית כל, בפאן הכלכלי - אל תצפה לחסכון בעלויות בהשוואה לרכב קטן (משהו ברמה של דאצ'יה סנדרו ידני - יעני, הכי זול שיש. בהשוואה למשפחתית ייפתח פער לטובת האופנוע, עקב צריכת דלק גבוהה יותר של הרכב ו/או ירידת ערך גבוהה). מרווח הטיפולים באופנוע קטן יותר מרוב הרכבים, ואורך חיי המכלולים קצר יותר. יוצא שהביטוח והטיפולים די מתקזזים עם החסכון בדלק, ירידת הערך תלויה בדגמים שאתה משווה. בשורה התחתונה - במקרה הטוב, מעבר לאופנוע יחסוך לך כמה מאות שקלים בחודש.

    עם זאת, האופנוע חוסך זמן ועצבים - ואלה משאבים יקרים מאוד. בנוסף, רמת הניידות שלך עולה, כי עם האופנוע אפשר לעשות נסיעות שברכב תוותר עליהן מראש.


    ה-CRF250 RALLY הוא כלי מעולה לדרישות שלך, רק שהוא לא מיובא יותר והוחלף בדגם 300. עדיין ניתן למצוא כלים משומשים עם אלפי ק"מ בודדים, לחילופין - תוכל לספוג את תוספת הביטוח (כ-120 ש"ח בחודש) ובתמורה לקבל תוספת כח (או בכלל ללכת על דגמים שלא רואים את ה-CRF ממטר מבחינת ביצועים - ורסיס 300, ק.ט.מ 390, הונדה CB500X וכו'). כאלטרנטיבה, תוכל לבדוק את הבנלי TRK251 (שלא הספיק להוכיח אמינות, בניגוד להונדה - אך על הנייר נראה מתאים מאוד לצרכים) ואת הסוזוקי ויסטרום 250 (שהוכיח אמינות, אך חלש אפילו יותר מה-CRF).


    ההתייחסות החוזרת לכח המנוע היא משום שמהירויות מעל 110 הן כבר מחוץ לאיזור הנוחות של ה-CRF. הייתי אומר שהכי נוח לו במהירויות של עד 90 קמ"ש, עם אפשרות לשייט 110 במידה וצריך, תוך חוסר נוחות מסויים. מעבר לכך, הוא כבר ממש מתאמץ. זה סביר להתניידות, אבל לא כיף גדול בכביש המהיר. אם יש לך את האפשרות, לנסיעה בין-עירונית עדיף ללכת על כלי חזק יותר, אלא אם אתה רוכב בשעות עמוסות שבהן ממילא התנועה זוחלת.

    לגבי מזג אוויר... בקיץ, מצטיידים במעיל רשת, מגיני ברכיים מעל לג'ינס וכפפות קלילות (רצוי מאוד שבכל זאת יהיו מעור, לטובת הגנה).
    בחורף, העסק כבר נהיה יקר יותר. סט של מכנס קורדורה אטום למים+מעיל תואם + מגפיים איכותיות + כפפות חורף טובות פותר לך את בעיית הקור עד למעלות בודדות מעל האפס, ומאפשר נסיעה של כשעה בגשם שוטף בלי להירטב.
    הבעיה היא, שרכישה של סט ציוד כזה זאת השקעה של אלפי שקלים.
    מצד שני, יש לנו בסה"כ כ-30 ימי גשם בשנה. כעיקרון, הרבה רוכבים מסתדרים בימים האלה עם חליפת סערה מעל הציוד הרגיל + כפפות חורף + נעליים אטומות למים. זה לא מדהים (בעיקר כי החלפ"ס לא נוח ללבישה, ומזיעים בפנים) אבל נסבל כשאין ברירה אחרת.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 11-10-2021 בשעה 11:13.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי ori_fadida צפיה בהודעה
    בנוסף אשמח לייעוץ (חוץ מחסכון הפקקים) האם בחישוב המשתלם המעבר לאופנוע/קטנוע יהיה כלכלי.
    .
    אופנוע צורך פחות דלק, אבל ביטוח יקר יותר. קטנוע יהיה זול יותר. מעבר לזה - ״זה תלוי״. תלוי מול מה אתה משווה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לגבי הכלי,
    כל עוד אתה נעול על לא לעבור את מדרגת הביטוח, אין לי הרבה לתרום למעט זה שקטנוע יהיה פרקטי ונוח מאופנוע. אם זה התניידות נטו, כדאי לשקול זאת. אם אתה כן עולה על כביש מהיר, הייתי שוקל כן לדלג מעל משוכת הביטוח, ואז נפתחים בפניך המון כלים חסכוניים ויעילים.
    לגבי חורף/קיץ.
    אני אישית אוהב לנסוע בגשם, אבל, זה בתנאי שאתה יבש, וזה אומר ציוד איכותי. בדגש על חלפס ומגפיים/ערדליים. סה"כ החורף כאן לא קיצוני.
    בקיץ, מעיל רשת הכי מאוורר שתמצא, יש לספידי אחד טוב, ויש לcat2moto. בחורף, המעיל רשת משמש כשכבה שמתחת לחלפס, ומעליו מעיל מחמם טוב (כשאין גשם,נוסעים עם המעיל רשת ומעליו המעיל הרגיל, שצריך להיות קצת רחב כמובן).

    *** להמנע מלנסוע בגשם ראשון***
    גם אם זה אומר לעמוד יום יומיים בשנה בפקקים בתחב"צ.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ayalzo, למה להמנע מגשם ראשון? לרכב בשיא הזהירות - כן, בהחלט. אבל להמנע לחלוטין? זאת הגזמה בעיני.

    לגבי הכלים - בניגוד למגיבים מעליי, אני לא חושב שקטנוע בהכרח יעלה פחות באחזקה השוטפת או יהיה נוח יותר.
    ה-CRF250 זול מאוד לאחזקה - הן מבחינת עלויות החלקים, הן עקב מרווח הטיפולים (12K לפי הספר, המהדרין מצמצמים בחצי) והן משום שהוא הספיק להוכיח עמידות גבוהה מאוד.
    אני ממש בספק שג'וימקס 250 יהיה אמין יותר לאורך זמן, או שטיפולים עבור אותו ג'וימקס (שצריך כל 15 לעבור טיפול יקר בואריאטור) זולים יותר.

    גם מבחינת נוחות - הייתה תקופה של כחודש שבה רכבתי על פיאג'ו X9 500, קטנוע מנהלים נוח לכל הדעות. אני חייב לציין שבהשוואה לאופנוע, הנוחות ברכיבה ארוכה הייתה פחות טובה - משום ששילוב של גלגלים קטנים ומתלים קצרי מהלך עם תנוחת רכיבה שבה הרגליים אינן לוקחות חלק בשכוך הזעזעים גורם לכך שכל החבטות עוברות לרוכב. ב"סקאלה" האישית שלי, הנוחות על גבי ה-X9 הייתה טובה רק במעט מיוסאנג GT250 (שגם בו השתמשתי כ"כלי גישור") ופחות טובה מדיוורז'ן 400.

    אם אמשיך להיזכר בחוויות הרכיבה שלי, אז ה-CRF250L היה אופנוע לא נוח במיוחד עקב היעדר מיגון רוח (שטופל ב- RALLY) ומושב גרוע, ששוקע מדי וגורם לכאבים בישבן אחרי כמה שעות של רכיבה (לא יודע האם טופל ב-RALLY). בכל מקרה, אף אחד מהם אינו טורר מפנק, ומצד שני - 40 ק"מ לכיוון זה פחות משעה נסיעה, אז מרכיב הנוחות כאן לא משמעותי כ"כ.
    אותו בנלי TRK251 אגב, נראה (בהערכה ויזואלית) נוח מאוד ולדעתי יתעלה בהיבט הזה על רוב קנועי ה-250.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    31
    תודה לכולם על התגובות.
    אשמח לדעת מה המרווחי טיפולים של הכלים שהוצעו למעלה.. ורסיס 300, ק.ט.מ 390, הונדה CB500X וכו')

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ori_fadida צפיה בהודעה
    תודה לכולם על התגובות.
    אשמח לדעת מה המרווחי טיפולים של הכלים שהוצעו למעלה.. ורסיס 300, ק.ט.מ 390, הונדה CB500X וכו')
    אם אני זוכר נכון, הק.ט.מ דורש טיפול כל 7500 והשאר כל 12.
    אני נמנה עם אלה שמאמינים כי החלפת שמן כל 6 תתרום לאורך חיי המנוע, גם אם היצרן אינו דורש זאת.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ayalzo, למה להמנע מגשם ראשון? לרכב בשיא הזהירות - כן, בהחלט. אבל להמנע לחלוטין? זאת הגזמה בעיני.
    .
    כי כמות הרכבים שראיתי עפים אחד על השני בגשם ראשון היא קטסטרופלית. אז גם אם אתה רוכב בזהירות, עדיין מישהו יכול לעוף עליך. גם כשאתה סתם עומד ברמזור. ובל נשכח שהבטיחות האקטיבית שלך לא במיטבה ביום כזה, בגלל בעיות אחיזה. ביום כזה אתה חשוף פי כמה.
    אז משוואת הסיכונים שלי נראית כך:
    סיכון מוגבר לתאונה+יכולת רכיבה מופחתת+סיכון רגיל של אופנוע ביומיום=לא לצאת לכביש.

