שלום לכם אנשים יקרים,
יש לי גוי רייד 200 שנת 2016 הברקסים תקינים (יש בשר ברפידות) אבל אני מרגיש שהעצירה לא חדה מספיק. האם יש דרך לחזק את האחיזה של הברקסים?
שלום לכם אנשים יקרים,
יש לי גוי רייד 200 שנת 2016 הברקסים תקינים (יש בשר ברפידות) אבל אני מרגיש שהעצירה לא חדה מספיק. האם יש דרך לחזק את האחיזה של הברקסים?
בהנחה שהכוונה לכך שאין "רגש" בעת בלימה, מהקל לכבד:
1. מתי לאחרונה הוחלף נוזל בלמים? אם לא ידוע לך, זה הזמן להחליף, ניתן לבדוק כמה הנוזל עכור אם ישנה חלונית מפלס.
2. החלפה לרפידות "רכות", לרוב האופנועים ישנם מגוון רפידות אפטרמרקט עם ביצועי בלימה טובים יותר, על חשבון אורח חיים כמובן. לא יודע אם יהיה לג'וירייד אבל זאת אופציה.
3. מדידת עובי דיסק? נעשתה? האם ישנם רעשים בזמן הבלימה? האם בעת הבלימה ישנן רעידות הן מהפרונט או הידית? האם משטח המגע עם הרפידות ישר? ישנם חריצים? האם הרפידות הקיימות בעלות שיחקה אחידה בשני הצדדים? כתלות בתשובות, הפתרון נע בין החלפת דיסק בלימה, רפידות ובשיפוץ קליפר.
בהנחה והכל תקיןת אפשר ללכת רחוק יותר:
4. החלפת צינורות בלם לפלדה שזורה, היום יש מספיק חברות שמוכרות קיטים מוכנים וגם יכולות להכין לפי מידות על פי הצורך.
5. החלפת משאבת בלם (Master Cylinder) מדגם אחר לשיפור יכולת הבלימה.
קודם כל המון תודה על ההתייחסות ותשומת הלב שלך לפרטים הקטנים.
אז אין לי תשובה לכל השאלות ששאלת אבל על חלקן יש לי תשובה.
אז הדיסק לא חדש אבל הוא גם *לא" אכול כמו גבינה שוויצרית זאת אומרת הוא כמעט פלס עם שיפוע קל.
בחלונית השמן ברקס ניתן לראות את השמן וצבעו בהיר (לא עכור) אבל לא החלפתי שמן ברקס מתחילת המפץ הגדול בערך...
לגבי הצינורית ברקס אין לח מושג.
אולי אם אני יעלה תמונות זה יהיה יותר ברור.
דרך אגב אתה מאזור ראשון לציון והסביבה? יש לך מוסך? אןלי שווה לי להביא לך את הקטנוע לבדיקה וטיפול כללי
דבר ראשון אתה צריך ללכת לבעל מקצוע עם נסיון שיגיד לך אם יש לך תקלה, או שהבלימה תקינה ופשוט איננה חזקה מספיק כי ככה זה הקטנוע. (בג'וימקסים למשל זה היה ככה).
אם לא תקלה, ואתה מתכוון לעוצמת בלימה (ולא לרגש), אז הפתרון המהיר והזול ביותר הוא החלפת רפידות כמו שהוזכר כאן. יש הבדלים גדולים בין סוגי רפידות, של חברות שונות ותצטרך ייעוץ מנסיון של מישהו(אין לי בג'וירייד).
לא יודע למה אוזניק התכוון ברפידות "רכות", אבל יש הבדלים גדולים בביצועים בין רפידות רגילות לרפידות סינטר, ש"אוכלות" יותר מהדיסק ואוחזות אותו יותר זה כמובן מוביל לשחיקה מהירה יותר של הדיסק.