עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: מניעת חלודה על מוטות הבולמים / מה זה "גריז"

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799

    מניעת חלודה על מוטות הבולמים / מה זה "גריז"

    קראתי שיש אנשים שמרימים את אטמי האבק ומורחים גריז מלמטה -
    http://fullgaz.co.il/forums/showthre...A4%D7%A8%D7%98

    אני מבין שזה אמור לעזור למנוע פריצת בולמים מחלודה שהצטברה עליהם. שאלתי את אביתר מסדנת הבולמים והוא ולא התלהב מזה, אמר שזה טריק של רוסים.

    - האם זה יכול להזיק למרוח גריז מתחת לאטמי האבק?

    - מה זה "גריז" בהקשר הזה? יש באמזון לפחות 80 סוגים. למשל Marine Grease -
    https://www.amazon.com/gp/product/B00BO8A6P6/
    מתאים לשימוש הזה?

    - האם / מה אתם עושים בשוטף כדי לעזור לאטמים לא להיפרץ?

    - היה שרשור על הסרת חלודה מהמוטות, שהמליצו להשתמש ב-WD40 ונייר זכוכית 2000 -
    http://fullgaz.co.il/forums/showthre...9E%D7%99%D7%9D

    האם WD40 מזיק לאטמים? כלומר לשים סמרטוטים סביב האטמים כשמשתמשים בו?

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    גריז מדביק אליו לכלוך הרעיון זה כנראה מסנן למחזיר השמן, בפועל יכול להיות שזה דווקא עושה הפוך ואוגר שמן אל תוך האטם.

    WD40 לא מזיק לגומי אבל גם הוא מדביק אליו לכלוך.
    אפשר לשים "גרב" חיצונית על הטלסקופים זה מקטין כניסה של אבק.
    בקטנוע ג'וירייד הישן למשל היצרן היה שם גרמושקות (אקורדיון) על הטלסקופים.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ראשית,
    אם אתה שם גריז בין המחזיר אבק לאטם תוודא שזה גריז שלא תוקף את האטם (בד"כ גריז סיליקון הוא בטוח). ואז כשהמתלים עובדים אתה מקבל גירוז עדין של הטלסקופים אבל!
    זה רק לחלק בטלסקופ ש"עובד" והוא במילא מקבל שימון וניגוב מהשמן של הבולם. כאן אתה מרוויח עוד סנטימר אולי שניים בגובה הגירוז
    בד"כ החלודה מופיעה בחלק העליון יותר של הטלסקופ (במזלג שאינו הפוך), היכן שהחלק החיצוני לא מגיע, ובעיקר מעל המשולש.
    שם אין ברירה אלא לשמן/לגרז קבוע, עם או בלי גרב.
    גרב (מניאופרן או דומה) עוזרת לשמן/גריז להשאר יותר זמן.

    בהקשר הזה,
    wd40 הוא חומר שלא נשאר לאורך זמן והוא לא באמת שמן. חלק מזה בגלל התכונות של החומר עצמו, וחלק בגלל תוספת של חומרים נדיפים שיש בו (בהיותו גם תכשיר ניקוי).
    נערך לאחרונה על ידי ayalzo; 04-06-2022 בשעה 10:30.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    גריז מדביק אליו לכלוך הרעיון זה כנראה מסנן למחזיר השמן, בפועל יכול להיות שזה דווקא עושה הפוך ואוגר שמן אל תוך האטם.

    WD40 לא מזיק לגומי אבל גם הוא מדביק אליו לכלוך.
    אפשר לשים "גרב" חיצונית על הטלסקופים זה מקטין כניסה של אבק.
    בקטנוע ג'וירייד הישן למשל היצרן היה שם גרמושקות (אקורדיון) על הטלסקופים.
    אקורדיון לא "יחזיק" יותר לחות בפנים מאשר כשהבולם חשוף? צריך לפרק את הבולמים בשביל לשים אותו, מניח שאפשר בהזדמנות אם זה עוזר.


    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    ראשית,
    אם אתה שם גריז בין המחזיר אבק לאטם תוודא שזה גריז שלא תוקף את האטם (בד"כ גריז סיליקון הוא בטוח). ואז כשהמתלים עובדים אתה מקבל גירוז עדין של הטלסקופים אבל!
    זה רק לחלק בטלסקופ ש"עובד" והוא במילא מקבל שימון וניגוב מהשמן של הבולם. כאן אתה מרוויח עוד סנטימר אולי שניים בגובה הגירוז
    בד"כ החלודה מופיעה בחלק העליון יותר של הטלסקופ (במזלג שאינו הפוך), היכן שהחלק החיצוני לא מגיע, ובעיקר מעל המשולש.
    שם אין ברירה אלא לשמן/לגרז קבוע, עם או בלי גרב.
    גרב (מניאופרן או דומה) עוזרת לשמן/גריז להשאר יותר זמן.

    בהקשר הזה,
    wd40 הוא חומר שלא נשאר לאורך זמן והוא לא באמת שמן. חלק מזה בגלל התכונות של החומר עצמו, וחלק בגלל תוספת של חומרים נדיפים שיש בו (בהיותו גם תכשיר ניקוי).
    אז השמן שכבר יש בבולמים יוצא החוצה למוטות? לא חשבתי על זה. אצלי החלודה הופיעה מתחת למשולשים (מזלג לא הפוך), הבנתי שזה מה שפרץ את הבולם.

    איזה גריז מומלץ? חשבתי על כזה לשימושים ימיים -
    https://www.amazon.com/gp/product/B00BO8A6P6/

    WD40 - שואל לגביו כעזר קירצוף להסרת חלודה, לא בונה עליו שיישאר באיזור. אם הוא לא מזיק לאטמים כמו ש-Tribal אומר אז נראה לי סבבה.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    שיש חלודה על המוטות זה כבר מאוחר מידי, שום גריז לא יעזור, צריך להחליף.

    בחיים לא שמתי גריז, אני דואג לנקות את את המזלג הקידמי עם מטלית וWD40 כל שבוע בזמן שגם ככה אני מנקה את כל האופנוע (אצלי הוא תמיד נקי)

    לאופנועים ומכוניות שחונות ליד הים יש ספריי שמן טיפה דביק שמחזיק על משטחי מתכת כולל המנוע הרבה זמן ומגן עליהם

    זה מוצר שמתאים למזג אוויר ישראלי
    https://muc-off.com/products/motorcy...otectant-500ml

    יש מוצרים יותר חזקים שמתאימים לרכיבה בכבישים עם מלח שמפזרים בכביש למניעת קרח

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    According to the website WD40 is safe on rubber.
    The only materials which are mentioned as being affected are polycarbonate and clear polystyrene.

    המהלך של הבולם נגמר לפני שמגן האבק מגיע אל האזור עם החלודה ובגלל זה גם יש שם חלודה כי שאר הטלסקופ מצופה בשכבה דקה של שמן.
    בזמן הרכיבה בכביש עפות כמויות עצומות של גופים קטנים.
    חלק מהם חודרים את מגן האבק ומשם אל האטם ופורצים אותו.
    האקורדיון מגן מפני זה ולא מפני חלודה.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    בחיים לא שמתי גריז, אני דואג לנקות את את המזלג הקידמי עם מטלית וWD40 כל שבוע בזמן שגם ככה אני מנקה את כל האופנוע (אצלי הוא תמיד נקי)
    סרבאק (סראבק?). כל הקשקושים על לחץ צמיגים, אבל אף אחד לא מזהיר את הבריות שצריך לנקות את המזלג. אתה מנקה את אותו גם כשהאופנוע מאוחסן לחורף?

    טרייבל, הבנתי, תודה

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    סרבאק (סראבק?). כל הקשקושים על לחץ צמיגים, אבל אף אחד לא מזהיר את הבריות שצריך לנקות את המזלג. אתה מנקה את אותו גם כשהאופנוע מאוחסן לחורף?

    טרייבל, הבנתי, תודה
    בחורף אחרי הניקוי הוא תחת כיסוי נושם אין שום סיבה לקורוזה

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    החלפתי כיסוי לפני כמה חודשים. הקודם היה "אוורירי" מהקרעים, וגם היה קצת קצר ולא ירד עד למטה. החדש גנרי כלשהו מאלי. באיזה כיסוי אתה משתמש?
    אגב, מה דעתך על הגריז הזה -
    https://www.amazon.com/gp/product/B00BO8A6P6/

  10. #10
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    - היה שרשור על הסרת חלודה מהמוטות, שהמליצו להשתמש ב-WD40 ונייר זכוכית 2000 -
    http://fullgaz.co.il/forums/showthre...9E%D7%99%D7%9D

    האם WD40 מזיק לאטמים? כלומר לשים סמרטוטים סביב האטמים כשמשתמשים בו?
    רציתי לכתוב לך מתכון שהיית מודה לי עליו על קרמבו
    עדיף ווניל
    תתחיל מהביסקוויט שהטעם של הקצפת ישאר הרבה זמן,
    אחרי שנהינית מהקרמבו אל תזרוק את העטיפה, קווצ'ץ אותה,
    שיפ פסס קטן של WD על הפטריות חלודה ושפשף. זרוק את הנייר שיוף קיבינ ימאט.


    כשזה נאמר ברגע שיש לך פטריות על הבקבוקים יש להן שורש. בעאסה לך.
    נסה לשמן יותר (WD זה לא שמן) באיזורים הנגועים.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    זה כנראה תפס חלודה בגלל הכיסוי :/ היה לי בזמנו בקבוק של חומר בשם ACF-50 נגד חלודה, לא חשבתי שאצטרך כי השלדה מאלומיניום ונראה לי שנתתי את כולו, ועכשיו הוא לא זמין באמזון. תודה על הטיפ, אנסה עם נייר אלומיניום ו-WD.

  12. #12
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    זה לא אני המצאתי זה רץ ברשת כמו קולה לנקות את האסלה
    וואלה ככה ניקיתי שני אופניים שיש לי (השאר מזלג קשיח)

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    זה כנראה תפס חלודה בגלל הכיסוי :/ היה לי בזמנו בקבוק של חומר בשם ACF-50 נגד חלודה, לא חשבתי שאצטרך כי השלדה מאלומיניום ונראה לי שנתתי את כולו, ועכשיו הוא לא זמין באמזון. תודה על הטיפ, אנסה עם נייר אלומיניום ו-WD.
    כן הACF -50 חומר מעולה להגנה על כל חלקי מתכת באופנוע, הוא מחזיק הרבה זמן על המנוע גם שהמנוע בטמפרטורת עבודה.

    לגבי הכיסוי, שהייתי מכסה בכיסוי נגד גשם האופנוע היה בבוקר רטוב כאילו ירד עליו גשם עם כיסוי קיץ שרק אמור להגן מהשמש האופנוע יבש

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ממה שראיתי - מזלגות עם גרמושקה לרוב נקיים מחלודה גם בגיל מתקדם, בניגוד למוטות חשופים.
    אבל אם החלודה כבר התחילה - זה מאוחר מדי.
    הדבר היחיד שתוכל לעשות זה לנקות את המוט מדי פעם עם נייר לטש עדין עם קצת שמן, כדי להחליק את פצעי החלודה ולמנוע מהם לקרוע את האטמים - אבל בלי לפגוע בציפוי.
    ככל שהמצב ידרדר, תאלץ בשלב מסויים להחליף את המוטות. וזאת תהיה הזדמנות טובה להתקין גרמושקות.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    מופיע אצלי כהנחיה בספר הרכב. לדעתי מסייע באטימה טובה יותר

אשכולות דומים

  1. מוטות לגג רכב
    על ידי kaz בפורום אוף טופיק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-11-2021, 12:41
  2. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-06-2017, 07:56
  3. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 08-01-2017, 11:47
  4. מניעת הצטברות מים על כיסוי לאחר גשם
    על ידי nihrider בפורום פורום ציוד
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 25-11-2016, 15:18
  5. תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 25-08-2016, 23:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO