זה שמן מנוע שעולה אל תיבת האוויר דרך נשם חלל הארכובה.
השמן יוצא החוצה מבעד לחיבור בין שני החלקים של מסנן האוור - לא קשור לשני הצינורות השקופים.
המנועים האלו ידועים בתור צרכני שמן, תהיה יותר עדין עם הגז אם אתה רוצה להפחית מהתופעה.
אהלן , לאחרונה רכשתי אקסמקס 250 שנתון 17 (הצורה/דגם ישן כן?) עם 26 אלף קמ .
הוא נמצא אצלי כחודש וכמעט לא נסעתי עליו פרט לנסיעות קצרות ממש בזמן שהוא אצלי . היום יצאתי איתו לנסיעה ארוכה יותר יחסית (כ20 קמ) ועכשיו כשחניתי שמתי לב ללכלוך שמנוני באיזור הצינוריות עודפים שנמצאות מאחורה .... בהמשך היום אבצע שם ניקיון וניקוז כמובן .
מציין שבזמן שאצלי ווידאתי מפלס שמן באופן קבוע ולא נראו נזילות , למישהו יש הסבר / הכוונה לעניין הזה בבקשה? אשמח לתגובות וכיוונים
תודה
זה שמן מנוע שעולה אל תיבת האוויר דרך נשם חלל הארכובה.
השמן יוצא החוצה מבעד לחיבור בין שני החלקים של מסנן האוור - לא קשור לשני הצינורות השקופים.
המנועים האלו ידועים בתור צרכני שמן, תהיה יותר עדין עם הגז אם אתה רוצה להפחית מהתופעה.
תודה על התגובה , הסתכלתי עכשיו ואתה צודק הצינוריות באמת נראות נקיות מבפנים (אשמח להסבר מפורט יותר על תפקידן) . השמן באמת נראה שברח מהחיבור בין התיבה לחלקה השני מאחורה , האם התופעה הזאת מעידה על משהו לא תקין? אני רוצה לנסות לשלול תקלות בעתיד לכן אני שואל וכמובן שאהיה עדין יותר ורגיש על הגז![]()
תפקידן לאסוף את מה שיוצא מהחיבור.
תכנון לא טוב.
התופעה הזו מעידה על בעיה ברמת בוכנה וטבעות בוכנה ואפשר לראות אותה בכל דגמי ה 250 אחרי שהם מזדקנים מעט.
אוקיי ומה מומלץ לעשות הלאה? פשוט לעקוב אחר מפלס שמן באופן קבוע עד לרגע שיתחיל לזרוק כמויות שמן ואז שיפוץ?
ותודה על התשובות הענייניות
במצב החמור שמן יטפטף דרך הצד האחורי של תיבת האוויר.
אז כדאי להחליף צילינדר בוכנה וטבעות בסט.
או בוכנה וטבעות בסט אחרי מדידה של הצילינדר (מדידת צילינדר מוסכים בדרך כלל לא טורחים לעשות).
על הדרך תחליף את אטמי השמן של השסתומים, גם שם יש בעיה אחרי ה 40,000 בערך.