לא מדוייק.
רכב קטן אוכל 7/100 לפחות אם רוב הנסיעה שלו בפקקים. לא מעט רכבים "סטנדרטיים" יצרכו אף יותר בתנועה צפופה, לכיוון 10/100 (1 ל-10, בשפת העם בישראל).
אופנוע קטן-בינוני באותם תנאים אוכל 3.5-4/100.
כשאתה מגיע ללקוח בת"א, על רכב קטן תשלם 50-100 שקלים ליום על חניה. את האופנוע תשים על המדרכה בחינם.
אחזקה של אופנוע קטן אפשר באופן חלקי או מלא לעשות לבד אם אתה גר בבית קרקע או שיש לך חניה משלך מתחת לבניין. ברכב זה סיפור, ותצטרך לשלם למוסך על כל שטות.
והכי, הכי חשוב: בזמן שהיית עומד בפקק, מחכה 3 רמזורים כדי לחצות צומת, מסתובב 20 דקות כדי למצוא חניה - באופנוע היית יכול כבר להיות בעבודה, בפגישה או בבית כפי שתכננת.
אם זאת הגישה, ואתה רוכב בקצב התנועה או מעט מעל ולא משתולל - אז גם סט צמיגים יחזיק לך 25-30 אלף ק"מ ולא 10.
בקיצור - על תערבב בין רכיבה על אופנוע ספורט/טורינג בגודל מלא, שנעשית כי זה מה שאתה רוצה ואתה מוכן לשלם על הרצונות שלך, לרכיבה על הונדה CB500X מהבית לעבודה. הדברים נראים שונה, בין היתר בהיבט של עלויות.
אין שום סיבה להשוות אחזקה של ליטר ספורטיבי לאחזקה של רכב קטן. צריך להשוות אותה לאחזקה של רכב ספורט/מנהלים דוגמאת ב.מ.וו סדרה 3 - ושם, אני בטוח, האחזקה של האופנוע פתאום לא תראה עד כדי כך יקרה.