סוזוקי מודיעה על פרישה מאליפות ה-MotoGP, וזו תקופה ארוכה שאין שום חידושים משמעותיים באופנועים הסדרתיים שלה; לאן החברה היפנית החשובה הזו הולכת? ניתוח עומק.
http://fullgaz.co.il/%d7%9e%d7%94-%d...5%d7%a7%d7%99/
![]()
סוזוקי מודיעה על פרישה מאליפות ה-MotoGP, וזו תקופה ארוכה שאין שום חידושים משמעותיים באופנועים הסדרתיים שלה; לאן החברה היפנית החשובה הזו הולכת? ניתוח עומק.
http://fullgaz.co.il/%d7%9e%d7%94-%d...5%d7%a7%d7%99/
![]()
אולי מישהו בסוזוקי החליט שהביטוי Race on Sunday, sell on Monday אינו נכון עוד.
אם מסתכלים על הכלים שסוזוקי משווקים כרגע, אז ניכרת ההתמקדות באופנועי יום-יום קונסרבטייביים (יש יגידו "מיושנים", אם כי פרט ל-DR650 וה-DRZ400 אני לא חושב ששאר הכלים עונים להגדרה הזאת) שמוכרים בראש ובראשונה רקורד אמינות נאה.
זה מזכיר לי את המודל של טיוטה בתחום הרכב עד לשנים האחרונות (להוציא את ההיברידיות) - בזמן שכולם רצו למנועי טורבו וגירים כפולי-מצמדים, טיוטה המשיכה לשווק קורולה, קאמרי ולנד קרוזר עם מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי. זה עבד להם היטב באולמות המכירה, כי הם הציעו לקהל קונסרבטיבי שמעוניין בעיקר באמינות ושמירת ערך בדיוק את מה שהוא רוצה לקנות.
כשהטכנולוגיה הבשילה מבחינתם, הם התחילו לסגור את הפער (ע"ע הלנד-קרוזר 300 החדש, שמצוייד במנוע בנזין בי-טורבו במקום המנוע בנזין האטמוספרי של קודמו).
אני מאמין שזאת גם הגישה של סוזוקי להתחשמלות שאירופה כופה בכוח על תעשיית הרכב.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הכתבה לא הזכירה את המצב בסוזוקי של סגמנט השטח שמתחלק לשבילים ולמוטוקרוס .
וגם שם נצפתה סטגנציה קשה.
סוזוקי לא עדכנה את דגמי המוטוקרוס RMZ כבר מס שנים, כן עשו שינויי שילדה ומעט שינויי מתלים אבל זהו פחות או יותר ב 5 שנים האחרונות.
עדיין אין להם סטרטר חשמלי המנוע מעלה אבק והמשקל גם ללא סטרטר ובטריה נמצא אי שם מאחור (אני חושב שהם הכי כבדים).
עד כדי כך המצב קשה שכשאין אופנוע מבחן למבחן השוואתי פשוט עושים אותו בלעדיהם (מה שלא יעשו בלעדי KTM הונדה או ימאהה).
בתחום אופנועי השטח לשבילים אין שום אופנוע של סוזוקי פשוט ככה כי ב 2022 אי אפשר למכור אופנוע אנדורו 4 פעימות ללא סטרטר פנסים ואלקטרוניה.
בתחום ה 2 פעימות הם הפסיקו לייצר כשעקבו אחרי שאר היפנים.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
איסור תנועה למנועי דלק מתחיל לתת אותותיו בכל תחום, זוהי שירת הברבור שלהם
ולא הגיוני להמשיך ולפתח מנועים כאלה כשחרב האיסור מונפת גבוה.
תחום המרוצים מושך המון כסף שלא לתכלית ראויה באמת, ולכן הגיוני שבשנים הבאות
יפרשו עוד יצרנים.
אני מקווה שליצרנים יש אס סודי בשרוול בדוגמת מנוע אחר (מימן) והם מתכוונים להפתיע איתו.
אם לא נצטרך להסתדר עם מנועים חשמליים מלאי החסרונות ודווקא לסינים יש ניסיון ויתרון איתם.
כנראה שאנו חווים עכשיו את התחלת הסוף!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
איזה יתרון יש לסינים בדו״ג חשמלי? היום הכל מתכנס ב2 דברים טווח וטעינה מהירה ושם אין לאף אחד איזה פריצת דרך טכנולוגית.
לגבי תנועת רכב עם מנוע בעירה פנימית רק מזכיר שהחרב על מנוע הדיזל הייתה מונפת גם כן וחוץ מכמה ערים אירופאיות בודדות הכל התמסמס.
מה שמסתמן זה הטימטום ההיברדי, אנחנו נשרוף בנזין כרגיל אבל שניכנס למרכז העיר נלחץ על כפתור ונעבור לחשמל.
בדוק כמה כלים חשמליים סיניים גדולים בינוניים וקטנים יש, גם כאלה שלא מגיעים לכאן ולשם ותבין.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אז אתה אומר שבגלל שהם מיצרים הרבה זבל יש להם יתרון? רוב הכלים לא עוברים תקינה בכלל ועל איזה גדולים אתה מדבר? הסינים נעדרים מדו״ג גדול בכל סגמנט כולל בעירה פנימית.
ומי קונה את זה בכלל? אני מסתובב בכל אירופה וחוץ מכמה זירויים שאנשים מגיעים איתם לעבודה לא ראיתי בתנועה אף דו״ג חשמלי גדול או בינוני.
החשמלי של במוו והארלי יושבים בתצוגות ללא רוכשים ובכלל זה נראה שהם יצרו אותם רק כדי שהממשלות ימשיכו לתת להם לייצר מנוע בעירה פנימית, סוג של מינחה.
לחשמלי יש נישה ששם הוא מככב שזה אופניים וקטנועים עירוניים בכל השאר הם רחוקים שנות אור ממשהוא שאפשר להשתמש בו
רק מזכיר שוב חוץ מהדיזל שלא הוחרם היה גם את הביטקווין שכבר לפני שנים אמרו שנשלם איתו בכל מקום כולל השמועה שאמזון תקבל ביטקווין וכמובן הרכב האוטונומי שהצפי שהוא יהיה כבר כאן עבר מזמן.
שאיפות ומציאות לא תמיד הולכים ביחד.
לגבי האחרים כמו קיה ויונדאי שזה בעצם אותו יצרן אלו מכוניות טובות אבל עדיין מפסידות לאחרים, לדוגמא קיה ספורטאג׳ מול מזדה CX-5 ועוד.
הסינים ברור שהישתפרו ברגע שהם יבינו כמו הקוראנים שהם הם חייבים מהנדסים מערביים בצוות אבל האירופאים והיפנים תמיד דואגים להיות רמה אחת מעל
נרצה או לא מנוע הבעירה הפנית גוסס.
אני יכול להבין את סוזוקי שיצאו מהמרוץ הזה
מה גם היום הנישה הבוערת היא אדוונצר /ניקד.
אז מה הטעם להמשיך לפתח מנוע בעירה.
יש את המוטו e. מעניין אם סוזוקי גם משכו את ידיהם גם שם . (זה יהיה מוזר אם הם לא מתחרים שם).
לגבי החברה מסין ?
המעצבים הטובים לא עובדים היום רק בשביל bmw או כל ברנד יוקרתי אחר.
הם עוברים לעצב מותגים סיניים.
כך גם המהנדסים. וכך גם שיטות היצור המערביות.
הסינים נכנסים חזק לשוק הרכב העולמי ואי אפשר לעצור את זה. (כמו שעשו ועושים עם כל דבר ).
Sent from my iPhone using Tapatalk
ועדיין כל מוצר סיני שמיוצר בסין שהוא לא תחת חברה מערבית נחות, זה כבר 20 שנה ככה.
בדיוק חזרתי מישראל והמגמה בישראל כמו בימי הסובארו DL שונה משאר השווקים, אין לי את הסטיסטיקה אבל לפני שבוע ראיתי הכי הרבה מכוניות סיניות על הכביש ממה שראיתי בחיי.
בדיוק כמו לפני 30 שנה אם מישהוא מאירופה היה מבקר בישראל והיה רואה סובארו.
בהתייחס לנ״ל לא חושב שישראל זה המקום שבו אפשר להסיק מסקנות לגבי עתיד התחבורה.
ולעניין סוזוקי, מישהוא הציג להנהלה שרוב רוכבי הוי סטרום לא צופים במוטו ג׳יפי ובזה זה נסגר, ההשקעה של יצרנים במירוצים ברוב המקרים לפירסומות ומיתוג, פעם רובנו רכבנו על אופנועים שדומים במראה לאופנועי המירוץ והיום כבר לא.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51