
נכתב במקור על ידי
KKatkov
בכוח אתם רוצים שאגיד דברים רעים? אתם לא משאירים לי ברירה...
עשיתי בזמנו סיבוב קצר על ורסיס 2009 (דור ראשון), ויחסית לא מזמן - סיבוב קצר על ורסיס 2019 (לדעתי) מוגבל A1. מאמין שזה הדגם הקודם, עדיין - אני בספק שקוואסאקי שינו את האופנוע מקצה לקצה מאז.
אם הייתי צריך להגדיר אותו במשפט אחד - "קטנוע עם הילוכים". האופנוע הכי לא מלהיב, בערך, שרכבתי עליו. גם בהשוואה להונדה CB500X.
אז מה לא אהבתי?
התנוחה - קטנועית למדי. ישיבה על כיסא מרופד היטב, עמוק התוך האופנוע כשהידיים מורמות למעלה. אולי זה עובד טוב, אבל זה פשוט לא מייצר את תחושת השליטה שאני מחפש. גם שדה הראיה, שאמור להיות גבוה (אדוונצ'ר) נפגע.
הבלמים - בסדר ותו לא. הם עוצרים, בלי יותר מדי רגש או עוצמה גבוהה. מזכירים את הברקסים של ה-SV. אם הברקסים בבנדיט של דקטור היו תקינים (נדיר למצוא בנדיט בן 20 עם ברקסים תקינים), הם היו טובים יותר.
המתלים... רכים מדי, שוקעים מדי. תחת לחץ האופנוע מתנדנד, אבל גם לפני שמגיעים לשם - הוא "מנתק" את הרוכב מהכביש. קטנוע כבר הזכרנו?
המשקל - גבוה ממה שהייתי מצפה. ה-MT-07 טרייסר הרבה, הרבה יותר קל, וזה ניכר הן כשמגלגלים אותו במקום, והן ברכיבה.
מנוע - קודם כל, לאור הצליל המשעמם שלו ואופי אספקת הכוח (לינארי כמו דייסה שמרוחה בשכבה עדינה על כל הצלחת, כדי שתוכל להגיד שסיימת לאכול ולקום סוף סוף מהשולחן) - אין כל כך חשק לסובב את הגז. ביחד עם הגבלת ה-A1 שמייתרת את הסל"ד הגבוה, מתקבל אחלה קטנוע.
ולבסוף - מנסיון עם אותו ורסיס השכרה בן שנתיים +/-, ומנסיון עם קאוואסקי תאילנדיים אחרים - אלה כלי תקציב מובהקים, והם לא מזדקנים יפה כ"כ. הצבע באיכות גבולית ונשרט בקלות, הברגים מחלידים מהר וכו'.
יתרונות?
חסכון בדלק - מאמין שניתן לסחוט גם 1/25 ברכיבה רגועה. לא יוצא דופן, אבל בהחלט נאה.
טנק גדול. בשילוב עם הסעיף הקודם, מאפשר מרווחי תדלוק גדולים מאוד. טוב שלא הלכו אחרי האופנה של ה-14 ליטר.
נוחות - זה כבר לא מניסיון, אבל נראה שהתנוחה הקטנועית, בשילוב עם הכסא המרופד ומיגון הרוח תאשר לסבול הרבה שעות באוכף בלי שיהיה תירוץ לעצור.
עלויות חלקים (בתיאוריה) - החלקים של הקאוואסאקי התאילנדיים זולים מאוד (בתאילנד). אחרי שבארץ מטרו גובים מתמחרים אותם פי 4, הם כבר לא זולים במיוחד.