עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 26 מ 26

אשכול: זמן מנוע של cb500x

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    כן, אני בד"כ יודע לזהות בשיחה עם המוכר ולפי מצב האופנוע את סגנון הרכיבה. זאת גם לא חוכמה גדולה להבין משיחה עם אדם מה תוואי הנסיעות שלו, כמו שמבחינה מדוקדקת של האופנוע בהחלט ניתן להבין את היחס של הבעלים כלפי המכונה ולהסיק מכך מסקנות לגבי מצב האופנוע. בקיצור, יש כל מני טריקים קטנים בבדיקת האופנוע ובתשאול של המוכר, שמאפשרים להבין איך השתמשו באופנוע ברמה די גבוהה של ודאות.
    כן, בדיוק ככה מדבר אדם עם ניסיון והבנה.
    לאדם ההדיוט תשובה כמו "נוסע רק בעירוני" לא תהפוך ל"הבולמים מתרסקים עשרות ומאות פעמים בנסיעה על מפגעי הסלילה של דרום ת"א".

    אגב, לא הבנתי מה כל-כך קיצוני בדוגמאות שהבאתי.
    מקרה א'- רוכב רגוע, מטפל בזמן מחליף שמן בצורה מחמירה יותר מהוראות היצרן, נוסע בעיקר בבינעירוני כמעט באופן גורף ועל הכבישים הכי טובים.
    מקרה ב'- בדיוק ההיפך.
    שני מקרה קיצון והפכים מוחלטים שהבאת רק לצורך הדוגמה ולא מייצגים את הכלל בשום צורה.

    או שלדעתך 25 אלף ק"מ בשנה זה קילומטראז' "קיצוני"? אם כן, אאלץ להזכיר לך שיש מדינה גם מחוץ לת"א-חולון-הרצליה. במדינה הזאת יש מאות אלפי אנשים, שנוסעים ברכבם (הפרטי או הדו-גלגלי) 40-60 קילומטר לכיוון על מנת להגיע מבית לעבודה. פגשתי גם כאלה שנסעו 100 לכיוון, אבל אלה באמת אנשים מיוחדים.
    בשום מקום לא רשמתי "קיצוני" על 25 אלף ק"מ בשנה, רק ציינתי שזה המון ומעבר לממוצע, זה לא אומר כלום על הרוכב, אבל זאת עובדה שאני לא מבין מה יש להמשיך להתווכח עליה.
    ואגב, אם רק אני הייתי חושב ככה, אז למה כלים עם ק"מ גבוה במיוחד נמכרים מתחת למחירון/מתחת למחיר של שאר הכלים באותו שנתון?

    ולנושא של הפות"ש:
    אם היה מדובר בכלי ייחודי שהכל בו מושלם חוץ מהקילומטרז הגבוה, אז סבבה.
    מכיוון שזה לא המצב, לא רואה סיבה להתעקש עליו.
    זאת דעתי לפחות.

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    כן, בדיוק ככה מדבר אדם עם ניסיון והבנה.
    לאדם ההדיוט תשובה כמו "נוסע רק בעירוני" לא תהפוך ל"הבולמים מתרסקים עשרות ומאות פעמים בנסיעה על מפגעי הסלילה של דרום ת"א".
    תסכים איתי, שאנחנו לא כותבים פה כדי לבטל את ההבנה שיש לנו ולחשוב כמו אותו הדיוט.
    אנחנו חולקים ידע וניסיון, עבור אלה שרוצים להתעלות על רמת ההדיוט הממוצע.

    מקרה א'- רוכב רגוע, מטפל בזמן מחליף שמן בצורה מחמירה יותר מהוראות היצרן, נוסע בעיקר בבינעירוני כמעט באופן גורף ועל הכבישים הכי טובים.
    מקרה ב'- בדיוק ההיפך.
    שני מקרה קיצון והפכים מוחלטים שהבאת רק לצורך הדוגמה ולא מייצגים את הכלל בשום צורה.
    גם אם רוכב א' לא יחליף לפני הזמן, עדיין השמן באופנוע שלו הוחלף כל 200 ש"מ במקום 400-500. זה הבדל עצום.
    זה אופי שימוש טיפוסי של אדם שרוכב מבית בפריפריה לעבודה במרכז, בתוספת טיולי סופ"ש רגועים פה ושם.
    רוכב ב' גם הוא מקרה טיפוסי של אדם שגר בלב גוש דן ומתנייד בתוך גוש דן - לעבודה, לפגישות ולסידורים.
    אני חוזר ואומר, שלא נטען בשום רגע שהורכב הנ"ל מזניח את האופנוע - ציינתי במפורש שהוא מטפל לפי הספר. יש לא מעט רוכבים כאלה.