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    נ.ב.
    לא יודע אם הכוונה היתה למשהו שרשמתי, אבל גם אני סבור שקטנוע הוא לא בהכרח זול יותר לתחזוקה.

  10. #10
    Member הסמל האישי של ducati boy
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    pole position
    הודעות
    205
    לא ממליץ לך בכלל לרכב בגשם ראשון אחרי תקופת יובש(שקורה כמה פעמים בשנה) בטח לא בכבישים מהירים כמו שציינת. שכח מזה גם לא בשיא הזהירות
    ducati monster 796 2014:- טוטאלוס

    עכשיו: ducati supersport 939

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    איזה הגזמות. כן, זה מחליק יותר מהרגיל ומסוכן, במיוחד במקומות מועדי אסון.
    יחד עם זאת, זה לא שרכבים עפים לכל הכיוונים בכל קטע כביש פנוי ורוכבים מתחרים ביניהם במטסי יום העצמאות.
    פורפורציות.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    איזה הגזמות. כן, זה מחליק יותר מהרגיל ומסוכן, במיוחד במקומות מועדי אסון.
    יחד עם זאת, זה לא שרכבים עפים לכל הכיוונים בכל קטע כביש פנוי ורוכבים מתחרים ביניהם במטסי יום העצמאות.
    פורפורציות.
    אם כולם יכנסו לפרופורציות, על מה נדבר? הרי האופנועים עצמם כבר משעממים

    מנסיון אישי - בעשור של רכיבה יומיומית רכבתי בכמות די גדולה של "גשמים ראשונים". שרדתי כדי לספר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    איזה הגזמות. כן, זה מחליק יותר מהרגיל ומסוכן, במיוחד במקומות מועדי אסון.
    יחד עם זאת, זה לא שרכבים עפים לכל הכיוונים בכל קטע כביש פנוי ורוכבים מתחרים ביניהם במטסי יום העצמאות.
    פורפורציות.
    רכבים דווקא כן עפים לכל הכיוונים.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    רכבים דווקא כן עפים לכל הכיוונים.
    כנהג אוטובוס בדימוס ארחיב:

    בירושלים יש את רחוב יחזקאל שהוא ירידה תלולה וכביש מאפן באזור מסחר חרדי (מי שמכיר שם קופצים לכביש כאילו אללה שומר עליהם).

    באחד הגשמים הראשונים שהיו מצאתי את עצמי במהירות אפסית מחליק כאשר כל הבלמים נעולים ( לא זוכר אם הABS עבד או לא ) והדבר היחיד שעצר את הרכב זה הצמדות לסף המדרכה שגם זה היה נס כי ברוב המקטע המדרכה נמוכה מאוד.

    גשם ראשון בהחלט מסוכן ומצריך התייחסות אחרת שלנו כרוכבים.
    נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 13-10-2021 בשעה 07:46.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    מצטרף למזהירים מגשם ראשון. יש הבדלים עצומים באחיזה על סוגי האספלט השונים והגודש בפקקים שמוסיף שמן וכל טוב. ברחוב שלבים (הלו זה בלומפילד?) המישורי למהדרין ראיתי טנגו של 3 מכוניות גולשות יחד לצומת ברמזור אדום ממהירות נורמטיבית לחלוטין. הייתי רכוב בנתיב הימני והתפללתי שאגיע בשלם הביתה. זה קרה לפני עידן ה ABS. יש כבישים עם אספלט חלק (מחזיר אור ובוהק) שהופכים למסוכנים מאוד בגשם ראשון. כביש 4, 6 ואיילון די טובים מבחינת אחיזה. כדאי להימנע אם לא מכירים את טיב האספלט בתוואי.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


אשכולות דומים

  1. טיפים לקניית אופנוע שטח לרוכב מתחיל
    על ידי odedli בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 04-03-2021, 15:15
  2. התייעצות ברכישת דוש לרוכב מתחיל
    על ידי Amiralm בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 11-06-2020, 11:23
  3. התייעצות בנושא ביטוח לרוכב מתחיל
    על ידי אלי בז'ה בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 10-07-2019, 22:35
  4. מבקש יעוץ בקניית אופנוע שטח ראשון, לרוכב מתחיל.
    על ידי מתן312 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 30-01-2016, 18:44
  5. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 29-01-2016, 16:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO