היו עוד חברות שעשו רכבים כאלה?
זה אומר שמשתמשים באותו מנוע, אבל החלק המתאים מקבל עוד חורים במפעל כך שאפשר לחבר גם גפ"מ?
היו עוד חברות שעשו רכבים כאלה?
זה אומר שמשתמשים באותו מנוע, אבל החלק המתאים מקבל עוד חורים במפעל כך שאפשר לחבר גם גפ"מ?
לא יודע אם היו כאלו מהמפעל אבל באירופה היו מלא הסבות עם קיטים ספציפים פלאג אנד פליי לכל דגם.
בדאשבורד היה כפתור שבורר בין שני המיכלים וזה עבד מעולה, לפי מה שאני יודע במעבר לEuro 5 אי אפשר להסב יותר
למה אי אפשר להסב יותר? חשבתי שגז פחות מזהם
גז (טבעי) באמת מזהם פחות מפחם או מזוט כשהוא נשרף (כמו בתחנות כוח, למשל). אפשר להגיע אתו לשריפה שלמה יותר (מייצר פחות פיח) והוא מכיל פחות זיהומים כגון גפרית. מבחינת פחמן דו-חמצני אין הרבה הבדל.
גז לרכב אינו גז טבעי אלא גפ"מ (LPG) שהוא תוצר של זיקוק נפט ותהליכים בתעשיית הנפט. הבעיה העיקרית שלו בשימוש ברכב זו הצפיפות (משקל סגולי) הקטן מבנזין פי כ-650. מה שזה אומר זה שכדי לקבל אותה כמות של חומר בעירה שנותן ליטר בנזין צריך 653 ליטר של גז. כמובן שמערכת הזנת הדלק ברכב בנזין (משאבה, מזרקים) לא בנויים לספק נפחים כאילו. זה אומר שרכב שנבנה לבנזין ומוסב לגז יעבוד על "תערובת ענייה" שתשפיע על ביצועי המנוע, על הטמפרטורה (חם יותר) ועל הפליטות שיכילו הרבה יותר "נוקסים" (תחמוצות חנקן) מאותו מנוע שיעבוד על בנזין. יוצא שרכב בנזין המונע בגז לא מזהם פחות מהבנזין, כפי הנראה אפילו יותר.
אולי בגלל הממיר הקטליטי.
בהסבה לגפמ בהרבה מקרים מוסיפים הזרקת שמן בשביל הקירור של תא השרפה וזה כנראה הורס את הממיר.
יכול להיות שבתקנים קודמים הממירים היו פחות רגישים לזה.
רכב גפ"מ לא יכול לעבוד על גז טבעי? חבל
עקרונית יכול, אבל....
גפ"מ מתנזל בלחץ נמוך יחסית. זה אומר שאתה יכול לקחת אתך נוזל. גז טבעי מתנזל בלחצים הרבה יותר גבוהים, כך שבעצם אתה יכול לקחת אתך גז, שהוא (בלחץ אטמוספרי) פי 653 פחות צפוף. כדי לעשות את זה מוחשי יותר, על כל ליטר גפ"מ נוזלי תצטרך לקחת כ-65 ליטר של גז טבעי בלחץ של 10 אטמוספירות.
בשנות ה-70 של המאה הקודמת היו (באיטליה לפחות) רכבים שהוסבו לגז טבעי. היה להם 2 מכלים גדולים על הגג כדי לאפשר טווח נסיעה סביר.
אז מה שחסר זה מיכלים שאפשר לדחוס בהם גז בלחץ 650 אטמוספירות?