שלום שמי רן ואני מכור לכוח, הרבה כוח...
נתחיל מהסוף, (שהוא לא רומז שום דבר על ההחלטה הסופית שלי) זה האופנוע הכי מהנה שרכבתי עליו לאחרונה.
האופנוע חיכה לי בסוכנות ביחד עם דרור מכר שעובד כנציג מכירות של המותג, בגילוי נאות אני אומר שה-KTM מעולם לא היה אמור להיות
בין אלה שאני אבחן או אשקול לקנות אי פעם, אבל דרור היה דרור וכשראה שאני בוחן אופנועים אחרים הזמין אותי לקבל את ספינת הדגל
שלהם בלתי התחייבות לכמה זמן שאני רוצה, גם את ההיכרות הראשונה שלי עם האופנוע הוא עשה לי בצורה הכי טובה ומקצועית שניתן
לצפות ולמה זה חשוב? כי לא כל יום מקבלים ליד אופנוע זר עם 160 כ"ס אין ספור אפשריות כיוונון שמשנות את האופנוע מקצה לקצה.
הכי פשוט לכוון אותו למצב מסוים ואז לפסול אותו כי הוא לא מתאים, התעקשנו לכוון את האופנוע בדיוק למה שאני רוצה, הדבר היחידי
שדרור ביקש ממני זה להתחיל במצב "רחוב" ולא בספורט "תרגיש אותו קצת תתרגל" (אל תספרו לו אבל העברתי למצב ספורט 600 מטר
אחרי הסוכנות).
דרור עודד אותי לקחת אותו לכמה ימים, "זה לא כלי שלומדים אותו בשעה", אני ידעתי בדיוק מה אני מחפש ולכן הנהנתי בראש כן ועשיתי
מה שאני רוצה...היה פיצוץ.
המנוע מגרגר בחספוס ועובר מגרגור הנאה לגרגור שאגה שמרחיקה כל אחד בסביבה, הגיר נהדר חלק נקי מרעשים עובר מצוין גם למעלה
וגם למטה אפילו ללא קלאץ, באופן מפתיע דווקא הורדת הילך נעימה יותר.
הכלי לא מאיים וניתן לכוון אותו לגובה הרוכב, גם את גובה המושב פיזית וגם את כיול המתלים האלקטרונים. לא פחות ממדהים.
זה לא כלי חלק, ממש לא אבל מכל המנועים שרכבתי עליהם שהם לא ארבע בשורה הוא הכי נעים ישנן רעידות קלות ברגליות במיוחד בהילוכים
הנמוכים אבל ממש לא משהו "לא נעים" או מעייף.
המנוע הזה מרגיש חי בכל הילוך, אבל בדיוק כמו נוכל הטינדר ברגע שאתה מגיש שזהו אפשר לקבוע כבר משהו לעתיד מתגלה הקלף הנסתר
מעל מהירות מסוימת התחיל המאבק ברוח, בורסיס התחושה שאתה יושב בתוך האופנוע ויש בועה שמגנה עליך מהכל, גם ביום עם רוח
חזקה הרכיבה עלי שקטה נוחה וללא מערבולות, האופנועים שניסיתי לאחרונה ישנה רוח באזור הרגלים מעל סוף הנעל, מה שגורם לי לחשוב שכל
אלה שהתלוננו על חום מנוע בורסיס צדקו כי הם רגילים לזרימת האוויר החזקה באזור הזה, אבל דווקא הזרימה הזאת יוצרת תחושת אי נוחות
אצלי. האופנוע הזה על כל סוסיו לא מרגיש נוח במהירויות גבוהות מאד, עד 140 הוא מרגיש מלך העולם אגב גם בכבישים הטכניים הוא מהיר
וחזק וכאן אני מצביע על שני דברים:
1. צמיגי המשלין טולרנס שהיו מורכבים על האופנוע מהחברה מגבלים את יכולת ההפלקה של האופנוע בכביש הטכני, בהתחלה חשבתי שזה
האופנוע שמגיב לי פחות טוב מהורסיס בשינויי הכיוון המהירים אבל אז נזכרתי שגם בורסיס על הצמיגים המקוריים הייתה תחושה דומה. מומלץ
להחליף באופנוע לפירלי אנג'ל 2 בעלי חיתוך צמיג קצת שונה לקבלת התנהגת כביש טובה יותר.
2. אין מה לחפש עם האופנוע הזה בכבישים ארוכים במהירויות שיוט גבוהות, המאבק ברוח מפרעים לרכיבה זורמת ורוחות צד משפעות על
ההתנהגות. יתכוון שכיוון שונה של מתלים ישפר את ההתנהגות או אולי מעבר למצב "רחוב" + "נוחות" (קיים מצב כזה בכיול מתלים).
לרוב הרוכבים זה באמת לא משנה ואחוז הזמן שמבלים במהירויות כאלה הוא נמוך עד כמעט לא, אבל זה שיקול שצריך לחשוב עליו!
המחיר: ב-KTM בחרו להתחרות ב-BMW1250 אגדת הרוכבים, אני מאמין שהרוב הגדול יבחר בבימר כי....זה בימר...ואפשר להבין, אבל
נכון להיום לפני צאת מנוע ה-1300 הגרמני לכתום יש הרבה יותר חיים במנוע שמורת טבע מלאה אם תרצו. הבימר יפה יותר לטעמי.
דבר אחרון האייפד המכוער שתקוע מול הרוכב, תנו משהו מעוצב בבקשה.
האמת קצת התבאסתי להחזיר אותו לסוכנות אבל ברכביה הביתה נזכרתי כמה כייף זה ארבע בשורה. תנו לי עוד 40 כ"ס... בבקשה....
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
סוף סוף יצא לך להניח את הישבן המפונפן על החיה.
כמה כיף המנוע הזה.!
כח זמין כמעט בכל סלד.
היתרון של התפלץ של קטמ אל מול הבמוו שהוא נסחר ביד 2 במחירים נמוכים משמעותית מה gs.
האם יש הצדקה לירדת הערך הזאת. רק בישראל. בחול הם נמכרים גם כיד שניה במחירים דומים ל gs מאותו שנתון.
אם אתה נעול על חדש אז יש אלטרנטיבות זולות יותר.
המנוע אומנם רק 160 סוסים. אבל הם חיים גם ממש נמוך בקשת הסלד.
אני רוכב על ה gt וחייב לציין שכמעט ואני לא עובר את 8 אלף סלד.לא כי אי אפשר אלא המומנט הזה שמגיע מתחת ל 6 סלד.
הנאה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מקבל את זה שיש אנשים שמדקלמים בגרמנית קניתי טעיתי מכרתי. אני לא יודע על בעיות אמינות נפוצות ב- ADV.
שושני, לא יודע אם רכבת על הדגם החדש. בדגמים ישנים כל מי שאני מכיר משייט מעל 140 והרבה יותר ולא סובל. ל 1290 1190 היה מגן רוח שונה מה 1090.
אני מדבר על גיסרת ה S לא ה R - וגם כאן יש חבר ששייט במהירות גבוהה יותר.
במקומך הייתי שוקל את ההמלצה של ziki לגבי משומשים. אחרי 3 שנים המחיר ממש מפתה לעומת התמורה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
לא נכנס לבעיית האמינות והשם, למרות שבסופו של דבר זה מה שקובע את קלות המעבר לאופנוע הבא, הקטע שהכי הטריד אותי שהאופנוע משקר לך, אתה נהנה מהמהירות, ואז מסתכל בשעון ואומר...רגע מה? השעון מזייף, לא יכול להיות שאני רק 150 או מספר שקר אחר, התחשה היא שבאיזורי המהירות הגבוהות הוא די מאבד את זה והתחושות שם לא טובות, בורסיס המהירות עולה בפחות ברוטליות, אבל היא לא מפסיקה לעלות, להפך ככל שהמחוג מתקרב לקו האדום הוא נותן יותר עבודה, בכתום, זה בטווח הביניים.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לתחושתי זה לא נכון. המנועים האלה מספקים כוח לאורך כל הסקאלה, והרבה. לגבי המהירות אתה צודק.
אחת הסיבות שעברתי לארבינקא היא שהתרגלתי לשייט ב 160-150 בלי לשים לב...אבל אפשר גם לשייט בנינוחות עם בת הזוג וארגזים מלאים ב 130 בנוחות ובכל עקיפה יש תמיד כוח זמין. מעולה לרכיבות ארוכות.
[QUOTE=קידוזו;189017]לתחושתי זה לא נכון. המנועים האלה מספקים כוח לאורך כל הסקאלה, והרבה. לגבי המהירות אתה צודק.
אחת הסיבות שעברתי לארבינקא היא שהתרגלתי לשייט ב 160-150 בלי לשים לב...אבל אפשר גם לשייט בנינוחות עם בת הזוג וארגזים מלאים ב 130 בנוחות ובכל עקיפה יש תמיד כוח זמין. מעולה לרכיבות ארוכות.[/QUOT
אני מסייג יכול להיות שאם הייתי רוכב במצב אחר מספורט השיוט המהיר היה משתנה, לא בדקתי, אבל הכל מקרה שמעמדים את האופנוע הזה מול המתחרים במחיר יתכן שהבחירות ישתנו, נכון להיום ולמרות הסיבוב הקצר שלקחתי על הבימר 1250 לתחושתי הבימר מנצח בסגנון המשחק שלי, גם שמירת הערך שלו טובה יותר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שמירת הערך בסכומים כאלה בהחלט שיקול משמעותי ול GS אין תחרות בהיבט הזה.
אבל אנחנו רוכבים לא רק בשביל מפלס העו"ש אלא גם בשביל הקוף והילד שמתלהב.
הבימר מעולה לטורינג המולטי נוטף סקס אבל בעיני הכתום מכה את כולם שוק על ירך. אין כלי נוסף שיאפשר לך להיצמד לאופנועי ספורט בסדום, לשייט בקלות על 150 עמוס לגמרי ולרדת לשביל עפר בדרגה 2 בלי למצמץ וזה עניין חשוב, בעיני. אל תתחדש. קנה יד שניה ותן לעצמך להתאהב. שים כמה ג'ובות להארכת הטיול במקום.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מנסיון של שנתיים על הכתום ושני טיולים על בימר 1200 ו- 1250 הקטמ לא רואה את הגרמני ממטר, הכתום הרבה יותר מהיר, חזק והכי חשוב נוח.
כמה שמצחיק להגיד התפעול של הקטמ הרבה יותר חלק ונעים משל הבמוו, השוק של הבמוו נובע מאפקט העדר אחרת לא מוצא שום הצדקה לשלם יותר ולקבל הרבה פחות.
הקטמ הוא האופנוע בין הטובים שהיו לי ומה שבטוח הוא האופנוע הכי נוח שהיה לי וזה ממש לא נתפס שהשוק שלו כל כך חלש לעומנת הבמוו.
מה שבטוח, אם יהי לי שוב אדוונצ'ר אין ספק שזה יהיה קטמ.
משמועות שרצות בחו"ל (לא בדקתי), גם אם משקף קצרשל דגם R ניתן לרכב על גדם ה- S בכל מהירות שהאופנוע נותן ללא שום נדנודי ראש או נדנודי גלגל קדמי וללא רעשי רוח, כמובן כל זמן שהאופנוע ללא מזוודות.
אני מסכים גם עם דרור (סוכן המכירות) שזה כלי שלוקח זמן להתרגל אליו, אבל הבאזז (בין עם מוצדק ובין אם לא) סביב נושא האמינות ונפילת הערך גדול. אבל מצד שני זו גם תמורה טובה לכסף במיוחד במשומש.
הויכוח הוא כאן בין שני כלים מעולים, פורשה מול פרארי ואין כאן ניצחון ברור לאף אחד משני האופנועים שזה כבר מחמאה ל-KTM הכיוון הוא דווקא העדפה
אישית או משאלת לב. ואני אומר שוב אם לא הייתי יודע בוודאות שמתוכנן בשנה הבאה אופנוע שונה וחדש לגמרי לבימר ומנוע ה-1250 הוא מנוע ביניים לניסוי
של דברים ומערכות אחרות ייתכן והייתי הולך עליו בכל זאת, רק בגלל שהוא מתאים יותר לטיול שלי באירופה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!