עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 35

אשכול: אבו wankel

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799

    אבו wankel

    ראיין פ9 שחרר לא מזמן סרטון על הנאצי חובב הגאומטריה וההיסטוריה של המנוע.

    הוא ציין בסוף משהו שנשמע לי הגיוני - שימוש כמנוע עזר שטוען מנוע חשמלי.
    היה גם את השרשור על האופנוע החדש של קרייטון שיש בו מנוע רוטארי, כך שנראה שהוא עדיין בסביבה.

    אין לי ממש פואנטה, סתם מחטט ב-wankel

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    מזדה עומדת להוציא רכב חשמלי עם range extender שיהיה מנוע וינקל שבעצם ישמש כגנרטור להטעין מצברים.
    הפלוס הוא בגודל הקטן שמנוע כזה תופס

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אם אני לא טועה, למאזדה יש מנועים ואנקל גם ברכבים סדרתיים, כמנוע עיקרי.

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לא יכול לערוך. ראיתי עכשיו את הסרטון. הוא מדברעל מנועים של מאזדה. אופסי...

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    מזדה כבר לא מייצרת את הRX8 ככה שנכון להיום למיטב ידיעתי אי אפשר לקנות מאף יצרן רכב עם מנוע רוטורי

  6. #6

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    מיקום
    גבעתיים
    הודעות
    182
    יש סטארט-אפ ישראלי ששמו אקווריוס שמייצר מנוע לינארי (בערה פנימית) עם נצילות אנרגטית גבוהה יחסית. השימוש העיקרי שלו הוא לגנרטורים. יש להם חוזים עם חברות שפורסות גנרטורים במקומות מרוחקים מתשתיות.

    הייעוד הנוסף הוא כמנוע שמייצר חשמל למנוע חשמלי לרכב. עוד לא הגיעו לפס הייצור אבל לדעתי יש מגעים עם יצרניות רכב.

    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90...A2%D7%99%D7%9D

    Sent from my moto g(7) power using Tapatalk
    It's not about the speed. It's about the ride!

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי zoharrad צפיה בהודעה
    יש סטארט-אפ ישראלי ששמו אקווריוס שמייצר מנוע לינארי (בערה פנימית) עם נצילות אנרגטית גבוהה יחסית. השימוש העיקרי שלו הוא לגנרטורים. יש להם חוזים עם חברות שפורסות גנרטורים במקומות מרוחקים מתשתיות.

    הייעוד הנוסף הוא כמנוע שמייצר חשמל למנוע חשמלי לרכב. עוד לא הגיעו לפס הייצור אבל לדעתי יש מגעים עם יצרניות רכב.

    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90...A2%D7%99%D7%9D

    Sent from my moto g(7) power using Tapatalk
    המנוע הזה עובד על עיקרון שהיה קיים כבר בקטרי קיטור – כל פעימה היא פעימת כוח. זה אומר שתיאורטית, מאותו נפח מנוע, אפשר להשיג פי 4 עבודה (הספק) משל מנוע 4 פעימות ופי 2 ממנוע 2 פעימות. מה שצריך זה ליצור לחץ (מתוזמן) כדי להזיז את הבוכנה בכל פעם לצד השני. במנועי קיטור זה היה שסתום שנפתח ומזרים קיטור בלחץ. כאן מציעים יצירת לחץ באמצעות תגובה כימית (פיצוץ) של חמצן עם דלק כלשהו. ההבדלים בין הדלקים השונים מתבטאים ביחסי דחיסה ובתערובות אוויר/דלק שונות.
    החיסרון העיקרי של המנוע הזה הוא שהוא מייצר תנועה קווית. זה אומר ששימוש ישיר להנעת רכבים צורך הפיכה של התנועה הקווית לתנועה סיבובית, כלומר הפסדי אנרגיה. מנוע וואנקל מנסה לייצר ישירות תנועה סיבובית, אבל, בעיקר בגלל בעיות אטימה וחוסר בחומרים מתאימים הוא לא תפס. כאן, הרעיון הוא לא להתעסק בכלל עם זה אלא להפוך את התנועה הקווית לחשמל – ניתן לעשות ביעילות דומה מאוד לגנרטור שמסתובב.
    ההצלחה של המוצר תעמוד בעיקר על מציאת חומרים מתאימים שעמידים בטמפרטורות העבודה ומסוגלים לאטום (האיטום כאן אינו כפי שרגילים ממחזירי שמן – איטום של ציר מסתובב - אלא ציר שאינו מסתובב ונע קדימה ואחורה) ובשליטה בתהליך הכימי, לדוגמה, עבודה בטמפרטורות גבוהות/תערובת "ענייה" עלולה לייצר תחמוצות חנקן (נוקסים) מזהמות, גם אם הדלק הוא מימן.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2020
    הודעות
    45
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    . כאן מציעים יצירת לחץ באמצעות תגובה כימית (פיצוץ) של חמצן עם דלק כלשהו. ההבדלים בין הדלקים השונים מתבטאים ביחסי דחיסה ובתערובות אוויר/דלק שונות.
    .
    יש הבדל בין פיצוץ (דטונציה) ובין בעירה מהירה (דפלגרציה)

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    המנוע הזה עובד על עיקרון שהיה קיים כבר בקטרי קיטור – כל פעימה היא פעימת כוח. זה אומר שתיאורטית, מאותו נפח מנוע, אפשר להשיג פי 4 עבודה (הספק) משל מנוע 4 פעימות ופי 2 ממנוע 2 פעימות. מה שצריך זה ליצור לחץ (מתוזמן) כדי להזיז את הבוכנה בכל פעם לצד השני. במנועי קיטור זה היה שסתום שנפתח ומזרים קיטור בלחץ. כאן מציעים יצירת לחץ באמצעות תגובה כימית (פיצוץ) של חמצן עם דלק כלשהו. ההבדלים בין הדלקים השונים מתבטאים ביחסי דחיסה ובתערובות אוויר/דלק שונות.
    החיסרון העיקרי של המנוע הזה הוא שהוא מייצר תנועה קווית. זה אומר ששימוש ישיר להנעת רכבים צורך הפיכה של התנועה הקווית לתנועה סיבובית, כלומר הפסדי אנרגיה. מנוע וואנקל מנסה לייצר ישירות תנועה סיבובית, אבל, בעיקר בגלל בעיות אטימה וחוסר בחומרים מתאימים הוא לא תפס. כאן, הרעיון הוא לא להתעסק בכלל עם זה אלא להפוך את התנועה הקווית לחשמל – ניתן לעשות ביעילות דומה מאוד לגנרטור שמסתובב.
    ההצלחה של המוצר תעמוד בעיקר על מציאת חומרים מתאימים שעמידים בטמפרטורות העבודה ומסוגלים לאטום (האיטום כאן אינו כפי שרגילים ממחזירי שמן – איטום של ציר מסתובב - אלא ציר שאינו מסתובב ונע קדימה ואחורה) ובשליטה בתהליך הכימי, לדוגמה, עבודה בטמפרטורות גבוהות/תערובת "ענייה" עלולה לייצר תחמוצות חנקן (נוקסים) מזהמות, גם אם הדלק הוא מימן.
    א', על מה אנחנו מסתכלים פה?


    יש מאוורר למעלה ובוכנה שרצה מצד לצד, איפה זה נהיה חשמל? יש סליל מסביב לבוכנה או משהו כזה שלא מופיע באילוסטרציה?

    + שאלת חומרים - חומרים קשים וסופר עמידים יש הרי כבר מזמן, נגיד יהלומים סינטטיים. הקושי הוא להוריד את מחירי הייצור, או שיש עוד מאפיינים שעדיין לא הושגו, נגיד שיהלום שביר ורוצים משהו שהוא לא brittle (או המילה ההנדסית המתאימה) שלא ייסדק עם כל הפיצוצים?

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    א', על מה אנחנו מסתכלים פה?

    יש מאוורר למעלה ובוכנה שרצה מצד לצד, איפה זה נהיה חשמל? יש סליל מסביב לבוכנה או משהו כזה שלא מופיע באילוסטרציה?
    בגישה הקלאסית היו מחברים את המוט שזז לגלגל מחוץ למרכז הגלגל (אקס-סנטר) מה שהיה הופך את התנועה הקווית לסיבובית – תסתכל על סרטים איך עבדו קטרי קיטור. כלומר מהלך מכאני של תנועה קווית -- > אקס-סנטר -- > תנועה סיבובית. באקווריוס הגישה היא שזה מיותר וגורם להפסדים, לכן עדיף להפוך את התנועה הקווית לחשמל ולהשתמש בו למנוע חשמלי, כלומר, תנועה קווית -- > חשמל -- > מנוע חשמלי. אם תסתכל בסרט מהאתר שלהם תראה בסוף קופסה מלבנית שמורכבת בצד שמאל. אילו הסלילים שהופכים את התנועה לחשמל. אם אתה לא יודע איך עובד גנרטור, אתה יכול להסתכל למשל כאן. שים לב שמה שדרוש הוא להזיז מגנט בתוך סליל וזה לא חייב להיות תנועה סיבובית.
    תפקיד המאוורר הוא לסלק את החום שנוצר – בדיוק כמו במכוניות עם קירור אוויר שהצילינדרים שלהם אינם חשופים, לדוגמה חיפושית ופיאט 500 (המקוריות). אני מניח שאבולוציה עתידית (במיוחד למנועים גדולים יותר) תהיה קירור נוזל.


    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    + שאלת חומרים - חומרים קשים וסופר עמידים יש הרי כבר מזמן, נגיד יהלומים סינטטיים. הקושי הוא להוריד את מחירי הייצור, או שיש עוד מאפיינים שעדיין לא הושגו, נגיד שיהלום שביר ורוצים משהו שהוא לא brittle (או המילה ההנדסית המתאימה) שלא ייסדק עם כל הפיצוצים?
    מנוע וואנקל נפל בעיקר על סוגיית החומרים – לא הצליחו למצוא חומרים מתאימים כך שהמנוע היה צריך אוברול כל פחות מ-50,000 ק"מ. גם כאן יש דרישות קשות מהחומרים. קח לדוגמה את האיטומים בקצוות. זה דומה למחזיר שמן, אבל שעובד בתנועה קווית במקום סיבובית. במנועים רגילים פתרו זאת בד"כ (לא תמיד – תסתכל על מה שכתב דרזדנר על ה-V-85-TT) עם מבנה מגומי מחוזק בקפיץ מתכת. אלא שהטמפרטורות כאן תהיינה יותר גבוהות מהטמפרטורות של גל ארכובה. דוגמה נוספת היא איטום של הבוכנה הפנימית שצריכה להיות צרה (אין מקום ל-3 רינגים כמו במנוע רגיל), לאטום היטב לשני הצדדים ולא להישחק – דרישות די בעייתיות. אני לא אומר שזה ייפתר או לא, אבל בלי פיתוח ויישום של חומרים מתאימים הסיפור ייפול.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    האיטומים בקצוות הרוטור נכשלים בגלל הפרשי טמפרטורות בין המשטחים שהאטמים מחליקים עליהם.
    מדובר במנוע מלוכלך (שורף שמן בדומה ל2 פעימות) ועם יעילות טרמית נמוכה.
    אלה בעיקר גרמו ליצרניות לזנוח את הפיתוח שלו.

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    כלומר, תנועה קווית -- > חשמל -- > מנוע חשמלי. אם תסתכל בסרט מהאתר שלהם תראה בסוף קופסה מלבנית שמורכבת בצד שמאל. אילו הסלילים שהופכים את התנועה לחשמל. אם אתה לא יודע איך עובד גנרטור, אתה יכול להסתכל למשל כאן. שים לב שמה שדרוש הוא להזיז מגנט בתוך סליל וזה לא חייב להיות תנועה סיבובית.
    לקראת סוף הסרטון הם מראים באילוסטרציה את הסליל -
    coil.jpg

    זה אומר שהבוכנה אמורה להיות ממוגנטת? מגנטים הם לא שבירים יותר בד"כ? כלומר אפשר פשוט לקחת פיסת פלדה, לתת לה טיפול תרמי מתאים כדי שתעמוד בעומסים, ובסוף למגנט אותה לצמיתות ולהתחיל להריץ אותה הלוך ושוב בתוך סליל עם פיצוצים מהצדדים?

    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    מנוע וואנקל נפל בעיקר על סוגיית החומרים – לא הצליחו למצוא חומרים מתאימים כך שהמנוע היה צריך אוברול כל פחות מ-50,000 ק"מ. גם כאן יש דרישות קשות מהחומרים. קח לדוגמה את האיטומים בקצוות. זה דומה למחזיר שמן, אבל שעובד בתנועה קווית במקום סיבובית. במנועים רגילים פתרו זאת בד"כ (לא תמיד – תסתכל על מה שכתב דרזדנר על ה-V-85-TT) עם מבנה מגומי מחוזק בקפיץ מתכת. אלא שהטמפרטורות כאן תהיינה יותר גבוהות מהטמפרטורות של גל ארכובה. דוגמה נוספת היא איטום של הבוכנה הפנימית שצריכה להיות צרה (אין מקום ל-3 רינגים כמו במנוע רגיל), לאטום היטב לשני הצדדים ולא להישחק – דרישות די בעייתיות. אני לא אומר שזה ייפתר או לא, אבל בלי פיתוח ויישום של חומרים מתאימים הסיפור ייפול.
    אני יודע שאמייל של חלק מהמחבתות (נגיד של לה קרוסה) עמיד בחום של תנור, וזה גם חומר די עמיד לשחיקה. אמייל להבנתי זה זכוכית - סיליקון. surely אפשר לשחק איתו קצת ולקבל אטמים טובים שגם עמידים בחום? מה הכיוון עבור חומרים מתאימים? מתכת לא שבירה מצופה בשכבה חלקה ועמידה לחום כלשהי? או חומר מרוכב כלשהו?

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    שמנסים לצייר תמונה ורודה אני תמיד חושש שיש משהוא שלא אומרים, יש הרבה טכנולוגיות מדהימות שפשוט לא התרוממו מחוץ למעבדה, במקרה הזה זה עובד בישומים אחרים אבל זה עדיין לא אומר שזה מתאים לישום ברכב, יש הרבה דברים שאנחנו לא חשופים אליהם.

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    נכון - ההבדל הוא במהירות התגובה הכימית. בשני המקרים זו תגובה כימית.
    בכל מנוע מסוג פיצוץ פנימי (internal combustion) אתה רוצה שהתגובה תהיה כמה שיותר מהירה (ואחידה). האחידות של התגובה נמדדת, בסופו של דבר, במספר אוקטאן למנוע בנזין ובמספר צטאן במנוע דיזל.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO