ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
אני כנראה לא קהל היעד שלכם - כי אני משתדל להשאיר את המחשב בעבודה, ואת הרכיבה שלי אני אוהב כמה שיותר מכאנית... עדיין רוכב על אופנוע בלי ABS, מבחירה
אם דעתי בכל זאת יכולה לתרום משהו לדיון - אני דווקא חושב שמראה אחורית נוספת היא דבר די מיותר.
הבעיה העיקרית בתפעול כלי רכב בכלל ואופנוע במיוחד - היא שכמות הקשב שיש לנו מוגבלת, ורוב האנשים מוסיפים על כך הסחות דעת (טלפון, מוזיקה או סתם מחשבות על העבודה). בשילוב עם זלזול בסיכוני הדרך ובמשתמשי הכביש האחרים - וזאת, בעיני, ה-סיבה לתאונות דרכים.
אין לנו אפשרות לתקן את הטבע האנושי ולהכריח רוכב להתמקד בפעולה שהוא עושה, ולא במחשבות על המסיבה שאליה יילך בערב או על השיחה הלא נעימה שצפויה לו עם הבוס.
מה שאפשר לעשות, זה לקחת את אותם דברים שרוב הרוכבים אכן משתמשים בהם, כגון ניווט - ולהקטין את הסחת הדעת שנגרמת מכך.
למשל, חיצי ניווט שמוקרנים על הכביש (לרמת נתיב ספציפי) בהחלט יכולים להיות יעילים יותר מלהסיט את המבט כלפי הטלפון עם הוויז, שמתוקן על הכידון.
שאר הדברים (מראה אחורית נוספת, התראות למינהן) - מבחינתי עונים להגדרה של "הסחות דעת נוספות". בהחלט יכול לדמיין רוכב, שנכנס בטנדר שעצר בפתאומיות אחרי שפספס מחלף - רק כי הרוכב היה עסוק מדי במשהו שקורה במראה האחורית...
אגב, אצלינו בחבר'ה נולד ביטוי לתופעה הזאת - "קיפאון מראות".
אם אתה רוכב - אתה קהל היעד...
הבעיה שיש במה שאתה אומר כאן סתירה (יש כמה סתירות שחוזרות על עצמן בדיון הזה, וזה כנראה טבעי):
מצד אחד הרבה אמרו שכמה שפחות מידע מול העיניים - יותר טוב, כי זה מסיט את הקשב למידע ולא לרכיבה. מצד שני רוב הרוכבים רואים ערך גבוה בהצגת מידע לרוכב. אז מעט מידע שעוזר זה טוב. ומה המידע שעוזר? מראה אחורית או ניווט או גם וגם (כך אתם קבעתם...).
אז נתיחס לניווט - סימון על הכביש? לא טוב כי זה מוריד מחוויית הרכיבה, רוכב מול מכונה. או שלא? יש דווקא שיגידו שסימני ניווט על הכביש יגרמו לך להשאיר את המבט על הכביש. לפי התשובות לסקר קשה להבין איפה אתם מעדיפים את בסימני ניווט שלכם.
אני מבינה שקשה לדמיין איך זה יהיה ולהגיד מה יותר נוח על משהו שעוד לא חווית.


Sent from my iPhone using Tapatalk