תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: התייעצות - בין JOYMAX Z +251 לבין CRUISY, A 300

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2021
    הודעות
    5

    התייעצות - בין JOYMAX Z +251 לבין CRUISY, A 300

    שלום לכולם,

    אני רוכב חדש ללא ניסיון עם רישיון A1, עם תקציב של 40K לקטנוע+אביזרים
    השימוש בקטנוע יהיה לעבודה ביום-יום בתור שליח ופעם-פעמיים בשבוע נסיעות בין עירוניות.

    הקטנוע הראשון שתפס לי את הכוונת היה הקרוזים, העיצוב והמכשור של הקטנוע (אומנם טיפה שולי ביחס לדברים האחרים אבל עדיין), העובדה שיש לו גם ABS וגם TCS (בזה אני לא לגמרי בטוח, תקנו אותי אם אני טועה), העוד קצת כ"ס שיכול להפוך את הנסיעה הבין עירונית ליותר נוחה.
    החיסרון - מדרגת הביטוח.

    ואז נתקלתי בג'וימקס Z + 250 - קטנוע עם פחות גינונים מיכשוריים, מה שמוריד את העלות. מערכת ABS ללא TCS, פחות אמצעי בטיחות, והשאלה של האם הכלי יהיה נוח לנסיעות בין עירוניות.

    כל הדבר הזה משאיר אותי עם 2 נושאים לא פתורים:
    1.. האם זה שלג'וימקס אין TCS הופכת אותו לכלי "פחות בטוח"? ועד כמה זה קריטי?
    2.. האם הג'וימקס יהיה נוח בנסיעות בין עירוניות, או שעדיף את הקרוזים? (נוחות אני מתכוון גם נוחות רוכב - מושב, הגנת רוח וכו', וגם נוחות למנוע שלא יתאמץ יותר מידי)

    אודה לעצתכם (:

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    138
    1. כן. לנהג חדש בלי ניסיון? בעיני מאד. המערכת עוצרת את הגז למנוע כשהיא מזהה שסיבוב הגלגלים לא מסונכרן. יבוא יום ותתן יותר מדי גז בפניה או שתרצה לזנק בלי לשים לב שאתה על צבע, ותתחיל להחליק. בלי ניסיון האינסטינקט עלול להשתלט עליך, תלחץ על הבלמים כמו חמור ותנעל את ההחלקה.
    2. אם בין-עירוני זה לא השיקול העיקרי אז הם יסחבו, וב״יסחבו״ אני מתכוון שהם יביאו אותך ל-120 קמ״ש, בסופו של דבר. ב-Cruisym זה יהיה קצת יותר מהיר ונוח, אבל לדעתי לא בהרבה. נוחות זה סובייקטיבי, אז הייתי ממליץ על נסיעות מבחן. דיי בטוח שמיגון הרוח בשניהם זהה, ודיי בטוח שאפשר גם להחליף את המגן במשהו יותר גבוה אם צריך.
    Vespa GTS SuperSport 300 HPE Blu Energia 2020
    Moto Guzzi V85 TT Evocative Rosso Uluru 2022
    Saucony Triumph 2024
    "עודדו את הילדים שלכם לקנות אופנוע, לא ישאר להם כסף לסמים!"

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2021
    הודעות
    5
    בטיחות הכי חשוב אז כבר אין התלבטות

    תודה רבה (:

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי DeeKay צפיה בהודעה
    1. כן. לנהג חדש בלי ניסיון? בעיני מאד. המערכת עוצרת את הגז למנוע כשהיא מזהה שסיבוב הגלגלים לא מסונכרן. יבוא יום ותתן יותר מדי גז בפניה או שתרצה לזנק בלי לשים לב שאתה על צבע, ותתחיל להחליק. בלי ניסיון האינסטינקט עלול להשתלט עליך, תלחץ על הבלמים כמו חמור ותנעל את ההחלקה.
    2. אם בין-עירוני זה לא השיקול העיקרי אז הם יסחבו, וב״יסחבו״ אני מתכוון שהם יביאו אותך ל-120 קמ״ש, בסופו של דבר. ב-Cruisym זה יהיה קצת יותר מהיר ונוח, אבל לדעתי לא בהרבה. נוחות זה סובייקטיבי, אז הייתי ממליץ על נסיעות מבחן. דיי בטוח שמיגון הרוח בשניהם זהה, ודיי בטוח שאפשר גם להחליף את המגן במשהו יותר גבוה אם צריך.
    אוי, אוי. אין, בלי TCS - אתה תעוף!
    ובנימה רצינית: מערכת הבטיחות החשובה ביותר נמצאת אצל הרוכב בין האזניים.
    כל השאר אלה עזרים בלבד, שתרומתם לרמת הבטיחות הכללית לא גדולה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2021
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אוי, אוי. אין, בלי TCS - אתה תעוף!
    הציניות הייתה טיפה טו מאץ' לדעתי
    just saying

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    מערכת הבטיחות החשובה ביותר נמצאת אצל הרוכב בין האזניים.
    ברור שבראש ובראשונה הכל בראש. תכנון דרך, מהירות מתונה, הימנעות משטחי עיוורון של רכבים אחרים וכו'.


    אחדד את השאלה - עד כמה העזרים האלה קריטיים, האם התרומה של העזרים משמעותית או לא מספיק בשביל שזה יהיה גורם מכריע?
    אני יודע שיהיו תשובות שונות כי לכל אחד יש את הגישה שלו, המטרה שלי בשאלה היא לאסוף כמה שיותר מידע. מבחינתי כל תשובה מתקבלת בברכה ואשמח לעוד נקודות ראיה בנושא

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בוא נשאל ככה.
    האם אתה הולך להתייחס לרכיבה כתחביב? לקחת קורסים של רכיבה מתקדמת, או ללכת לתרגל איבודי אחיזה במגרש? ימי מסלול? או שהקטנוע הוא רע הכרחי שנועד להצליח להשאיר את הראש מעל החרא במציאות התחבורתית הבלתי אפשרית שלנו?
    אם כמו 95 אחוז מהרוכבים, התשובה החיובית היא לחלק השני, אז כן. תמצא אחד עם tc, tcs,או כל שילוב אותיות שמסמל מערכת עזר בטיחותית.

    נ.ב.
    גם אם התשובה החיובית היא לחלק השני, עדיין, בשלב הבא, חסוך כמה שקלים, וקח קורס רכיבה.
    ושהשלב הבא יהיה בקרוב, ולא בעוד שלוש שנים.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי SagiG צפיה בהודעה
    הציניות הייתה טיפה טו מאץ' לדעתי
    just saying


    ברור שבראש ובראשונה הכל בראש. תכנון דרך, מהירות מתונה, הימנעות משטחי עיוורון של רכבים אחרים וכו'.


    אחדד את השאלה - עד כמה העזרים האלה קריטיים, האם התרומה של העזרים משמעותית או לא מספיק בשביל שזה יהיה גורם מכריע?
    אני יודע שיהיו תשובות שונות כי לכל אחד יש את הגישה שלו, המטרה שלי בשאלה היא לאסוף כמה שיותר מידע. מבחינתי כל תשובה מתקבלת בברכה ואשמח לעוד נקודות ראיה בנושא
    אם תרכב בחוסר אחריות, תשתולל, לא תלמוד לתפעל את הקטנוע במקצועיות - אתה כנראה הולך לעוף עם כל המערכות שבעולם.
    אם תרכב זהיר, תתמקצע, תתיחס לכביש כמו לוח שחמט ותתכן כמה מהלכים קדימה - כנראה שתהיה ברמת סיכון סבירה גם ללא אף מערכת.
    כשהתחלתי לרכב לפני עשור ומשהו, רובם המכריע של האופנועים היו נטולי ABS, שלא לדבר על בקרות מורכבות יותר. אני עד היום רוכב על אופנוע כזה.

    אז דעתי האישית שאינה מחייבת אף אחד - זה פחות משנה על מה אתה רוכב, זה יותר משנה איך. או במילים אחרות, ההשקעה הכי טובה בבטיחות היא השקעה במיומנות ובאסטרטגיית הרכיבה שלך.
    אם הפער במחירי הכלים מאפשר לרכוש חבילת קורסי רכיבה מתקדמת - הייתי מהמר שרוכב על הכלי הזול יותר שעשה את ההדרכות יתנייד ברמת ביטחון גדולה יותר מרוכב שקנה את הכלי היקר-יותר אך לא השקיע במיומנות שלו.

    בהצלחה!
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    למרות שאני לא 100% עם קטקוב, ספציפית לגבי TSC הוא צודק. אמת היא ש-TSC בקטנוע זה די גימיק, אתה צריך ״לדחוף״ כדי להפעיל אותו. ברור, שאם תתן פול גז בפניה תחת גשם במקום חלק, זה אולי יעזור. אבל למה לעשות את זה מלהתחילה?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2021
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    בוא נשאל ככה.
    האם אתה הולך להתייחס לרכיבה כתחביב? לקחת קורסים של רכיבה מתקדמת, או ללכת לתרגל איבודי אחיזה במגרש? ימי מסלול? או שהקטנוע הוא רע הכרחי שנועד להצליח להשאיר את הראש מעל החרא במציאות התחבורתית הבלתי אפשרית שלנו?
    אם כמו 95 אחוז מהרוכבים, התשובה החיובית היא לחלק השני, אז כן. תמצא אחד עם tc, tcs,או כל שילוב אותיות שמסמל מערכת עזר בטיחותית.

    נ.ב.
    גם אם התשובה החיובית היא לחלק השני, עדיין, בשלב הבא, חסוך כמה שקלים, וקח קורס רכיבה.
    ושהשלב הבא יהיה בקרוב, ולא בעוד שלוש שנים.
    הקטנוע הזה לחלוטין לצורך השני.
    וכמובן שאני גם הולך לעשות קורס רכיבה מקצועי, חושב בתור התחלה לעשות בפרוריידינג את קורס רכיבת כביש שלדעתי זה המינימום (אם יש המלצות על איפה לעשות אשמח לשמוע)


    נ.ב
    בעתיד אני גם מתכוון להתייחס לרכיבה כתחביב, אבל זה לא יהיה עם קרוזים או ג'וימקס, יותר לכיוון KTM ADVENTURE 390 או הונדה CB500F/CB300R

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אם תרכב בחוסר אחריות, תשתולל, לא תלמוד לתפעל את הקטנוע במקצועיות - אתה כנראה הולך לעוף עם כל המערכות שבעולם.
    אם תרכב זהיר, תתמקצע, תתיחס לכביש כמו לוח שחמט ותתכן כמה מהלכים קדימה - כנראה שתהיה ברמת סיכון סבירה גם ללא אף מערכת.
    כשהתחלתי לרכב לפני עשור ומשהו, רובם המכריע של האופנועים היו נטולי ABS, שלא לדבר על בקרות מורכבות יותר. אני עד היום רוכב על אופנוע כזה.

    אז דעתי האישית שאינה מחייבת אף אחד - זה פחות משנה על מה אתה רוכב, זה יותר משנה איך. או במילים אחרות, ההשקעה הכי טובה בבטיחות היא השקעה במיומנות ובאסטרטגיית הרכיבה שלך.
    אם הפער במחירי הכלים מאפשר לרכוש חבילת קורסי רכיבה מתקדמת - הייתי מהמר שרוכב על הכלי הזול יותר שעשה את ההדרכות יתנייד ברמת ביטחון גדולה יותר מרוכב שקנה את הכלי היקר-יותר אך לא השקיע במיומנות שלו.

    בהצלחה!

    מסכים איתך בכל מילה שאמרת.
    כמובן שאיך רוכבים זה הדבר הכי חשוב, לא רק מבחינת בטיחות אלא מכל הבחינות, וההשקעה הכי גדולה צריכה להיות שם
    זאת פשוט לא הייתה השאלה כל כך...
    את התשובה שלך לשאלה הבנתי
    ובאמת
    תודה רבה על ההשקעה בתשובות וברכת ההצלחה (:


    בינתיים הדעות שאני רואה קצת חלוקות
    אודה לעוד דעות בעניין, כל תשובה תתקבל בברכה

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי SagiG צפיה בהודעה
    הקטנוע הזה לחלוטין לצורך השני.
    וכמובן שאני גם הולך לעשות קורס רכיבה מקצועי, חושב בתור התחלה לעשות בפרוריידינג את קורס רכיבת כביש שלדעתי זה המינימום (אם יש המלצות על איפה לעשות אשמח לשמוע)


    נ.ב
    בעתיד אני גם מתכוון להתייחס לרכיבה כתחביב, אבל זה לא יהיה עם קרוזים או ג'וימקס, יותר לכיוון KTM ADVENTURE 390 או הונדה CB500F/CB300R




    מסכים איתך בכל מילה שאמרת.
    כמובן שאיך רוכבים זה הדבר הכי חשוב, לא רק מבחינת בטיחות אלא מכל הבחינות, וההשקעה הכי גדולה צריכה להיות שם
    זאת פשוט לא הייתה השאלה כל כך...
    את התשובה שלך לשאלה הבנתי
    ובאמת
    תודה רבה על ההשקעה בתשובות וברכת ההצלחה (:


    בינתיים הדעות שאני רואה קצת חלוקות
    אודה לעוד דעות בעניין, כל תשובה תתקבל בברכה
    בנוגע לבחירת הכלי:
    הג'וימקס 250 הוא כלי פשוט ומוכח, ובמקרה של קטנוע עבודה הייתי בהחלט מסתפק בו ונשאר במדרגת הביטוח המוזלת.
    בקניית קטנוע להתניידות ולפאן - הייתי מדלג על הקרוזים ודומיו, והולך על קטנוע גדול-גלגלים - כשהפייבוריט שלי הוא הפיאג'ו בוורלי. הוא אגב, מגיע מצוייד בכל המערכות שקיימות בקטגוריה.
    אם הסגנון הזה לא מדבר אליך, ועדיין בא לך קטנוע מאובזר ומפנק - הייתי שוקל את ההונדה פורזה 250.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2021
    הודעות
    5
    זלגתי גם לכיוון של הפורזה, אבל אני דיי רוצה להימנע מללכת לכיוון כי המחיר גבוה בגלל הפינוק והפינוק זה לא המטרה



    טוב תכלס ההבדל בינהם לא כזה גדול מבחינת מחיר, והתוספת תשלום למדרגת הביטוח גם לא עד כדי כך קריטית מבחינתי
    so I guess I have my answer.. better be safe than sorry


    תודה על התגובות עזרתם מאוד (:

אשכולות דומים

  1. Joymax z 300 או 250
    על ידי omerb בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 21-05-2020, 22:42
  2. התייעצות JOYMAX 250\DOWNTOWN
    על ידי sergio בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 13-10-2019, 11:16
  3. תגובות: 40
    הודעה אחרונה: 05-02-2019, 09:02
  4. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 12-03-2018, 23:58
  5. Joymax 250 ABS או 250 אחר
    על ידי gilac בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 19-10-2015, 10:41

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO