לאופנוענים עדיף לשים ראש של טיל מונחה מצלמה.
ממילא בסוף המסלול הם מתרסקים. חבל על ההשקעה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
בימינו בגלל שהאלקטרוניקה כלכך זולה אנשים משתמשים בסמארט פון כטראקר או מערכת ניווט בנוסף על הסמארט פון שיש להם כי זה 50 יורו לנייד סיני.
לא רחוק היום שקסדה חכמה תעלה רק 100 יורו יותר ואז זריקה לפח לאחר כמה שנים לא יהיה סיפור גדול.
עוד אפשרות זה תקן אחיד בין היצרנים שיאפשר העברת המוח מקסדה לקסדה.
מערכת פריקה היא צורך עכשווי אבל לפי דעתי מערכת לא מובנת זה מחטיא את המטרה, זה בדיוק כמו מערכות הניווט ברגע שזה חלק מהTFT של האופנוע זה תענוג.
לאופנוענים עדיף לשים ראש של טיל מונחה מצלמה.
ממילא בסוף המסלול הם מתרסקים. חבל על ההשקעה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אבל זה בדיוק הרעיון האחורי כל קסדה חכמה שניסו עד כה. מסטבר שזה נכון, אבל יש אותיות קטנות.
חברות שמייצרות סמרטפון ב-100$ משקיעות בפיתוח סכום עגול של $0. חברות אלה לוקחות reference design של חומרה + אנדרואיד חינמי + קופסה. נשארו רק עלויות יצור.
לעומת זאת כאן מדובר ב-custom design לא פשוט בכלל, כולל RF ותוכנה. וזה לפני עלות מערכת תצוגה ייחודית. זה יקר אפילו אם BOM של אלקטרוניקה לא גדול.
Sent from my iPhone using Tapatalk
גם כאן בצד האלקטרוני של המוצר אפשר לקחת בסיס של סמארט פון כיחידת מיחשוב, יש שם כל מה שאתה צריך ואז נשארת רק עם פיתוח האופטיקה כcustom made והתוכנה אבל גם כאן מחיר הרכיבים יורד כל הזמן וגם מוצאים דרכים חדשות כדי להציג את המידע ואז נשארת עם התוכנה בלבד
אנחנו לא שם אבל אין סיבה שזה לא יקרה.
אני לא רואה איך כל דבר מקבל IoT וקסדות ישארו כמו שהן.
אני רואה. השמרנות והפחדנות של כל יצרני הציוד זה אחד הדברים המגעילים.
אם לא היו מכריחים אותם עם תקנים - היינו מסתובבים עם קסדות של אבירים.
חברים יקרים! אני שמחה מאוד על הדיון שהתפתח כאן.
מעלים כאן עניין רציני!
יש דעות לכאן ולכאן לגבי 2 ארכיטקטורות שאתם מעלים:
1. מערכת אינטגרלית על הקסדה - תראה הכי טוב, תשקול הכי מעט, אפשר לשלב יותר דברים שיעבדו טוב ביחד, תעבור תקינה בסיכויים הרבה יותר גבוהים (זה פלוסים) - מצד שני - צריכה להיות מותאמת לקסדה ספציפית ויצרן/מותג הקסדה צריך להסכים להרפתקה הזו. ואז רוכבים יקנו את הסוכרייה הזאת תחת אותו מותג שהם רגילים ואוהבים ממילא.
2. מערכת stand alone שאפשר להרכיב על כמה סוגים של קסדות (אף פעם אי-אפשר להתאים לכל הקסדות), היא תמיד! תהיה יותר מגושמת, מכוערת, כבדה, פחות בטיחותית ובולטת, ממותג (אם אפשר לקרוא לזה כך) לא מוכר, אבל תוכלו כנראה להעביר אותה מקסדה לקסדה. יש גם דברים שממש קשה ליישם כשלא מתערבים בקסדה, למשל מצלמה או כמה חיישנים/ מצלמות הקפיות. האם זה מה שאתם מעדיפים? זאת כנראה שאלה שאני צריכה להוסיף לשאלון...
כל כמה זמן מחליפים קסדה וכמה התוספת במחיר עבור פונקציות חכמות ״כואבת״?
אני הייתי ללא ספק הולכת על 1, אבל אתם מחליטים כאן.
אני כבר אוסיף את השאלה הזאת לסקר, אבל כנראה שמי שכבר מילא לא יוכל להיכנס שוב ולענות עליה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אולגה, אני חושב שהיטבת להציג את החלופות. אני הולך עם מה שמכובדנו הדרזדנר כתב, שזה בסופו של דבר יהיה תלוי ההתקדמות הטכנולוגית. וצודק XLIB שזה משהו שצריך לייצר כמעט מאפס, ללמד את השוק, ללמד את היצרנים ואת הצרכנים ולהחדיר לתודעה. זה המחיר שמשלם הראשון. אמנם יש לו את יתרון הראשוניות, אבל בעולם שבו ידידינו מהמזרח, שאצלם כל יום אוכלים אוכל סיני לצהריים, משכפלים ומהנדסים לאחור את כל מה שהמו"פ של יתר העולם מייצר - לא בטוח שיש כל כך יתרון בראשוניות.
זו כלכלה מיוחדת. הכלכלה של ההוא ששוכב על הגדר בשביל שכולם יעברו. אני מניח שצריך בשביל זה אורך נשימה כלכלי וטכנולוגי וצריך גם עומק של מו"פ באופן כזה שכל שתי דקות תוציאו פיצ'ר חדש כדי להשאיר את השוק אצלכם.
כך או כך זו לא שאלה לשאול את האופנוענים, אלא את מנהל הבנק שלכם. כמו כל מכשיר חדש ויקר: בהתחלה יקנו את זה המשוגעים לדבר ואלה ששמים פרמיה על חדשנות טכנולוגית (בד"כ במדינות שבהם המדינה לא גובה מהם מס גולגולת ודורשת אגרה על כך נשימה). אחרי זה כשעלויות הייצור ירדו או שהיצרן יחליט להוריד את הפרמיה שבה הוא מוכר את זה, ייכנסו אחרים. בסוף, ייכנס הרוב, אבל לא בהכרח על המוצר שלכם. כך נראה לי, אבל אני בסך הכל חד-אופן ויש פה גרזנים ותיקים ממני. בהצלחה
אנחנו מבינים שהכניסה תהיה קשה (אם בכלל נחליט ללכת על זה שזה עוד לא ברור) ובתחילת הדרך זה יהיה מוצר פרמיום לא זול, אבל אם הערך המוסף יהיה שווה בעיני המשתמשים - הרוכבים שזה אתם! - אז יש לזה סיכוי להצליח ולתפוס. השאלה היא תמיד מהו הפיצ'ר או הפונקציה שצריכה להיות ראשונה. אם מתחילים מפונקציה אחת - מה היא תהיה כדי שרוב הרוכבים יסכימו שיש לזה ערך. איך שזה נראה בינתיים מהסקר - זה מראה אחורית.
אבל ההיענות שלכם היא לא כ"כ מרשימה, אני חייבת לציין.
תזרקו מילה לחברים שלכם בפורום או במקומות אחרים שישתתפו בסקר, שתפו פעולה!![]()
יש המון אופנוענים בעולם המערבי שרוכשים כלים ב 100K ש"ח ומספיק מקום לשחקן פרימיום. המחיר הוא פרמטר (בכל תחום) אבל חשוב גם הערך והבידול. אם יש לך מוצר שעושה מה שאחרים לא מספקים אפשר לדרוש ולקבל מחיר גבוה יותר. יש אינספור דוגמאות כולל רוכבים בפורום הזה שקנו דברים שעלו יותר מכפול לעומת אלטנרנטיבה זולה יותר וזה כולל ציוד. האפשרות להעביר את המוצר מקסדה אחת לשניה תעזור מאוד. אולי כדאי לחקור את תחום הווסטים או המעילים המתנפחים. עוד מוצר פרימיום בטיחותי שנכנס בשנים האחרונות. פחות מבין במזעור ואלקטרוניקה אבל בטוח שעוד נראה בחיינו קסדה חכמה שתצלם תקרין תתריע ותנחה בניווט ואולי גם תבטל את הצורך בתצוגה מלוח השעונים של האופנוע.
כדור הבדולח מספר על משחק רשת של חברים שמתחרים להגיע ליעד והרוכב רואה את כולם על מפה שמוקרנת בקסדה ושולח אייקונים של הונדה שולטתתתת מכפתור המשחק האוניברסלי.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אני כנראה לא קהל היעד שלכם - כי אני משתדל להשאיר את המחשב בעבודה, ואת הרכיבה שלי אני אוהב כמה שיותר מכאנית... עדיין רוכב על אופנוע בלי ABS, מבחירה
אם דעתי בכל זאת יכולה לתרום משהו לדיון - אני דווקא חושב שמראה אחורית נוספת היא דבר די מיותר.
הבעיה העיקרית בתפעול כלי רכב בכלל ואופנוע במיוחד - היא שכמות הקשב שיש לנו מוגבלת, ורוב האנשים מוסיפים על כך הסחות דעת (טלפון, מוזיקה או סתם מחשבות על העבודה). בשילוב עם זלזול בסיכוני הדרך ובמשתמשי הכביש האחרים - וזאת, בעיני, ה-סיבה לתאונות דרכים.
אין לנו אפשרות לתקן את הטבע האנושי ולהכריח רוכב להתמקד בפעולה שהוא עושה, ולא במחשבות על המסיבה שאליה יילך בערב או על השיחה הלא נעימה שצפויה לו עם הבוס.
מה שאפשר לעשות, זה לקחת את אותם דברים שרוב הרוכבים אכן משתמשים בהם, כגון ניווט - ולהקטין את הסחת הדעת שנגרמת מכך.
למשל, חיצי ניווט שמוקרנים על הכביש (לרמת נתיב ספציפי) בהחלט יכולים להיות יעילים יותר מלהסיט את המבט כלפי הטלפון עם הוויז, שמתוקן על הכידון.
שאר הדברים (מראה אחורית נוספת, התראות למינהן) - מבחינתי עונים להגדרה של "הסחות דעת נוספות". בהחלט יכול לדמיין רוכב, שנכנס בטנדר שעצר בפתאומיות אחרי שפספס מחלף - רק כי הרוכב היה עסוק מדי במשהו שקורה במראה האחורית...
אגב, אצלינו בחבר'ה נולד ביטוי לתופעה הזאת - "קיפאון מראות".
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אם אתה רוכב - אתה קהל היעד...
הבעיה שיש במה שאתה אומר כאן סתירה (יש כמה סתירות שחוזרות על עצמן בדיון הזה, וזה כנראה טבעי):
מצד אחד הרבה אמרו שכמה שפחות מידע מול העיניים - יותר טוב, כי זה מסיט את הקשב למידע ולא לרכיבה. מצד שני רוב הרוכבים רואים ערך גבוה בהצגת מידע לרוכב. אז מעט מידע שעוזר זה טוב. ומה המידע שעוזר? מראה אחורית או ניווט או גם וגם (כך אתם קבעתם...).
אז נתיחס לניווט - סימון על הכביש? לא טוב כי זה מוריד מחוויית הרכיבה, רוכב מול מכונה. או שלא? יש דווקא שיגידו שסימני ניווט על הכביש יגרמו לך להשאיר את המבט על הכביש. לפי התשובות לסקר קשה להבין איפה אתם מעדיפים את בסימני ניווט שלכם.
אני מבינה שקשה לדמיין איך זה יהיה ולהגיד מה יותר נוח על משהו שעוד לא חווית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
התכוונתי שאני קהל יעד גרוע לגימיקים טכנולוגיים - יש לי מספיק מחשבים/מסכים בעבודה, ואני לא אוהב לראות אותם באופנועים/רכב.
דווקא ניווט שמוקרן על הכביש יכול להסתדר להרבה רוכבים - הן בזכות חווית השימוש (השונה מאוד מכל מה שנעשה עד כה), והן משום שלאנשים שגדלו על משחקי מחשב (ואני מניח שזה אחוז נכבד מהאוכלוסייה) זה ירגיש טבעי מהר מאוד.
אדייק: זה העתיד של מערכות הניווט, פשוט כי זה קל יותר - לראות על גבי הכביש עצמו לאן לפנות ומאיזה נתיב, במקום להסיט את המבט למסך. תבדקו אותי בעוד 4-5 שנים.
אני, באופן אישי, מנסה להשתמש בוייז כמה שפחות. מבחינתי ניווט שמבוסס על קריאת מפה לפני היציאה מהבית זה אימון למוח, אם לא עושים אותו - מתנוונים.
אל דאגה, 99% מהאוכלוסיה לא שותפים למוזרויות שלי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
יש רק פתרון אחד... פרסומות!!
חחח, אתם בטח מצקצקים אבל זה יקרה.
בעזרת זה יכולו להוריד את מחיר הקסדה בעתיד (אולי משמעותית).
יהיה איזה אלגוריתם בסיסי שיפעיל את הפרסומות רק כשהרוכב בשיוט מונוטני בכביש ריק יחסית (או כמו וויז בעמידה).
אחחחח, the horror....