קודם כל - תתחדש!
אני לא אסביר שלפי הטענות שלך, היה לך בנדיט לא תקין. גם לא אקטול את הורסיס למרות שאני יכול
סע בדרכים טובות וקפוץ לבירה בהזדמנות!
אחרי שנתיים וחצי על הבנדיט 1200 ריסקתי אותו בתאונה דבילית באשמתי.
המצב המכני דווקא לא כל כך גרוע אבל יותר מדי נזק לכל מיני דברים קטנים כדי שיהיה לי שווה להשקיע את הזמן ואת הכסף להחזיר אותו למצב נסיעה כי אני צריך כלי נסיעה יום-יומי.
מהיום שקניתי את הבנדיט אחי אמר לי שהוא רוצה לעשות ממנו אופנוע פרוייקט ושאני לא אעז למכור לאף אחד אחר, המצב של האופנוע עדיין מתאים לפרוייקט שלו וככה הוא עבר לאחי.
מצאתי את עצמי מחפש אופנוע חדש, רציתי ABS ובקרת אחיזה כי זה משהו שאמרתי לעצמי שבטוח יהיה באופנוע הבא שלי. קצת אחרי זה פתאום התחילו לשווק את הורסיס 650 החדש שמגיע עם בקרת אחיזה ושאר נוחויות מודרניות במחיר מאוד סביר אז קניתי אותו.
אחרי כמעט חודש כולל טיול אחד לקמפינג בצפון יחד עם אשתי הגיע הזמן לכתוב חוות דעת כללית:
קודם כל:
אני מתגעגע למנוע של הבנדיט, להרגשה הזאת שלא משנה באיזה הילוך אני ובאיזה מהירות תמיד יש כוח, גם אם אני בטעות בערך שלושה הילוכים מעל מה שתואם למהירות ותנאי הדרך.
כל עוד אני בוחש בתיבת ההילוכים מספיק המנוע של הורסיס נותן לי בערך 80% ממה שמנוע של הבנדיט נתן, שזה המון אבל אני צריך לעבוד בשביל זה. בבנדיט המנוע פשוט נתן את הכל כל הזמן.
חוץ מזה:
אני לא מתגעגע לשום דבר אחר בבנדיט, אם נתעלם מהחוסר במומנט והמהירות הסופית הנמוכה יותר הורסיס פשוט אופנוע הרבה יותר טוב מכל בחינה אפשרית.
האופנוע קליל ומושלם בתוך העיר אבל גם נותן כל מה שבאמת צריך על כביש מהיר (למרות שאפשר לרצות יותר).
המתלים האלה נהדרים, סופגים את הכל ועדיין מרגישים ספורטיביים יותר מהבנדיט (או אולי זה בגלל השלדה והמשקל?)
המושב נוח ברמות לי ולאשתי, היא הפסיקה להתלונן על כאבים בנסיעות ארוכות לצפון.
הבלמים נהדרים, אם הבנדיט היה בולם ככה אולי הייתי מצליח להמנע מהתאונה שריסקה אותו.
צריכת הדלק כמעט חצי משל הבנדיט, יחד עם מיכל של 21 ליטר פתאום 400 ק"מ בין תדלוקים זה סביר.
לוח שעונים מודרני עם כל המידע האפשרי.
בקיצור בינתיים אני מבסוט ולאט לאט מתרגל לעובדה שיש לי 500 סמ"ק פחות, מקווה שאני אשאר מבסוט.IMG_6107.jpg
Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650
קודם כל - תתחדש!
אני לא אסביר שלפי הטענות שלך, היה לך בנדיט לא תקין. גם לא אקטול את הורסיס למרות שאני יכול
סע בדרכים טובות וקפוץ לבירה בהזדמנות!
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מזל טוב, תתחדש!
אופנוע משעמם תחת אבל נוח ויעיל, אין להתווכח על זה (אני גם רוכב על אחד כזה).
אפשר אגב גם להגיע בכיף ל500 ק"מ למיכל אבל זה דורש רוגע![]()
שלא כמו אלו שמעליי, שעשיתי רכיבת מבחן אי שם ב2007 מאד נהנתי לרכב על הורסיס, אופנוע מעולה שבגלל שהרבה קונים אותו כסוס עבודה הוא קיבל שם של אופנוע אפור ומשעמם, בתכלס הוא הקדים את זמנו עם המנוע המקבילי שהיום כמעט כל יצרן עושה.
אני בטוח שאם היה עליו סמל של במוו הדעות היו שונות.
תתחדש, אתה מהר מאד תתרגל לכח החלש יותר שלו לעומת הבנדיט אני עברתי מ100 כח סוס ל50 בזמנו כי רציתי משהוא קליל שיחזיר לי את חדוות הרכיבה, ל50 סוסים שאיבדתי התרגלתי תוך שבוע
יש דיבור על הוורסיס והויסטרום שהם יעילים ומשעממים.
וואלה לא מבין מה יש לקטר על אופנוע מודרני עם 60-70 כ"ס ומעלה כשרובנו -או יותר נכון 99% מאיתנו לא מסוגלים להפיק את המקסימום מהמנוע הבולמים והבלמים.
אם זה משייט על 130 ומאיץ ל 180 בלי למצמץ מה רע?
ג'אווה זה רע.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
בכוח אתם רוצים שאגיד דברים רעים? אתם לא משאירים לי ברירה...
עשיתי בזמנו סיבוב קצר על ורסיס 2009 (דור ראשון), ויחסית לא מזמן - סיבוב קצר על ורסיס 2019 (לדעתי) מוגבל A1. מאמין שזה הדגם הקודם, עדיין - אני בספק שקוואסאקי שינו את האופנוע מקצה לקצה מאז.
אם הייתי צריך להגדיר אותו במשפט אחד - "קטנוע עם הילוכים". האופנוע הכי לא מלהיב, בערך, שרכבתי עליו. גם בהשוואה להונדה CB500X.
אז מה לא אהבתי?
התנוחה - קטנועית למדי. ישיבה על כיסא מרופד היטב, עמוק התוך האופנוע כשהידיים מורמות למעלה. אולי זה עובד טוב, אבל זה פשוט לא מייצר את תחושת השליטה שאני מחפש. גם שדה הראיה, שאמור להיות גבוה (אדוונצ'ר) נפגע.
הבלמים - בסדר ותו לא. הם עוצרים, בלי יותר מדי רגש או עוצמה גבוהה. מזכירים את הברקסים של ה-SV. אם הברקסים בבנדיט של דקטור היו תקינים (נדיר למצוא בנדיט בן 20 עם ברקסים תקינים), הם היו טובים יותר.
המתלים... רכים מדי, שוקעים מדי. תחת לחץ האופנוע מתנדנד, אבל גם לפני שמגיעים לשם - הוא "מנתק" את הרוכב מהכביש. קטנוע כבר הזכרנו?
המשקל - גבוה ממה שהייתי מצפה. ה-MT-07 טרייסר הרבה, הרבה יותר קל, וזה ניכר הן כשמגלגלים אותו במקום, והן ברכיבה.
מנוע - קודם כל, לאור הצליל המשעמם שלו ואופי אספקת הכוח (לינארי כמו דייסה שמרוחה בשכבה עדינה על כל הצלחת, כדי שתוכל להגיד שסיימת לאכול ולקום סוף סוף מהשולחן) - אין כל כך חשק לסובב את הגז. ביחד עם הגבלת ה-A1 שמייתרת את הסל"ד הגבוה, מתקבל אחלה קטנוע.
ולבסוף - מנסיון עם אותו ורסיס השכרה בן שנתיים +/-, ומנסיון עם קאוואסקי תאילנדיים אחרים - אלה כלי תקציב מובהקים, והם לא מזדקנים יפה כ"כ. הצבע באיכות גבולית ונשרט בקלות, הברגים מחלידים מהר וכו'.
יתרונות?
חסכון בדלק - מאמין שניתן לסחוט גם 1/25 ברכיבה רגועה. לא יוצא דופן, אבל בהחלט נאה.
טנק גדול. בשילוב עם הסעיף הקודם, מאפשר מרווחי תדלוק גדולים מאוד. טוב שלא הלכו אחרי האופנה של ה-14 ליטר.
נוחות - זה כבר לא מניסיון, אבל נראה שהתנוחה הקטנועית, בשילוב עם הכסא המרופד ומיגון הרוח תאשר לסבול הרבה שעות באוכף בלי שיהיה תירוץ לעצור.
עלויות חלקים (בתיאוריה) - החלקים של הקאוואסאקי התאילנדיים זולים מאוד (בתאילנד). אחרי שבארץ מטרו גובים מתמחרים אותם פי 4, הם כבר לא זולים במיוחד.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
השאלה המתבקשת היא האם באמת ניתן להניח שההגבלה היא רק בסל"ד הגבוה. ומכאן להסיק מסקנות על סמך נסיון עם הגרסה המוגבלת.
נערך לאחרונה על ידי ayalzo; 05-06-2022 בשעה 10:10.
בערך.
הספק - זאת מכפלה של מומנט כפול סל"ד.
מה שעושים לרוב כדי להגביל ל-A1 - בונים מפה, שבה ככל שהמנוע עולה בסל"ד הוא מקבל פחות דלק. כך נוצר מצב, שהדגם המוגבל מתנהג דומה ללא מוגבל בסל"ד נמוך-בינוני, אבל בסל"ד גבוה המשיכה אינה מתגברת.
חוץ מזה - רכבתי על ההעתק הסיני (CFMOTO 650) בגרסה הלא מוגבלת. אין מה לעשות, זה מנוע משעמם וחסר ייחוד. הוא עושה את העבודה ולא מעבר.
זה אפילו לא עניין של ביצועים "על הנייר", אלא של מכלול התחושות שהמנוע הזה מייצר - או יותר נכון, לא מייצר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650
כל דיון מזכיר לי את המזדה 3 שגם קיבלה שם של אפרורית ומשעמעת אבל במציאות ובהשוואה למתחרות ע״י בוחני רכב במגזינים נחשבים היא דווקא קיבלה הרבה מחמאות ובכללית זה היה בין הרכבים הטובים בקטגוריה הקומפקטית.
אני רואה את זה גם היום, (בישראל) שואלים אותי למה קניתי מזדה CX5 והתשובה פשוטה, זה הרכב הכי טוב בקטגוריה, נהגתי בטיגואן, ראב 4, X1, קודיאק, ג׳יפ רנאגאד לקסוס NX200 ולא רק אני הגעתי למסכנה הזאת אלה רוב המגזינים בעולם אבל בישראל לא יעזור כלום מזדה לא יכולה להשתחרר מהתדמית, ללקוח הישראלי הייתי מציא להם להמציא שם חדש של מותג יוקרה כמו אינפיניטי.