
נכתב במקור על ידי
KKatkov
בתקציב שלך, תצטרך ללכת על כלי משומש.
בהתחשב במימדי הגוף שלך, וברצון שהאופנוע יהיה פרקטי ככל הניתן - הכיוון הוא אופנוע אדוונצ'ר עם ארגז אחורי גדול (רצוי 52 ליטר ומעלה).
מכאן, הבחירה מתפצלת לשניים:
- אופנוע 250 סמ"ק: כלים פשוטים, לרוב זולים יחסית לאחזקה, ושנמצאים באותה מדרגת ביטוח כמו הקטנוע שיש לך כרגע. בכביש המהיר הם חלשים - מהירות "סגירה" של כ-140 קמ"ש, ומהירות שיוט (שבה המנוע עדיין לא מתאמץ יתר על המידה, מה שתורם רבות לאורך החיים שלו) בסביבות ה-110 קמ"ש על השעון.
- אופנועים מעל 250 - בד"כ יקרים יותר באחזקה, ונמצאים במדרגת ביטוח גבוהה יותר (תוספת של כ-1500 שקלים בשנה). עם זאת, אלה כלים שכבר משייטים ללא מאמץ ב-120-130 קמ"ש וחלקם אף מעבר לכך, ומספקים את כל הכוח הדרוש לטיולים בכל הארץ.
בקטגוריה הראשונה הייתי מציע לך להסתכל על ההונדה CRF250 RALLY. זה אופנוע דו"ש נפלא, זול לאחזקה, גבוה (בשבילך זה יתרון). בתקציב שלך, תוכל לרכוש כלי 2018-2019 עם קילומטראז' נמוך מאוד (עד 10-15 אלף ק"מ). תשתדל להמנע מכלים שעבדו באופן אינטנסיבי בשטח, שכן הם יהיו הרבה יותר בלויים באותו קילומטראז'.
כלים נוספים שאפשר לשקול הם הויסטרום 250 של סוזוקי (אמין מאוד, מעט חלש ונמוך לטעמי) וה-TRK251 של בנלי (גם נמוך למדי, ואני לא יודע להגיד מה רמת האמינות שלו בטווח הארוך).
בקטגוריה השניה יש עולם ומלואו. ככל אצבע, הייתי מציע לך להסתכל על הימאהה MT-07 טרייסר בגרסתו המוגבלת, על ההונדה CB500X, על ויסטרום 650 המוגבל ועל ורסיס 650 מוגבל (השניים האחרונים מעט מגושמים ברכיבה עירונית - קח את זה בחשבון, יכול להיות שבשבילך זה חסרון מהותי).
מבין אלה, הפייבוריטים שלי הם הטרייסר (אול-ארונדר מעולה, רק תבדוק שהוא לא נמוך לך מדי) והויסטרום (מכונת טיולים משובחת, כפי שאתה יכול לראות בתמונת הפרופיל שלי).
ההונדה הוא "האופנוע הכי קטנועי" מבין אלה - הוא קצת אפור ומשעמם, אך חסכוני מאוד וזול לאחזקה. יכול להיות שבשבילך זה השיקול המכריע.
בתקציב שלך, כל הכלים האלה יהיו די ישנים ו/או עם קילומטראז' מכובד. צריך לבדוק בשבע עיניים, ולהתאזר בסבלנות עד שתזהה כלי שהוא "מציאה".
אופנוע נוסף שיכול להתאים לך זה ההונדה NC700, כל עוד תמצא כלי מוגבל A1 שנכנס בתקציב. כאן הונדה לקחו את הרעיון של "אופנוע קטנועי" עוד צעד אחד קדימה, כך שבמקום מיכל הדלק יש לך תא לקסדה. הכלי מאוד חסכוני ברכיבה מתונה (ברמה של הקטנוע שלך) ואמין.
ולבסוף - יש אופציה של דו"ש קלאסי ישן, ה-DR650. אופנוע שמיוצר ללא שינוי כבר 30 שנה, מיושן, פרימיטיבי - אבל פשוט, זול מאוד לאחזקה ואמין כמו איזמל, ואני מניח שגם לא גניב מדי. הוא יעשה לך ה-כ-ל, אבל בקצב שלו: שיוט בכביש בין-עירוני על 120 קמ"ש (כל עוד תסתדר עם הרוח או תוסיף משקף), טיולים (כולל שטח קל), רכיבה עירונית.
יש עוד כמה אופציות מעניינות שאפשר לחשוב עליהן, אבל לדעתי הן מאצ' פחות טוב למה שאתה מבקש.
תגיד מה מבין אלה נשמע לך כמו מה שאתה מחפש, ונמשיך משם.