    בשום מקום לא רשמתי "קיצוני" על 25 אלף ק"מ בשנה, רק ציינתי שזה המון ומעבר לממוצע, זה לא אומר כלום על הרוכב, אבל זאת עובדה שאני לא מבין מה יש להמשיך להתווכח עליה.
    ואגב, אם רק אני הייתי חושב ככה, אז למה כלים עם ק"מ גבוה במיוחד נמכרים מתחת למחירון/מתחת למחיר של שאר הכלים באותו שנתון?
    כלים עם ק"מ גבוה לא סחירים, זאת עובדה. הסיבה נחלקת לשלושה בוליטים עקריים:
    1. השוק די מוצף בכלים שפשוט נסעו מעט, ולא בהכרח בתנאים קשים. קח את רוכב א', ותעביר אותו מ-5 ימים במשרד ליומיים בשבוע מהמשרד (~10K ק"מ בשנה). זה כלי מושלם לקנות, ואני באופן אישי הייתי בשמחה משלם עוד 5 אלף ש"ח כדי לקבל כלי שמור ברמה הזאת, אבל עם חצי או שליש מהקילומטראז'.
    2. הקונה ההדיוט, כפי שאמרת לא נכנס לניואנסים. הוא רוצה יד נמוכה וק"מ נמוך. משום שיש הרבה יותר הדיוטות מאשר אנשים שמבינים, השוק מעוצב בצורה כזאת שקילומטראז' מעל הממוצע פוגע קשות בסחירות.
    3. לא כל מי שמוכר כלי עם ק"מ גבוה הוא רוכב א' שלנו. בין הכלים הטובים והשמורים יש ערימות של כלים שפשוט עבדו קשה לאורך יותר זמן/ק"מ, והם בהחלט יכולים להיות בלויים מאוד.

    ולנושא של הפות"ש:
    אם היה מדובר בכלי ייחודי שהכל בו מושלם חוץ מהקילומטרז הגבוה, אז סבבה.
    מכיוון שזה לא המצב, לא רואה סיבה להתעקש עליו.
    זאת דעתי לפחות.
    לרגע לא טענתי שיש סיבה להתעקש. רק אמרתי שיכול להיות ששווה לבדוק.
    אם זה כלי של "רוכב א'", אז הקילומטראז' כבר מגולם במחיר (כ-7-10 אלף ש"ח פחות מכלים מקבילים עם ק"מ "סטנדרטי"), והמוכר ציין בנוסף שהוא גמיש.
    אם זה לא כלי של "רוכב א'" אלא סתם אופנוע שנסע יחסית הרבה - עוברים הלאה.
    התמונות במודעה השאירו אצלי רושם טוב, והסיכוי שמדובר באופנוע שמור שנסע י-ם-ת"א על בסיס יומי קיים.
    עוד בהודעה הראשונה, אני ציינתי שבאופן אישי הייתי נמנע מלקנות CB500X משומש משום שלדעתי המחירים שלהם גבוהים מדי ביחס לאיכויות האופנוע, והייתי מחפש בתקציב הנ"ל ורסיס 300 2017-2018 עם רבע מהקילומטראז'. אבל הבחור נעול על CB500X, מעדיף את הדגם לאחר מתיחת פנים, והתקציב שלו עומד על 20 אלף שקל. הוא יאלץ לוותר על משהו בכל מקרה - או על הדגם שהוא חושק בו, או על השנתון או על הקילומטראז'. במצבים מסויימים, הויתור על הקילומטראז' הוא הויתור הפחות כואב והיותר בטוח.

    עריכה:
    אדגיש ואומר שוב שאני מסכים שבהתחשב במבחר הכלים בשוק, כדאי להעלות את התקציב ולרכוש אופנוע עם מינימום הימורים. זאת דוגמה למודעה שנראת טוב מכל הבחינות, הפער במחיר (לפני מיקוח) עומד על 8.5 אלף ש"ח.
    https://www.yad2.co.il/s/c/751xiwmu
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 24-10-2021 בשעה 15:24.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #18
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2021
    הודעות
    5
    תודה חברים!
    לפי מה שהבנתי לא כדאי להינעל על הcbx ובטח לא במקרה הזה של הקמ הגבוה בהגזמה.
    מצד שני אני מחפש אופנוע שיהיה קל לרוכב מתחיל (מגיע מעולם הקטנועים), יחסית נמוך (1.65), רוב הנסיעות בין עירוניות (30 ק"מ כל כיוון עבודה בית) וטיפה טיולים בסופ"ש... ושמעתי על הcbx רק דברים טובים במיוחד לדרישות האלה
    אם יש לכם עוד המלצות במקום הcbx אשמח לשמוע.
    חשוב להדגיש אני לא רוכב שטח ולא מתכנן כרגע

    עריכה: לא מובן מאליו העזרה וזה שבדקתם ביד 2 על המודעה שוב תודה

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ינוןסגל צפיה בהודעה
    תודה חברים!
    לפי מה שהבנתי לא כדאי להינעל על הcbx ובטח לא במקרה הזה של הקמ הגבוה בהגזמה.
    מצד שני אני מחפש אופנוע שיהיה קל לרוכב מתחיל (מגיע מעולם הקטנועים), יחסית נמוך (1.65), רוב הנסיעות בין עירוניות (30 ק"מ כל כיוון עבודה בית) וטיפה טיולים בסופ"ש... ושמעתי על הcbx רק דברים טובים במיוחד לדרישות האלה
    אם יש לכם עוד המלצות במקום הcbx אשמח לשמוע.
    חשוב להדגיש אני לא רוכב שטח ולא מתכנן כרגע

    עריכה: לא מובן מאליו העזרה וזה שבדקתם ביד 2 על המודעה שוב תודה
    מה דרגת הרישיון שלך?
    אם יש לך A, אז ממש אין סיבה להינעל על ה-CBX. אמנם זה אופנוע שמתאים לכל הדרישות שלך, אבל המחירים שלהם גבוהים יחסית לתמורה שהם מספקים.
    אני מציע לך לנסות (אפילו לקחת רכיבת מבחן) על הכלים הבאים:
    קאוואסאקי ורסיס 300 - מיני אדוונצ'ר מוצלח, אמין וזול. בנקודות התורפה העיקריות שלו אפשר לטפל בקלות ע"י ריפוד המושב והחלפת גלגל השיניים הקדמי מ-14 ל-15 שיניים. רישיון A1.
    סוזוקי SV650 - אופנוע מאוד אמין, בגרסה הלא מוגבלת - מנועו חזק, נעים וכיפי לשימוש. יש גם גרסה מוגבלת שלא יצא לי לרכב עליה. אלה כלים לא יקרים כלל כמשומשים. לצורך טיולים ארוכים, כדאי להוסיף מיגון רוח ולשפר את המושב. האופנוע נמוך מאוד וקל לשליטה.
    הונדה NC750 - אופנוע משעמם, אך חסכוני ואמין ביותר. מזכיר את ה-CB500X ברוב המובנים, אבל נותן קצת יותר בכל פרמטר - ובקטע משעשע, עולה בערך כמו ה-CB כמשומש. למיטב ידעתי, דורש רישיון A.
    כמובן שיש עוד המון דגמים שיכולים להתאים.
    העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך - תעשה סיבוב בסכנויות, שב על אופנועים שונים ותנסה לראות אילו דגמים קולעים לטעם שלך.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #20
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2021
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    מה דרגת הרישיון שלך?
    אם יש לך A, אז ממש אין סיבה להינעל על ה-CBX. אמנם זה אופנוע שמתאים לכל הדרישות שלך, אבל המחירים שלהם גבוהים יחסית לתמורה שהם מספקים.
    אני מציע לך לנסות (אפילו לקחת רכיבת מבחן) על הכלים הבאים:
    קאוואסאקי ורסיס 300 - מיני אדוונצ'ר מוצלח, אמין וזול. בנקודות התורפה העיקריות שלו אפשר לטפל בקלות ע"י ריפוד המושב והחלפת גלגל השיניים הקדמי מ-14 ל-15 שיניים. רישיון A1.
    סוזוקי SV650 - אופנוע מאוד אמין, בגרסה הלא מוגבלת - מנועו חזק, נעים וכיפי לשימוש. יש גם גרסה מוגבלת שלא יצא לי לרכב עליה. אלה כלים לא יקרים כלל כמשומשים. לצורך טיולים ארוכים, כדאי להוסיף מיגון רוח ולשפר את המושב. האופנוע נמוך מאוד וקל לשליטה.
    הונדה NC750 - אופנוע משעמם, אך חסכוני ואמין ביותר. מזכיר את ה-CB500X ברוב המובנים, אבל נותן קצת יותר בכל פרמטר - ובקטע משעשע, עולה בערך כמו ה-CB כמשומש. למיטב ידעתי, דורש רישיון A.
    כמובן שיש עוד המון דגמים שיכולים להתאים.
    העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך - תעשה סיבוב בסכנויות, שב על אופנועים שונים ותנסה לראות אילו דגמים קולעים לטעם שלך.
    יש לי רישיון A1 ואני חדש בעולם האופנועים (עד עכשיו הייתי עם קטנוע) לכן אני קצת חושש לעלות על כלי 650 גם אם הוא מוגבל.
    אני חד משמעית אעשה נסיעות מבחן ואבדוק את האופנוע לפני הקנייה השאלה איזה אופנועים יש עוד בקטגוריה כדי לבדוק אותם
    כרגע מה שאני מכיר זה ה cbx500. cbf500. versys300

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    פות"ש, חשוב שתדע שנפח האופנוע לא מלמד על טבע הדגם או עד כמה הוא פראי ומסוכן. יש אופונעים בעלי אופי קשה יותר ויש אופונועים רכים. זה לא קשור לכוחות סוס נפח או משקל. אופנוע עם מנוע בנפח גדול עם מצערת ותגובות מנוע מתונות ולינאריות ירגיש יותר רגוע ויהיה קל לשליטה יחסית לאופנוע בנפח קטן יותר אבל עם מצערת עצבנית ומנוע בועט. בחלק גדול מהכלים כיום יש מצבי רכיבה שמאפשרים לרוכב לבחור את האופי. אם זה בתקציב שלך קח אופנוע חזק עם ניהול מצבי מנוע ותתחיל במצב גשם. זה הכי רגוע ונינוח. זה לא אומר שהכלי חלש, רק שאין תגובות פתאומיות ופרצי כוח לא מתוכננים. ה NC היה האופנוע (הראשון) השני* שלי והוא בהחלט רגוע. מה גם שרוב הקונים של הדגם לא בקטע של רכיבה מאומצת. לא רכבתי על שאר הכלים שהוזכרו ולא מכיר.
    * חזרתי לרכב אחרי 30 שנה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    מניסיון אישי על cb500x כבר מעל ארבע שנים, 25 אק''מ לשנה זה טיפה הרבה, מה גם שתוכל למצוא בוודאות כלי עם פחות ק"מ, גם אם זה בא על חשבון שנתון ישן יותר. לשם הדוגמא, האופנוע שלי עם 60 אק''מ משנת 2014, אני מאמין ש''בחוץ'' הוא לא ימכר ביותר מ 20 אש''ח (גילוי נאות, לא מוכר את האופנוע שלי ). יש לא מעט כלים דומים (פחות או יותר) שמחפשים רוכש.
    לעניין הסמ''ק והרוכב המתחיל, כמו שנאמר לפני, סמ"ק גבוה לא מעיד על אופי השימוש או 'פראיות' הכלי. דיוק 390 לדוגמא ללא ספק יותר מגרד את יד ימין מויסטרום 650 (מוגבל או לא). הבעיה האישית שלי עם כלים מוגבלים הוא בעצם היותם מוגבלים. לא אוהב לקנות משהו שלא יכול לתת את המקסימום שלו בגלל רגולציה וכאלה. אני אישית העדפתי cb500x על פני כלי בנפח גבוה יותר ומוגבל.
    בכל מקרה, אם תרצה לשאול משהו קונקרטי יותר לגבי ה cb500x אתה מוזמן.

  8. #23
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2021
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי moonshield צפיה בהודעה
    מניסיון אישי על cb500x כבר מעל ארבע שנים, 25 אק''מ לשנה זה טיפה הרבה, מה גם שתוכל למצוא בוודאות כלי עם פחות ק"מ, גם אם זה בא על חשבון שנתון ישן יותר. לשם הדוגמא, האופנוע שלי עם 60 אק''מ משנת 2014, אני מאמין ש''בחוץ'' הוא לא ימכר ביותר מ 20 אש''ח (גילוי נאות, לא מוכר את האופנוע שלי ). יש לא מעט כלים דומים (פחות או יותר) שמחפשים רוכש.
    לעניין הסמ''ק והרוכב המתחיל, כמו שנאמר לפני, סמ"ק גבוה לא מעיד על אופי השימוש או 'פראיות' הכלי. דיוק 390 לדוגמא ללא ספק יותר מגרד את יד ימין מויסטרום 650 (מוגבל או לא). הבעיה האישית שלי עם כלים מוגבלים הוא בעצם היותם מוגבלים. לא אוהב לקנות משהו שלא יכול לתת את המקסימום שלו בגלל רגולציה וכאלה. אני אישית העדפתי cb500x על פני כלי בנפח גבוה יותר ומוגבל.
    בכל מקרה, אם תרצה לשאול משהו קונקרטי יותר לגבי ה cb500x אתה מוזמן.
    הבנתי תודה
    אני כן אשמח להתייעץ על הcbx500.
    הבנתי שב2016 הוא עבר מתיחת פנים ושינו לו את המכניקה
    השאלה אם הדגם שאתה רוכב עליו (לפני 2016) נוח ועושה את העבודה גם לרוכב חדש וגם לנסיעות בתוך העיר
    בנוסף אשמח אם תוכל להגיד לי מה ההבדל באמת בין הcbx ךcbf חוץ מזה שהcbf הוא נייקד, בסוף שניהם לכביש ושניהם נוחים לנסיעה ארוכה....

  9. #24
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ינוןסגל צפיה בהודעה
    הבנתי תודה
    אני כן אשמח להתייעץ על הcbx500.
    הבנתי שב2016 הוא עבר מתיחת פנים ושינו לו את המכניקה
    השאלה אם הדגם שאתה רוכב עליו (לפני 2016) נוח ועושה את העבודה גם לרוכב חדש וגם לנסיעות בתוך העיר
    בנוסף אשמח אם תוכל להגיד לי מה ההבדל באמת בין הcbx ךcbf חוץ מזה שהcbf הוא נייקד, בסוף שניהם לכביש ושניהם נוחים לנסיעה ארוכה....
    השינויים שהאופנוע עבר בשנת 2016 מינוריים - קפיצים מעט שונים בבולמים, תאורת לד במקום הלוגן ומשקף מעט גבוה יותר.
    השדרוג האמיתי הגיע בשנת 2019 - עם מתלים שונים, גלגל 19' מלפנים ועוד.
    בזמנו, יצא לי להתרשם משלושת הדגמים בסדרה (בשנת 2016), תוכל לראות את הרשמים שלי כאן:
    https://www.doogigim.co.il/%d7%94%d7...9%d7%9c%d7%99/
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #25
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2021
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    השינויים שהאופנוע עבר בשנת 2016 מינוריים - קפיצים מעט שונים בבולמים, תאורת לד במקום הלוגן ומשקף מעט גבוה יותר.
    השדרוג האמיתי הגיע בשנת 2019 - עם מתלים שונים, גלגל 19' מלפנים ועוד.
    בזמנו, יצא לי להתרשם משלושת הדגמים בסדרה (בשנת 2016), תוכל לראות את הרשמים שלי כאן:
    https://www.doogigim.co.il/%d7%94%d7...9%d7%9c%d7%99/
    קראתי והחכמתי
    תודה רבה על עזרה! כיף לדעת שיש למי לפנות ולקבל מידע לפני שעולים על כלי כלכך נהדר ומסוכן בו"ז

  11. #26
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    כמו שקקטוב אמר, ההבדלים בין שתי הגרסאות זניחים, לעומת 2019 ששם יש טיפה יותר הבדל. אני עליתי על ה cb500x בתור רוכב חדש, אחרי ניסיון עם קטנועים עד 125 סמ"ק ואחרי שינוי הרישיון, לקח לי די מהר להתרגל לתפעול הבסיסי בעיר ומחוצה לה. כמה חודשים אחרי שקניתי את האופנוע עשיתי קורסי רכיבה מתקדמת במגרש ובכביש שנתנו לי לא מעט כלים לתפעול נכון. ממליץ שתעשה רכיבת מבחן על הכלי (ועל אחרים אם מתחשק לך), זה ייתן לך הבנה בסיסית של העסק, גם אם הדגם מעט שונה.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 03-03-2020, 08:29
  2. מנוע נכבה אחרי שיפוץ מנוע כללי
    על ידי Manoa בפורום פורום טכני
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 05-11-2019, 19:44
  3. וויברציות עקב מגן מנוע cb500x
    על ידי spa-i0 בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 19-02-2018, 22:59
  4. Honda CB500X מנוע זייף במהירות
    על ידי kanter.m בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 23-01-2017, 20:49
  5. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 20-07-2016, 19:16

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO