תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: מניעת חלודה על מוטות הבולמים / מה זה "גריז"

צפייה משולבת

  1. #1
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ראשית,
    אם אתה שם גריז בין המחזיר אבק לאטם תוודא שזה גריז שלא תוקף את האטם (בד"כ גריז סיליקון הוא בטוח). ואז כשהמתלים עובדים אתה מקבל גירוז עדין של הטלסקופים אבל!
    זה רק לחלק בטלסקופ ש"עובד" והוא במילא מקבל שימון וניגוב מהשמן של הבולם. כאן אתה מרוויח עוד סנטימר אולי שניים בגובה הגירוז
    בד"כ החלודה מופיעה בחלק העליון יותר של הטלסקופ (במזלג שאינו הפוך), היכן שהחלק החיצוני לא מגיע, ובעיקר מעל המשולש.
    שם אין ברירה אלא לשמן/לגרז קבוע, עם או בלי גרב.
    גרב (מניאופרן או דומה) עוזרת לשמן/גריז להשאר יותר זמן.

    בהקשר הזה,
    wd40 הוא חומר שלא נשאר לאורך זמן והוא לא באמת שמן. חלק מזה בגלל התכונות של החומר עצמו, וחלק בגלל תוספת של חומרים נדיפים שיש בו (בהיותו גם תכשיר ניקוי).
    נערך לאחרונה על ידי ayalzo; 04-06-2022 בשעה 10:30.

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    גריז מדביק אליו לכלוך הרעיון זה כנראה מסנן למחזיר השמן, בפועל יכול להיות שזה דווקא עושה הפוך ואוגר שמן אל תוך האטם.

    WD40 לא מזיק לגומי אבל גם הוא מדביק אליו לכלוך.
    אפשר לשים "גרב" חיצונית על הטלסקופים זה מקטין כניסה של אבק.
    בקטנוע ג'וירייד הישן למשל היצרן היה שם גרמושקות (אקורדיון) על הטלסקופים.
    אקורדיון לא "יחזיק" יותר לחות בפנים מאשר כשהבולם חשוף? צריך לפרק את הבולמים בשביל לשים אותו, מניח שאפשר בהזדמנות אם זה עוזר.


    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    ראשית,
    אם אתה שם גריז בין המחזיר אבק לאטם תוודא שזה גריז שלא תוקף את האטם (בד"כ גריז סיליקון הוא בטוח). ואז כשהמתלים עובדים אתה מקבל גירוז עדין של הטלסקופים אבל!
    זה רק לחלק בטלסקופ ש"עובד" והוא במילא מקבל שימון וניגוב מהשמן של הבולם. כאן אתה מרוויח עוד סנטימר אולי שניים בגובה הגירוז
    בד"כ החלודה מופיעה בחלק העליון יותר של הטלסקופ (במזלג שאינו הפוך), היכן שהחלק החיצוני לא מגיע, ובעיקר מעל המשולש.
    שם אין ברירה אלא לשמן/לגרז קבוע, עם או בלי גרב.
    גרב (מניאופרן או דומה) עוזרת לשמן/גריז להשאר יותר זמן.

    בהקשר הזה,
    wd40 הוא חומר שלא נשאר לאורך זמן והוא לא באמת שמן. חלק מזה בגלל התכונות של החומר עצמו, וחלק בגלל תוספת של חומרים נדיפים שיש בו (בהיותו גם תכשיר ניקוי).
    אז השמן שכבר יש בבולמים יוצא החוצה למוטות? לא חשבתי על זה. אצלי החלודה הופיעה מתחת למשולשים (מזלג לא הפוך), הבנתי שזה מה שפרץ את הבולם.

    איזה גריז מומלץ? חשבתי על כזה לשימושים ימיים -
    https://www.amazon.com/gp/product/B00BO8A6P6/

    WD40 - שואל לגביו כעזר קירצוף להסרת חלודה, לא בונה עליו שיישאר באיזור. אם הוא לא מזיק לאטמים כמו ש-Tribal אומר אז נראה לי סבבה.

אשכולות דומים

  1. מוטות לגג רכב
    על ידי kaz בפורום אוף טופיק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-11-2021, 12:41
  2. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-06-2017, 07:56
  3. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 08-01-2017, 11:47
  4. מניעת הצטברות מים על כיסוי לאחר גשם
    על ידי nihrider בפורום פורום ציוד
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 25-11-2016, 15:18
  5. תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 25-08-2016, 23:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO