בגלל האוויר.
האוויר בימים האחרונים קר מאוד והלחות נמוכה אלה תנאים מושלמים לבעירה של הדלק.
בימים שכמות המים באוויר גבוהה או בימים שהאוויר חם המנוע מרגיש יותר חלש.
נגיד יש פעמים שאני בהילוך 3, מסובב תגז אני מרגיש שאני מתפוצץ על הכביש ולפעמים אותו הילוך ואני פשוט מרגיש שהאופנוע מאיץ סבבה כזה, יש איזה טיפ שאני מפספס? Mt-07 19
בגלל האוויר.
האוויר בימים האחרונים קר מאוד והלחות נמוכה אלה תנאים מושלמים לבעירה של הדלק.
בימים שכמות המים באוויר גבוהה או בימים שהאוויר חם המנוע מרגיש יותר חלש.
אני בספק שזה מה שהוא מרגיש. אלא אם יום אחד יש 45 מעלות ולמחרת 5.
או שהוא נוסע מים המלח לחרמון (וגם אז סיכוי נמוך שהוא ירגיש).
רוב הסיכויים שזאת תחושה בלבד (כולם יודעים ש"אחרי טיפול האופנוע נוסע יותר טוב", או אחרי שמדביקים מדבקות לחץ), או תקלה לא קבועה.
כדי לבדוק, הוא צריך סטופר ומד מהירות. או אפליקציה שמקליטה נתוני נסיעה (כולל תאוצה).
רוח.
הכיוון שלה משתנה ואף מתהפך במשך היום.
מרגישים את זה יפה בטיילת של תל הביב
אני גם מרגיש לפעמים שבאוויר קר המנוע מגיב טוב יותר. באופנוע הכבד הראשון שלי (קרבורטור) זה היה הכי מורגש.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
רוח
טמפרטורת כניסת האוויר
איכות הדלק
לחץ אוויר בצמיגים
מצב פסיכולוגי של הרוכב
לא בהכרך בסדר הזה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מה שטרייבל אמר ב100%
אוויר קר ויבש שווה יותר חמצן שהמנוע יונק.
במערכות טורבו אחד השדרוגים זה הוספת אינטרקולר שמקרר את האוויר הנכנס.
הקוק משפיע גם על צפיפות הדלק, מקבלים יותר אנרגיה בכל ליטר.
יש תקן לאחסון דלק ותדלוק שקובע טמפרטורה מסויימת, כי אחרת דלק חם יותר זה למעשה כמו מהילת הדלק במים, פחות דלק בכל ליטר תדלוק.
ולא אל תבלבלו נפח עם מאסה, תודה 😀