עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 20

אשכול: התחדשתי, לצערי.

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232

    התחדשתי, לצערי.

    אחרי שנתיים וחצי על הבנדיט 1200 ריסקתי אותו בתאונה דבילית באשמתי.
    המצב המכני דווקא לא כל כך גרוע אבל יותר מדי נזק לכל מיני דברים קטנים כדי שיהיה לי שווה להשקיע את הזמן ואת הכסף להחזיר אותו למצב נסיעה כי אני צריך כלי נסיעה יום-יומי.

    מהיום שקניתי את הבנדיט אחי אמר לי שהוא רוצה לעשות ממנו אופנוע פרוייקט ושאני לא אעז למכור לאף אחד אחר, המצב של האופנוע עדיין מתאים לפרוייקט שלו וככה הוא עבר לאחי.

    מצאתי את עצמי מחפש אופנוע חדש, רציתי ABS ובקרת אחיזה כי זה משהו שאמרתי לעצמי שבטוח יהיה באופנוע הבא שלי. קצת אחרי זה פתאום התחילו לשווק את הורסיס 650 החדש שמגיע עם בקרת אחיזה ושאר נוחויות מודרניות במחיר מאוד סביר אז קניתי אותו.

    אחרי כמעט חודש כולל טיול אחד לקמפינג בצפון יחד עם אשתי הגיע הזמן לכתוב חוות דעת כללית:
    קודם כל:
    אני מתגעגע למנוע של הבנדיט, להרגשה הזאת שלא משנה באיזה הילוך אני ובאיזה מהירות תמיד יש כוח, גם אם אני בטעות בערך שלושה הילוכים מעל מה שתואם למהירות ותנאי הדרך.
    כל עוד אני בוחש בתיבת ההילוכים מספיק המנוע של הורסיס נותן לי בערך 80% ממה שמנוע של הבנדיט נתן, שזה המון אבל אני צריך לעבוד בשביל זה. בבנדיט המנוע פשוט נתן את הכל כל הזמן.

    חוץ מזה:
    אני לא מתגעגע לשום דבר אחר בבנדיט, אם נתעלם מהחוסר במומנט והמהירות הסופית הנמוכה יותר הורסיס פשוט אופנוע הרבה יותר טוב מכל בחינה אפשרית.
    האופנוע קליל ומושלם בתוך העיר אבל גם נותן כל מה שבאמת צריך על כביש מהיר (למרות שאפשר לרצות יותר).
    המתלים האלה נהדרים, סופגים את הכל ועדיין מרגישים ספורטיביים יותר מהבנדיט (או אולי זה בגלל השלדה והמשקל?)
    המושב נוח ברמות לי ולאשתי, היא הפסיקה להתלונן על כאבים בנסיעות ארוכות לצפון.
    הבלמים נהדרים, אם הבנדיט היה בולם ככה אולי הייתי מצליח להמנע מהתאונה שריסקה אותו.
    צריכת הדלק כמעט חצי משל הבנדיט, יחד עם מיכל של 21 ליטר פתאום 400 ק"מ בין תדלוקים זה סביר.
    לוח שעונים מודרני עם כל המידע האפשרי.

    בקיצור בינתיים אני מבסוט ולאט לאט מתרגל לעובדה שיש לי 500 סמ"ק פחות, מקווה שאני אשאר מבסוט.IMG_6107.jpg
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    קודם כל - תתחדש!

    אני לא אסביר שלפי הטענות שלך, היה לך בנדיט לא תקין. גם לא אקטול את הורסיס למרות שאני יכול
    סע בדרכים טובות וקפוץ לבירה בהזדמנות!
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    מזל טוב, תתחדש!
    אופנוע משעמם תחת אבל נוח ויעיל, אין להתווכח על זה (אני גם רוכב על אחד כזה).
    אפשר אגב גם להגיע בכיף ל500 ק"מ למיכל אבל זה דורש רוגע

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    שלא כמו אלו שמעליי, שעשיתי רכיבת מבחן אי שם ב2007 מאד נהנתי לרכב על הורסיס, אופנוע מעולה שבגלל שהרבה קונים אותו כסוס עבודה הוא קיבל שם של אופנוע אפור ומשעמם, בתכלס הוא הקדים את זמנו עם המנוע המקבילי שהיום כמעט כל יצרן עושה.
    אני בטוח שאם היה עליו סמל של במוו הדעות היו שונות.

    תתחדש, אתה מהר מאד תתרגל לכח החלש יותר שלו לעומת הבנדיט אני עברתי מ100 כח סוס ל50 בזמנו כי רציתי משהוא קליל שיחזיר לי את חדוות הרכיבה, ל50 סוסים שאיבדתי התרגלתי תוך שבוע

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    יש דיבור על הוורסיס והויסטרום שהם יעילים ומשעממים.
    וואלה לא מבין מה יש לקטר על אופנוע מודרני עם 60-70 כ"ס ומעלה כשרובנו -או יותר נכון 99% מאיתנו לא מסוגלים להפיק את המקסימום מהמנוע הבולמים והבלמים.
    אם זה משייט על 130 ומאיץ ל 180 בלי למצמץ מה רע?
    ג'אווה זה רע.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    יש דיבור על הוורסיס והויסטרום שהם יעילים ומשעממים.
    וואלה לא מבין מה יש לקטר על אופנוע מודרני עם 60-70 כ"ס ומעלה כשרובנו -או יותר נכון 99% מאיתנו לא מסוגלים להפיק את המקסימום מהמנוע הבולמים והבלמים.
    אם זה משייט על 130 ומאיץ ל 180 בלי למצמץ מה רע?
    ג'אווה זה רע.
    האמת דווקא הוי סטרום 650 פחות מהנה לרכיבה וזה לא בגלל המנוע אלה בגלל שהורסיס נכנס לפניות יותר בשמחה והוי סטרום אומר לך תרגיע.
    הורסיס בהשוואה לNC והוי סטרום יותר חי כנראה נכנס לרשימה ביחד עם הוי סטרום והNC בגלל סטיגמות.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    יש דיבור על הוורסיס והויסטרום שהם יעילים ומשעממים.
    וואלה לא מבין מה יש לקטר על אופנוע מודרני עם 60-70 כ"ס ומעלה כשרובנו -או יותר נכון 99% מאיתנו לא מסוגלים להפיק את המקסימום מהמנוע הבולמים והבלמים.
    אם זה משייט על 130 ומאיץ ל 180 בלי למצמץ מה רע?
    ג'אווה זה רע.
    180 זה בערך הסגירה שלו. זה פתטי. זה כמו מאזדה. הנינג'ה 250 שהיה לי היה מגיע לזה.
    מאופנוע 650 הייתי מצפה לפחות להגיע ל220.
    הוא מתמרן טוב בעיר ונוח בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר אבל הוא פשוט משעמם.
    זה המנוע חסר כוח + תצורת מנוע הכי משעממת + רעש מעפן שהופכים אותו לאפור.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    180 זה בערך הסגירה שלו. זה פתטי. זה כמו מאזדה. הנינג'ה 250 שהיה לי היה מגיע לזה.
    מאופנוע 650 הייתי מצפה לפחות להגיע ל220.
    הוא מתמרן טוב בעיר ונוח בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר אבל הוא פשוט משעמם.
    זה המנוע חסר כוח + תצורת מנוע הכי משעממת + רעש מעפן שהופכים אותו לאפור.
    דווקא מהירות סופית הפרמטר הכי חסר חשיבות שיש, כמה כבר אתה מבלה על 180 או 220? אגב יש הרבה אדוונצ׳רים עם הרבה כח סוס אבל מעל 180 מתחילים לאותת לך שהם לא אוהבים את זה.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    בכוח אתם רוצים שאגיד דברים רעים? אתם לא משאירים לי ברירה...

    עשיתי בזמנו סיבוב קצר על ורסיס 2009 (דור ראשון), ויחסית לא מזמן - סיבוב קצר על ורסיס 2019 (לדעתי) מוגבל A1. מאמין שזה הדגם הקודם, עדיין - אני בספק שקוואסאקי שינו את האופנוע מקצה לקצה מאז.
    אם הייתי צריך להגדיר אותו במשפט אחד - "קטנוע עם הילוכים". האופנוע הכי לא מלהיב, בערך, שרכבתי עליו. גם בהשוואה להונדה CB500X.
    אז מה לא אהבתי?
    התנוחה - קטנועית למדי. ישיבה על כיסא מרופד היטב, עמוק התוך האופנוע כשהידיים מורמות למעלה. אולי זה עובד טוב, אבל זה פשוט לא מייצר את תחושת השליטה שאני מחפש. גם שדה הראיה, שאמור להיות גבוה (אדוונצ'ר) נפגע.
    הבלמים - בסדר ותו לא. הם עוצרים, בלי יותר מדי רגש או עוצמה גבוהה. מזכירים את הברקסים של ה-SV. אם הברקסים בבנדיט של דקטור היו תקינים (נדיר למצוא בנדיט בן 20 עם ברקסים תקינים), הם היו טובים יותר.
    המתלים... רכים מדי, שוקעים מדי. תחת לחץ האופנוע מתנדנד, אבל גם לפני שמגיעים לשם - הוא "מנתק" את הרוכב מהכביש. קטנוע כבר הזכרנו?
    המשקל - גבוה ממה שהייתי מצפה. ה-MT-07 טרייסר הרבה, הרבה יותר קל, וזה ניכר הן כשמגלגלים אותו במקום, והן ברכיבה.
    מנוע - קודם כל, לאור הצליל המשעמם שלו ואופי אספקת הכוח (לינארי כמו דייסה שמרוחה בשכבה עדינה על כל הצלחת, כדי שתוכל להגיד שסיימת לאכול ולקום סוף סוף מהשולחן) - אין כל כך חשק לסובב את הגז. ביחד עם הגבלת ה-A1 שמייתרת את הסל"ד הגבוה, מתקבל אחלה קטנוע.
    ולבסוף - מנסיון עם אותו ורסיס השכרה בן שנתיים +/-, ומנסיון עם קאוואסקי תאילנדיים אחרים - אלה כלי תקציב מובהקים, והם לא מזדקנים יפה כ"כ. הצבע באיכות גבולית ונשרט בקלות, הברגים מחלידים מהר וכו'.

    יתרונות?
    חסכון בדלק - מאמין שניתן לסחוט גם 1/25 ברכיבה רגועה. לא יוצא דופן, אבל בהחלט נאה.
    טנק גדול. בשילוב עם הסעיף הקודם, מאפשר מרווחי תדלוק גדולים מאוד. טוב שלא הלכו אחרי האופנה של ה-14 ליטר.
    נוחות - זה כבר לא מניסיון, אבל נראה שהתנוחה הקטנועית, בשילוב עם הכסא המרופד ומיגון הרוח תאשר לסבול הרבה שעות באוכף בלי שיהיה תירוץ לעצור.
    עלויות חלקים (בתיאוריה) - החלקים של הקאוואסאקי התאילנדיים זולים מאוד (בתאילנד). אחרי שבארץ מטרו גובים מתמחרים אותם פי 4, הם כבר לא זולים במיוחד.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    השאלה המתבקשת היא האם באמת ניתן להניח שההגבלה היא רק בסל"ד הגבוה. ומכאן להסיק מסקנות על סמך נסיון עם הגרסה המוגבלת.
    נערך לאחרונה על ידי ayalzo; 05-06-2022 בשעה 10:10.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    השאלה המתבקשת היא האם באמת ניתן להניח שההגבלה היא רק בסל"ד הגבוה. ומכאן להסיק מסקנות על סמך נסיון עם הגרסה המוגבלת.
    בערך.
    הספק - זאת מכפלה של מומנט כפול סל"ד.
    מה שעושים לרוב כדי להגביל ל-A1 - בונים מפה, שבה ככל שהמנוע עולה בסל"ד הוא מקבל פחות דלק. כך נוצר מצב, שהדגם המוגבל מתנהג דומה ללא מוגבל בסל"ד נמוך-בינוני, אבל בסל"ד גבוה המשיכה אינה מתגברת.

    חוץ מזה - רכבתי על ההעתק הסיני (CFMOTO 650) בגרסה הלא מוגבלת. אין מה לעשות, זה מנוע משעמם וחסר ייחוד. הוא עושה את העבודה ולא מעבר.
    זה אפילו לא עניין של ביצועים "על הנייר", אלא של מכלול התחושות שהמנוע הזה מייצר - או יותר נכון, לא מייצר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    180 זה בערך הסגירה שלו. זה פתטי. זה כמו מאזדה. הנינג'ה 250 שהיה לי היה מגיע לזה.
    מאופנוע 650 הייתי מצפה לפחות להגיע ל220.
    הוא מתמרן טוב בעיר ונוח בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר אבל הוא פשוט משעמם.
    זה המנוע חסר כוח + תצורת מנוע הכי משעממת + רעש מעפן שהופכים אותו לאפור.
    באמת? קצת מוזר לי לשמוע.
    לא ניסיתי עדיין לעבור את ה 180 אבל בחזרה מהטיול בצפון עם אשתי הגעתי למהירות שלא רחוקה מזה בהרכבה עם ציוד קמפינג ליומיים בארגזים והאופנוע הרגיש בסדר גמור ושיש לו עוד.
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בערך.
    הספק - זאת מכפלה של מומנט כפול סל"ד.
    מה שעושים לרוב כדי להגביל ל-A1 - בונים מפה, שבה ככל שהמנוע עולה בסל"ד הוא מקבל פחות דלק. כך נוצר מצב, שהדגם המוגבל מתנהג דומה ללא מוגבל בסל"ד נמוך-בינוני, אבל בסל"ד גבוה המשיכה אינה מתגברת.

    חוץ מזה - רכבתי על ההעתק הסיני (CFMOTO 650) בגרסה הלא מוגבלת. אין מה לעשות, זה מנוע משעמם וחסר ייחוד. הוא עושה את העבודה ולא מעבר.
    זה אפילו לא עניין של ביצועים "על הנייר", אלא של מכלול התחושות שהמנוע הזה מייצר - או יותר נכון, לא מייצר.
    בקטע של התחושה של המנוע אתה צודק לחלוטין, לא סתם התחלתי את הרשמים שלי מכמה אני מתגעגע למנוע של הבנדיט.
    אבל בתכל'ס הוא נותן את העבודה.
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בכוח אתם רוצים שאגיד דברים רעים? אתם לא משאירים לי ברירה...

    עשיתי בזמנו סיבוב קצר על ורסיס 2009 (דור ראשון), ויחסית לא מזמן - סיבוב קצר על ורסיס 2019 (לדעתי) מוגבל A1. מאמין שזה הדגם הקודם, עדיין - אני בספק שקוואסאקי שינו את האופנוע מקצה לקצה מאז.
    אם הייתי צריך להגדיר אותו במשפט אחד - "קטנוע עם הילוכים". האופנוע הכי לא מלהיב, בערך, שרכבתי עליו. גם בהשוואה להונדה CB500X.
    אז מה לא אהבתי?
    התנוחה - קטנועית למדי. ישיבה על כיסא מרופד היטב, עמוק התוך האופנוע כשהידיים מורמות למעלה. אולי זה עובד טוב, אבל זה פשוט לא מייצר את תחושת השליטה שאני מחפש. גם שדה הראיה, שאמור להיות גבוה (אדוונצ'ר) נפגע.
    הבלמים - בסדר ותו לא. הם עוצרים, בלי יותר מדי רגש או עוצמה גבוהה. מזכירים את הברקסים של ה-SV. אם הברקסים בבנדיט של דקטור היו תקינים (נדיר למצוא בנדיט בן 20 עם ברקסים תקינים), הם היו טובים יותר.
    המתלים... רכים מדי, שוקעים מדי. תחת לחץ האופנוע מתנדנד, אבל גם לפני שמגיעים לשם - הוא "מנתק" את הרוכב מהכביש. קטנוע כבר הזכרנו?
    המשקל - גבוה ממה שהייתי מצפה. ה-MT-07 טרייסר הרבה, הרבה יותר קל, וזה ניכר הן כשמגלגלים אותו במקום, והן ברכיבה.
    מנוע - קודם כל, לאור הצליל המשעמם שלו ואופי אספקת הכוח (לינארי כמו דייסה שמרוחה בשכבה עדינה על כל הצלחת, כדי שתוכל להגיד שסיימת לאכול ולקום סוף סוף מהשולחן) - אין כל כך חשק לסובב את הגז. ביחד עם הגבלת ה-A1 שמייתרת את הסל"ד הגבוה, מתקבל אחלה קטנוע.
    ולבסוף - מנסיון עם אותו ורסיס השכרה בן שנתיים +/-, ומנסיון עם קאוואסקי תאילנדיים אחרים - אלה כלי תקציב מובהקים, והם לא מזדקנים יפה כ"כ. הצבע באיכות גבולית ונשרט בקלות, הברגים מחלידים מהר וכו'.

    יתרונות?
    חסכון בדלק - מאמין שניתן לסחוט גם 1/25 ברכיבה רגועה. לא יוצא דופן, אבל בהחלט נאה.
    טנק גדול. בשילוב עם הסעיף הקודם, מאפשר מרווחי תדלוק גדולים מאוד. טוב שלא הלכו אחרי האופנה של ה-14 ליטר.
    נוחות - זה כבר לא מניסיון, אבל נראה שהתנוחה הקטנועית, בשילוב עם הכסא המרופד ומיגון הרוח תאשר לסבול הרבה שעות באוכף בלי שיהיה תירוץ לעצור.
    עלויות חלקים (בתיאוריה) - החלקים של הקאוואסאקי התאילנדיים זולים מאוד (בתאילנד). אחרי שבארץ מטרו גובים מתמחרים אותם פי 4, הם כבר לא זולים במיוחד.
    מבחינת תנוחת רכיבה אתה מתאר את המולטי סטרדה ואפריקה טווין, יושבים בתוך האופנוע שלוח השעונים תקוע מול הפנים.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    כל דיון מזכיר לי את המזדה 3 שגם קיבלה שם של אפרורית ומשעמעת אבל במציאות ובהשוואה למתחרות ע״י בוחני רכב במגזינים נחשבים היא דווקא קיבלה הרבה מחמאות ובכללית זה היה בין הרכבים הטובים בקטגוריה הקומפקטית.

    אני רואה את זה גם היום, (בישראל) שואלים אותי למה קניתי מזדה CX5 והתשובה פשוטה, זה הרכב הכי טוב בקטגוריה, נהגתי בטיגואן, ראב 4, X1, קודיאק, ג׳יפ רנאגאד לקסוס NX200 ולא רק אני הגעתי למסכנה הזאת אלה רוב המגזינים בעולם אבל בישראל לא יעזור כלום מזדה לא יכולה להשתחרר מהתדמית, ללקוח הישראלי הייתי מציא להם להמציא שם חדש של מותג יוקרה כמו אינפיניטי.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 65
    הודעה אחרונה: 26-09-2019, 01:57
  2. התחדשתי
    על ידי asafie בפורום כללי
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 09-10-2017, 14:03
  3. התחדשתי ב MT-09 חדש
    על ידי EGEG בפורום כללי
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 09-07-2017, 22:58
  4. התחדשתי!
    על ידי duadi בפורום כללי
    תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 01-12-2016, 18:19
  5. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 11-08-2016, 10:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO