תוצאות 1 עד 12 מ 12

אשכול: התלבטות לקניית אופנוע a1 דו״ש לנסיעות בינעירוניות בעיקר כ 400 ק״מ שבועי

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5

    התלבטות לקניית אופנוע a1 דו״ש לנסיעות בינעירוניות בעיקר כ 400 ק״מ שבועי

    שלום, מוציא רשיון a1, גיל 47.
    מעוניין באופנוע לנסיעות של פעם פעמיים בשבוע כ 200 ק״מ כל נסיעה לפחות בעיקר בינעירוני.
    תקציב בין 30 ל 40.
    מתלבט בין הדגמים הנפוצים:
    cb500x
    tracer 700
    vistrom 650
    versys 650
    אשמח לחוות דעת מנסיון לגבי תחזוקה שוטפת, צריכת דלק וכיו״ב.
    לא מתכוון לטפל לבד אלא במוסך.
    אופנוע ישמש כרכב שני.

    שאלה נוספת, האם הבייבי אדוונצ׳רים כגון ורסיס 300 ודומיו יכולים לספק את הסחורה או שזה כבר יהיה גדול עליהם.

    כמובן שבסופו של דבר לפני קניה אבצע נסיעת מבחן לאופנועים.

    תודה רבה


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5
    שכחתי לכתוב גובה 1.73


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    שלום חבר ומזל טוב על הרשיון שבדרך.
    מספר הערות קטנטנות, לפני שהמומחים (ע"ע KKatkov) תורמים את דעתם.

    ראשית, אם תוכל להבהיר את הצורך מהכלי - בכותרת השרשור ציינת שאתה מעוניין באופנוע דו-שימושי, אבל מהתיאור ורשימת הכלים נשמע שאתה מחפש אופנוע כביש בסגנון Touring/אדוונצ'ר. אחרת, אם אתה מחפש כלי שגם יידע לרדת לשטח שחורג משבילים לבנים אז הרשימה צריכה להתעדכן בדו"שים אמיתים (ע"ע DRZ400, CRF300, WR250R וכו').

    שנית, רשימת הכלים שציינת, מלבד ההונדה, אינם מתאימים לרשיון a1 אלא אם מדובר בגרסה המוגבלת שלהם. אם זה ברור לך, אז שווה שהמומחים כאן יחוו דיעה לגבי בחירה כזו על פני מודלים אחרים שמתאימים מראש לרשיון a1 - ע"ע דיוק 390/אחיו האדוונצ'ר 390, Z400 וכו'.

    כמו כן - האם הצורך שלך כולל גם רכיבה לטיולים או רק נסיעות מנהלתיות? מתכנן נסיעות גם עם מורכב/ת? האם אתה מתכוון להרכיב ארגז?
    נערך לאחרונה על ידי פיינשמקר; 20-11-2021 בשעה 16:49.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5
    תודה על ההארה/הערה.
    אכן מחפש Touring/אדוונצ'ר יותר מאשר דו"ש להגדרתך.
    ידוע לי שלמעט ההונדה הדגמים האחרים אפשריים רק בגרסתם המוגבלת.
    הצורך ההתחלתי יהיה אכן למנהליתיות בעיקר אבל גם טיולים עם מורכבת בשלב מאורח יותר.
    ארגז אחורי יולבש כמעט מהתחלה.
    מעדיף אופנוע בישיבה זקופה ולא נייקדים קביים למיניהם.
    מכאן השאלה אם כלים בנפח קטן יותר יוכלו לבצע את העבודה לאורך זמן (הכוונה כשנה וחצי לאחר הרשיון לעלות בדרגה לרשיון ללא הגבלה ואולי לפתוח את הקיים או לקנות אחר).

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    זה מתחיל להרגיש כמו עבודה, רק שלא משלמים עליה

    אז קודם כל, ברוך הבא.
    ברשותך, אחלק את התשובה שלי לשני חלקים: הראשון הוא האם אופנועי 300-400 יספיקו לשימוש שציינת, והשני הוא ההמלצות שלי בנוגע לדגמים שאתה מתלבט בינהם.
    התשובה הקצרה לחלק הראשון - לפחות חלק מאופנועי ה-300-400 יספיקו לדרישות שלך מעל ומעבר. הבולטים בינהם הם הורסיס 300 (שאינו מיובא עוד, ותצטרך לחפש אופנוע משומש - היבוא הופסק לפני חודשים ספורים, כך שאפשר עדיין למצוא כלים עם קילומטראז' אפסי) והק.ט.מ אדוונצ'ר 390.
    היתרון העיקרי של הכלים האלה ביחס לאופנועי ה-650 הוא מחיר הרכישה הנמוך. לדוגמא, ב-30K תוכל לרכוש ורסיס 300 מאובזר בכל טוב עם אלפי ק"מ בודדים על השעון. אדוונצ'ר 390 בן שנה יעלה סכום דומה, אולי טיפה יותר.
    הכלים האלה מספיקים בהחלט לא רק ל-200 ק"מ ביום אחד, אלא גם לטיול של 300-400 קילומטר שנפרש על פני 5-6 שעות באוכף. הם מסוגלים לשייט על 120-130 קמ"ש ללא מאמץ עם רזרבה לעקיפות, ולפחות בהקשר של הורסיס - האמינות אינה מהווה בעיה ואופנוע מטופל יגיע ל-100 אלף קילומטר ומעבר בלי שיזדקק לשיפוץ מנוע. יתרון נוסף של הכלים האלה, שהם פחות מאסיביים מאופנועי ה-650, ועבורך, כרוכב חדש שלא התברך במימדי גוף מעל הממוצע - הם יהפכו את החודשים הראשנים בתחום להרבה יותר קלים.
    עם זאת, צריך להבין שמדובר בכלים בסיסיים יותר מאופנועי טורינג "פרופר" כגון הויסטרום. לכן, אם אתה קצת מפונק, ואתה מעדיף לקבל מקסימום נוחות למרחקים - אז יש טעם לשקול קניה של אופנוע גדול, מרווח ונוח יותר, כל עוד אתה בטוח שתדע להתמודד עם המשקל.

    מקטגוריית ה"מיד-סייז", יש לי שני פייבוריטים ברורים: הויסטרום וטרייסר הם כלים מעולים, כל אחד בדרכו. הויסטרום הוא אופנוע סופר-נוח למרחקים, לבד או בהרכבה. הטרייסר אולי מפסיד קצת בתחום הנוחות, אבל מפצה על כך בהתנהגות חדה וספורטיבית יותר. למרחקים שציינת, שניהם יהיו יעילים ומהנים מאוד. בתקציב שלך, אפשר למצוא כלים משומשים שמורים בני כמה שנים (2016-2018) עם קילומטראז' סביר.
    את הורסיס אני לא אוהב. לדעתי, התנהגות הכביש שלו פחות טובה מהצמד לעיל, אופי המנוע שלו משעמם והוא מייצר תחושה "קטנועית" מאוד ברכיבה - מנייד אותך ביעילות מנקודה לנקודה, אבל לא מספק ערך מוסף של כיף. לא חושב שיש לו יתרון מהותי כלשהו על שני המתחרים פרט למחיר רכישה נמוך.
    ברכישה של אופנוע 650 מוגבל יש ניואנס שלא מתאים לכל אחד: מצד אחד, השלדה, המתלים והבלמים שלו תוכננו מראש להתמודד עם הספק של 70 ומשהו כ"ס, והם לרוב יהיו איכותיים יותר מהמכלולים שתמצא אצל אופנועי ה-300-400. מצד שני, לא כולם אוהבים את התחושה של "אופנוע גדול, אבל בלי מנוע" - ההגבלה המלאכותית מורגשת, ויכול להיות שעבורך היא תפגע בהנאה מהרכיבה. רבים רוכשים אופנועים מוגבלים ל-A1 כדי להסיר את המגבלה באופן פרטי (לרוב ע"י קידוד/החלפה של מחשב הניהול) ולהינות מ-70-75 כ"ס בריאים עוד בתקופת ה-A1. הדבר מן הסתם אינו חוקי, אך לי באופן אישי לא ידוע על מקרים של בעיות בטסט או סירוב מהביטוח. מן הסתם, אם תעשה דבר כזה, מומלץ לא לפרסם את זה ברבים.

    ולבסוף, ההונדה CB500X. לדעתי האישית, הוא לא שייך לקטגוריית ה"מיד-סייז", אלא נמצא בתווך בין הורסיס 300 לאופנועי ה-650 - במידות, במחיר ובחווית השימוש. בשילוב עם עלות אחזקה נמוכה ואמינות מופלגת, הוא קיבע את עצמו בשוק כברירת מחדל עבור רוכבי A1 שמחפשים אופנוע לכיסוי מרחקים. כמובן, שיש לו גם חסרונות: ראשית, הוא זול רק במעט מאופנועי ה-650. שנית, עקב הביקוש הגבוה לדגם, כלים מטופלים שומרים באדיקות על המחיר - ולכן כמשומשים, מחירם כמעט זהה לויסטרום/טרייסר. ולבסוף - אמנם ההונדה יעיל מאוד, אבל הוא אופנוע די משעמם, אפור ולא מרגש.

    לענייני הדלק והאחזקה: פרט ל-CB500X, שאר הכלים יגבו ממך סכום דומה בטיפולים השוטפים. תוכל לבדוק את עלויות הטיפולים באתרי היבואניות, ייתכן שאם תטפל במוסך פרטי שאינו מוסך יבואן, ניתן יהיה להוזיל מעט את הטיפולים (לא בסדרי גודל).
    צריכת הדלק תלויה בעיקר ביד ימין. אני מאמין שברכיבה חלקה ומתוכננת במהירויות של 110-130 קמ"ש תקבל נתון סביב ה-1/25, שיירד ל-1/20 ברכיבה יותר אגרסיבית.
    בכל מקרה, הדלק לא הולך להיות הוצאה כבדה במיוחד.

    אתה מוזמן לשאול אם יש לך שאלות נוספות.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זה מתחיל להרגיש כמו עבודה, רק שלא משלמים עליה
    .
    הנה רעיון בחינם: תבנה אתר ״בחר לך אופנוע״. זה יעבוד ככה: אתה נכנס, עונה על מספר שאלות בסיסיות, ותשובות מזינות NN ואץ החלטות, בדומה למימוש של ״20 שאלות״.
    אתה יכות לאמן NN לבד בהתחלה, ולתת לגולש לסטור את בחירת המכונה בסוף (בנוסח ״לא, אני חושב ש-X יתאים יותר טוב״).
    תוסיף קצת פרסומות - והנה לך עבודה שמשלמת לך.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    הנה רעיון בחינם: תבנה אתר ״בחר לך אופנוע״. זה יעבוד ככה: אתה נכנס, עונה על מספר שאלות בסיסיות, ותשובות מזינות NN ואץ החלטות, בדומה למימוש של ״20 שאלות״.
    אתה יכות לאמן NN לבד בהתחלה, ולתת לגולש לסטור את בחירת המכונה בסוף (בנוסח ״לא, אני חושב ש-X יתאים יותר טוב״).
    תוסיף קצת פרסומות - והנה לך עבודה שמשלמת לך.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    תודה על ההצעה.
    אפשר לדון בנושא במקום נפרד אם בא לך. לא רוצה לחטוף לפות"ש את השרשור.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    תודה על ההצעה.
    אפשר לדון בנושא במקום נפרד אם בא לך. לא רוצה לחטוף לפות"ש את השרשור.
    אין בעיה. פנה עלי אם/כאשר תרצה


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זה מתחיל להרגיש כמו עבודה, רק שלא משלמים עליה

    אז קודם כל, ברוך הבא.
    ברשותך, אחלק את התשובה שלי לשני חלקים: הראשון הוא האם אופנועי 300-400 יספיקו לשימוש שציינת, והשני הוא ההמלצות שלי בנוגע לדגמים שאתה מתלבט בינהם.
    התשובה הקצרה לחלק הראשון - לפחות חלק מאופנועי ה-300-400 יספיקו לדרישות שלך מעל ומעבר. הבולטים בינהם הם הורסיס 300 (שאינו מיובא עוד, ותצטרך לחפש אופנוע משומש - היבוא הופסק לפני חודשים ספורים, כך שאפשר עדיין למצוא כלים עם קילומטראז' אפסי) והק.ט.מ אדוונצ'ר 390.
    היתרון העיקרי של הכלים האלה ביחס לאופנועי ה-650 הוא מחיר הרכישה הנמוך. לדוגמא, ב-30K תוכל לרכוש ורסיס 300 מאובזר בכל טוב עם אלפי ק"מ בודדים על השעון. אדוונצ'ר 390 בן שנה יעלה סכום דומה, אולי טיפה יותר.
    הכלים האלה מספיקים בהחלט לא רק ל-200 ק"מ ביום אחד, אלא גם לטיול של 300-400 קילומטר שנפרש על פני 5-6 שעות באוכף. הם מסוגלים לשייט על 120-130 קמ"ש ללא מאמץ עם רזרבה לעקיפות, ולפחות בהקשר של הורסיס - האמינות אינה מהווה בעיה ואופנוע מטופל יגיע ל-100 אלף קילומטר ומעבר בלי שיזדקק לשיפוץ מנוע. יתרון נוסף של הכלים האלה, שהם פחות מאסיביים מאופנועי ה-650, ועבורך, כרוכב חדש שלא התברך במימדי גוף מעל הממוצע - הם יהפכו את החודשים הראשנים בתחום להרבה יותר קלים.
    עם זאת, צריך להבין שמדובר בכלים בסיסיים יותר מאופנועי טורינג "פרופר" כגון הויסטרום. לכן, אם אתה קצת מפונק, ואתה מעדיף לקבל מקסימום נוחות למרחקים - אז יש טעם לשקול קניה של אופנוע גדול, מרווח ונוח יותר, כל עוד אתה בטוח שתדע להתמודד עם המשקל.

    מקטגוריית ה"מיד-סייז", יש לי שני פייבוריטים ברורים: הויסטרום וטרייסר הם כלים מעולים, כל אחד בדרכו. הויסטרום הוא אופנוע סופר-נוח למרחקים, לבד או בהרכבה. הטרייסר אולי מפסיד קצת בתחום הנוחות, אבל מפצה על כך בהתנהגות חדה וספורטיבית יותר. למרחקים שציינת, שניהם יהיו יעילים ומהנים מאוד. בתקציב שלך, אפשר למצוא כלים משומשים שמורים בני כמה שנים (2016-2018) עם קילומטראז' סביר.
    את הורסיס אני לא אוהב. לדעתי, התנהגות הכביש שלו פחות טובה מהצמד לעיל, אופי המנוע שלו משעמם והוא מייצר תחושה "קטנועית" מאוד ברכיבה - מנייד אותך ביעילות מנקודה לנקודה, אבל לא מספק ערך מוסף של כיף. לא חושב שיש לו יתרון מהותי כלשהו על שני המתחרים פרט למחיר רכישה נמוך.
    ברכישה של אופנוע 650 מוגבל יש ניואנס שלא מתאים לכל אחד: מצד אחד, השלדה, המתלים והבלמים שלו תוכננו מראש להתמודד עם הספק של 70 ומשהו כ"ס, והם לרוב יהיו איכותיים יותר מהמכלולים שתמצא אצל אופנועי ה-300-400. מצד שני, לא כולם אוהבים את התחושה של "אופנוע גדול, אבל בלי מנוע" - ההגבלה המלאכותית מורגשת, ויכול להיות שעבורך היא תפגע בהנאה מהרכיבה. רבים רוכשים אופנועים מוגבלים ל-A1 כדי להסיר את המגבלה באופן פרטי (לרוב ע"י קידוד/החלפה של מחשב הניהול) ולהינות מ-70-75 כ"ס בריאים עוד בתקופת ה-A1. הדבר מן הסתם אינו חוקי, אך לי באופן אישי לא ידוע על מקרים של בעיות בטסט או סירוב מהביטוח. מן הסתם, אם תעשה דבר כזה, מומלץ לא לפרסם את זה ברבים.

    ולבסוף, ההונדה CB500X. לדעתי האישית, הוא לא שייך לקטגוריית ה"מיד-סייז", אלא נמצא בתווך בין הורסיס 300 לאופנועי ה-650 - במידות, במחיר ובחווית השימוש. בשילוב עם עלות אחזקה נמוכה ואמינות מופלגת, הוא קיבע את עצמו בשוק כברירת מחדל עבור רוכבי A1 שמחפשים אופנוע לכיסוי מרחקים. כמובן, שיש לו גם חסרונות: ראשית, הוא זול רק במעט מאופנועי ה-650. שנית, עקב הביקוש הגבוה לדגם, כלים מטופלים שומרים באדיקות על המחיר - ולכן כמשומשים, מחירם כמעט זהה לויסטרום/טרייסר. ולבסוף - אמנם ההונדה יעיל מאוד, אבל הוא אופנוע די משעמם, אפור ולא מרגש.

    לענייני הדלק והאחזקה: פרט ל-CB500X, שאר הכלים יגבו ממך סכום דומה בטיפולים השוטפים. תוכל לבדוק את עלויות הטיפולים באתרי היבואניות, ייתכן שאם תטפל במוסך פרטי שאינו מוסך יבואן, ניתן יהיה להוזיל מעט את הטיפולים (לא בסדרי גודל).
    צריכת הדלק תלויה בעיקר ביד ימין. אני מאמין שברכיבה חלקה ומתוכננת במהירויות של 110-130 קמ"ש תקבל נתון סביב ה-1/25, שיירד ל-1/20 ברכיבה יותר אגרסיבית.
    בכל מקרה, הדלק לא הולך להיות הוצאה כבדה במיוחד.

    אתה מוזמן לשאול אם יש לך שאלות נוספות.
    וואווו!!
    המון תודה על ההסבר והפירוט וכמובן הסבלנות.
    עשית לי סדר, בהתלבטויות רבות שהיו לי שדי דומות למה שכתבת ומיקדת ממש.

    רוב תודות על ההשקעה


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5
    KKatkov
    מה הכוונה פרט ל cb500x בעניין האחזקה?
    יהיה יותר יקר או זול או בכלל משהו אחר?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי showham צפיה בהודעה
    KKatkov
    מה הכוונה פרט ל cb500x בעניין האחזקה?
    יהיה יותר יקר או זול או בכלל משהו אחר?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    הוא כנראה יהיה קצת יותר זול לאחזקה.
    זה אופנוע תקציב פשוט עם חלקים לא יקרים, ומרווח הטיפולים שלו גדול.
    בזכות השילוב הזה הוא כנראה יהיה זול יותר מהקונקורנציה מבחינת טיפולים.
    מבחינת צריכת דלק הוא גם חסכוני מאוד - באחד הטיולים ביוון יצא לי לראות סדר גודל של 1/33 על טנק שנרכב בצורה רגועה במיוחד (לא סביר לרכב ככה בכבישי ישראל). מספרים כמו 1/27-1/28 ריאליים לחלוטין אם תיסע מאוד מתון (למשל - טיול נופים רגוע בכבישים צדדיים, בקצב של 90-110 קמ"ש).
    את ירידת הערך הנמוכה כבר ציינתי.
    אם אוספים את כל הקטנות האלה ביחד, מסתמן שה-CB500X הוא אחד הכלים היותר-משתלמים כלכלית מעל 250 סמ"ק.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    קקטוב, אתה נכס לפורום.
    סחטיקה!
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


אשכולות דומים

  1. עזרה: כלי A1 נוח לנסיעות בינעירוניות יומיומיות
    על ידי matanper בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 18-10-2019, 23:12
  2. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-08-2019, 15:50
  3. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 03-01-2018, 12:39
  4. אופנוע לנסיעות בינעירוניות לרוכב רגוע
    על ידי קטנופען בפורום כללי
    תגובות: 37
    הודעה אחרונה: 28-08-2017, 10:49
  5. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 19-11-2016, 11:58

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO