תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: אין לי מושג אם לקחת אופנוע או קטנוע, אין לי מושג אם ללמוד אוטומט או ידני.

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2022
    הודעות
    5

    אין לי מושג אם לקחת אופנוע או קטנוע, אין לי מושג אם ללמוד אוטומט או ידני.

    הסיטואציה היא כזאת - כרגע אני ללא עבודה עם 23 אלף שקל בבנק ואני רוצה להתחיל לעבוד בתל אביב. בהתחלה אני רציתי לעשות רשיון ל A1 אוטומט כדי לקנות קטנוע שיסע לי מראש העין לתל אביב וחזור יומי בלי בעיות אבל הבנתי שקטנועים שנועדו לדברים שכאלו עולים בסביבות ה20~ אלף שקל יד 2. מקצת קריאות פה ושם בפורומים ותקנו אותי בבקשה אם אני טועה - לנסוע על קטנוע יום יומי מרחק של 60 ק''מ זה יותר עבודה לאופנוע ולא לקטנוע. אז חיפשתי קצת אופנועים ומסתבר שאופנועים שנראים יחסית בסדר עולים בסביבות ה 13-15 אלף שקל.

    השאלה שלי היא כזאת - הבנתי נכון את הסיטואציה או לא? בעיקרון אני לא כ''כ רוצה לנסוע על ידני אבל לפי מה שהבנתי אופנועים ידניים עולים ימבה כסף. מה אני בדיוק עושה ומה אני קונה ובכמה? אני אשמח להמלצות למשהו לא יקר מדי שמתאים לדרישות שלי.

    נכון לעכשיו עברתי תאוריה A ועוד לא התחלתי לימודים לשום דבר.

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לא הבנת.
    קטנוע 250 עושה את העבודה הזאת בלי שמץ של בעיה.
    יתרה מכך,
    ברוב שעות היום, הכבישים במילא עמוסים כך שלא תרגיש נחות ממהירות התנועה גם בלי לקרוע את הקטנוע.
    אבל, אם אתה נוסע בשעות בהן התנועה מהירה ודלילה, אתה יכול לפזול לכיוון קטנועי 350-400. המשימה הזאת קטנה עליהם. אופנוע (בניגוד לקטנוע) זה לא למי שמחפש פרקטיות נטו, אלא למי שרוצה ערך מוסף של פאן בנסיעה.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    אני לא כ''כ רוצה לנסוע על ידני
    מה נסגר? זה השני בשבוע...
    חובבי מוטוריקה - אאוט, מוגבלי קואורדינציה - אין?

    כמו שאמרו מעלי, נסיעה מראש העין לת"א זה משהו שכל קטנוע 250 מתמודד איתו. מחוץ לשעות העומס, מומלץ להגביל את עצמך ל-110 קמ"ש ולא לסחוט 130, כדי לשמור על המנוע.
    קטנוע 250 משומש במצב טוב ניתן למצוא החל מ-10K להערכתי. לחילופין, אפשר לקנות קטנוע חדש או כמעט חדש מסוכנות בסכום גבוה יותר, ולפרוס אותו לתשלומים.
    אל תשכח שעל סכום הקניה, תצטרך להוסיף ביטוח חובה ומד ג' (בערכה גסה - 5K אם מדובר בכלי עד 250 סמ"ק, 6.5K אם מדובר בכלי 251 סמ"ק ומעלה). ניתן להוזיל את הביטוח בכ-1500 אם לוקחים ביטוח חובה עם השתתפות עצמית, אך הדבר לא מומלץ.
    על זה, תוסיף רכישת מיגון (קסדה, מעיל, כפפות, מגני ברכיים) - העלות היא החל מ-1500 שקלים ועד אינסוף.

    כמובן שלתקציב ולדרישות הנ"ל מתאימים גם אופנועים (עם גלגלים גדולים, ידית קלאץ' ומיכל דלק בין הרגליים), אבל לא נראה לי שאתה מעוניין. העלויות די זהות בין קטנוע ואופנוע 250, או בין קטנוע ואופנוע 300.
    בהצלחה.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 07-06-2022 בשעה 08:34.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2022
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    מה נסגר? זה השני בשבוע...
    חובבי מוטוריקה - אאוט, מוגבלי קואורדינציה - אין?

    כמו שאמרו מעלי, נסיעה מראש העין לת"א זה משהו שכל קטנוע 250 מתמודד איתו. מחוץ לשעות העומס, מומלץ להגביל את עצמך ל-110 קמ"ש ולא לסחוט 130, כדי לשמור על המנוע.
    קטנוע 250 משומש במצב טוב ניתן למצוא החל מ-10K להערכתי. לחילופין, אפשר לקנות קטנוע חדש או כמעט חדש מסוכנות בסכום גבוה יותר, ולפרוס אותו לתשלומים.
    אל תשכח שעל סכום הקניה, תצטרך להוסיף ביטוח חובה ומד ג' (בערכה גסה - 5K אם מדובר בכלי עד 250 סמ"ק, 6.5K אם מדובר בכלי 251 סמ"ק ומעלה). ניתן להוזיל את הביטוח בכ-1500 אם לוקחים ביטוח חובה עם השתתפות עצמית, אך הדבר לא מומלץ.
    על זה, תוסיף רכישת מיגון (קסדה, מעיל, כפפות, מגני ברכיים) - העלות היא החל מ-1500 שקלים ועד אינסוף.

    כמובן שלתקציב ולדרישות הנ"ל מתאימים גם אופנועים (עם גלגלים גדולים, ידית קלאץ' ומיכל דלק בין הרגליים), אבל לא נראה לי שאתה מעוניין. העלויות די זהות בין קטנוע ואופנוע 250, או בין קטנוע ואופנוע 300.
    בהצלחה.
    קודם כל מודה לך על התשובה. אני אתמול בלילה חשבתי על זה המון והגעתי למסקנה שגם ללמוד ידני אין לי בעייה ואת האמת הסתכלתי ביד 2 ויש הרבה מאוד אופנועים שנעים בין 6-10K ונראים יחסית בסדר.

    בעיקרון בוחרים אופנוע נגד קטנוע אם מסתכלים על הצרכים של אותו האדם? אני רואה את עצמי משתמש בו יותר ככלי תחבורה מאשר איזה תחביב, אין לי שום צורך "להרגיש את הכביש" ועם כמה שזה מגניב לרכב על אופנוע אני מעדיף משהו שיוכל מהר יותר לעבור פקקים ושיהיה אפשר לעשות איתו קניות בלי לקנות כל מיני אביזרים מוזרים לתקוע על האופנוע... אבל מצד שני אופנועים למיטב ידיעתי הרבה יותר זולים בקטע של צריכת דלק וטיפולים.

    יתר מזה, אין לי מושג בכלל איך לא להיעקץ כשקונים קטנוע או אופנוע, אני בקושי מבין איך הכל עובד וגם אם ידעתי לא בטוח שהייתי יודע לזהות בעיות ומקריאות שעשיתי באינטרנט בקושי יש מוסכים שאפשר לסמוך עליהם ושלא ידפקו אותך בקטע של מחיר\טיפול.

    אני מניח שכבר נהפוך את האשכול לזה לייעוץ קניית כלי רכב



    1. חובה לכתוב תקציב (לא כולל ביטוח ומיגון) 15K
    2. ניסיון הרוכב ורשיון נהיגה A1
    3. מה הדרישות:
      1. שטח/כביש כביש ביןעירוני (60ק''מ יומי ראש העין-תל אביב)
      2. עירוני/מרחקים ארוכים עירוני
      3. לבד/בהרכבה לבד
      4. צרכים מיוחדים כמו שטח מטען, מנשא לגלשן, מנוע חשמלי - הגובה שלי 186 ולכן עדיפות למשהו שיהיה לי נוח לנסוע עליו


  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2022
    הודעות
    5
    מה דעתכם על ה פיג'או X EVO 250 כקטנוע למתחיל?

    אגב, האם אפשר לנסוע על אוטומט במידה ועשית רשיון לידני...?

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי yosihabanai צפיה בהודעה
    מה דעתכם על ה פיג'או X EVO 250 כקטנוע למתחיל?

    אגב, האם אפשר לנסוע על אוטומט במידה ועשית רשיון לידני...?
    ה-XEVO הוא קטנוע מעולה.
    גם הג'וימקס (SYM) הוא כלי טוב.
    גם ה-XMAX של ימאהה הוא כלי מעולה (אולי קצת יותר יקר בטיפולים).
    גם הכלים של קימקו יעשו לך עבודה טובה.

    רצוי מאוד שיהיה מפנסיונר שנסע איתו למכולת ולנכדים, הכניס אותו לטיפול במוסך רציני כל אלפיים קילומטר ושמר את כל הקבלות .
    כמובן שאני צוחק - אבל את הרעיון הבנת. מה שחשוב - זה לקנות את הקטנוע הכי שמור שהתקציב שלך מאפשר.

    בעיקרון בוחרים אופנוע נגד קטנוע אם מסתכלים על הצרכים של אותו האדם? אני רואה את עצמי משתמש בו יותר ככלי תחבורה מאשר איזה תחביב, אין לי שום צורך "להרגיש את הכביש" ועם כמה שזה מגניב לרכב על אופנוע אני מעדיף משהו שיוכל מהר יותר לעבור פקקים ושיהיה אפשר לעשות איתו קניות בלי לקנות כל מיני אביזרים מוזרים לתקוע על האופנוע...
    מבחינת אחזקה - העלות בין אופנוע 250 לקטנוע 250 דומה מאוד.
    לאופנוע, לרוב, תהיה התנהגות כביש עדיפה (בזכות גלגלים גדולים יותר ומהלך מתלה ארוך יותר).
    לקטנוע יש גיר CVT (גיר רציף, ואריאטור) במקום שרשרת - זה מייתר את את ההתעסקות השימון ומתיחה של השרשרת.
    לקטנוע יש מקום אכסון מתחת למושב שאין באופנועים.

    לפי התיאור שלך, אתה צריך קטנוע 250 סמ"ק.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2022
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ה-XEVO הוא קטנוע מעולה.
    גם הג'וימקס (SYM) הוא כלי טוב.
    גם ה-XMAX של ימאהה הוא כלי מעולה (אולי קצת יותר יקר בטיפולים).
    גם הכלים של קימקו יעשו לך עבודה טובה.

    רצוי מאוד שיהיה מפנסיונר שנסע איתו למכולת ולנכדים, הכניס אותו לטיפול במוסך רציני כל אלפיים קילומטר ושמר את כל הקבלות .
    כמובן שאני צוחק - אבל את הרעיון הבנת. מה שחשוב - זה לקנות את הקטנוע הכי שמור שהתקציב שלך מאפשר.


    מבחינת אחזקה - העלות בין אופנוע 250 לקטנוע 250 דומה מאוד.
    לאופנוע, לרוב, תהיה התנהגות כביש עדיפה (בזכות גלגלים גדולים יותר ומהלך מתלה ארוך יותר).
    לקטנוע יש גיר CVT (גיר רציף, ואריאטור) במקום שרשרת - זה מייתר את את ההתעסקות השימון ומתיחה של השרשרת.
    לקטנוע יש מקום אכסון מתחת למושב שאין באופנועים.

    לפי התיאור שלך, אתה צריך קטנוע 250 סמ"ק.
    אני מאוד מאוד מעריך את התשובות שלך! לומד כל יום דבר חדש. נראה לי כשיהיה לי כבר את הרשיון ביד אני אעשה את הסקר שוק שלי ואבחר בין ה X EVO וה XMAX.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי yosihabanai צפיה בהודעה
    אני מאוד מאוד מעריך את התשובות שלך! לומד כל יום דבר חדש. נראה לי כשיהיה לי כבר את הרשיון ביד אני אעשה את הסקר שוק שלי ואבחר בין ה X EVO וה XMAX.
    אל תוריד את הג'וימקס מהרשימה. הוא כלי טוב ופרקטי, שמתאים מאוד לדרישות שלך.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    תדירות הטיפול בקטנוע 250 גבוהה משל אופנוע 250.
    אין יותר יבוא של קטנועי 250 אולי למעט סאן יאנג.
    היצרנים עברו ל 300 בגלל אילוצי תקינה (ומצחיק שעולים מדרגה בביטוח למרות שכמעט אין הבדל בהספק).

    אז כאמור, xmax לא מיוצר יותר בגרסת 250 סמ"ק.
    מדובר בכלי עם התנהגות כביש מצוינת ביחס להיותו קטנוע.
    המנועים שלהם מיושנים ולא ממש אמינים אבל מגיעים לק"מ מכובד למרות זאת.
    הטיפולים שלו יקרים מאוד (ומאוד נוסף) אם מתבצעים לפי הספר.
    הייתי הולך על גרסת ה 300 המודרנית אולי תצטרך למתוח מעט את התקציב.

    xevo,
    מדובר במנוע אמין במיוחד שמשתמש בטכנולוגיה שלקוחה מעולם האופנועים והרכבים ויכול להגיע לק"מ גבוהה מאוד.
    עלויות התחזוקה שלו סבירות והוא מתומחר במחירים נוחים.
    הסחירות יחסית חלשה.

    ג'וימקס \ קרוזים 250.
    מדובר בקטנועים כמעט זהים (למעט העיצוב של המעטפת) והסחירים ביותר.
    סאן יאנג מייצרים קטנועים פחות עמידים מבחינת איכות חומרים.
    בגדול מדובר בקטנועי תקציב עם התנהגות כביש ירודה.
    עלויות תחזוקה סבירות וקרובות לxevo.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    תדירות הטיפול בקטנוע 250 גבוהה משל אופנוע 250.
    בגדול אין יותר יבוא של קטנועי 250, אולי למעט סאן יאנג.
    היצרנים עברו ל 300 בגלל אילוצי תקינה (ומצחיק שעולים מדרגה בביטוח למרות שכמעט אין הבדל בהספק).

    אז כאמור, xmax לא מיוצר יותר בגרסת 250 סמ"ק.
    מדובר בכלי עם התנהגות כביש מצוינת ביחס להיותו קטנוע.
    המנועים שלהם מיושנים ולא ממש אמינים אבל מגיעים לק"מ מכובד למרות זאת.
    הטיפולים שלו יקרים מאוד (ומאוד נוסף) אם מתבצעים לפי הספר.
    הייתי הולך על גרסת ה 300 המודרנית אולי תצטרך למתוח מעט את התקציב.

    xevo,
    מדובר במנוע אמין במיוחד שמשתמש בטכנולוגיה שלקוחה מעולם האופנועים והרכבים ויכול להגיע לק"מ גבוהה מאוד.
    עלויות התחזוקה שלו סבירות והוא מתומחר במחירים נוחים.
    הסחירות יחסית חלשה.

    ג'וימקס \ קרוזים 250.
    מדובר בקטנועים כמעט זהים (למעט העיצוב של המעטפת) והסחירים ביותר.
    סאן יאנג מייצרים קטנועים פחות עמידים מבחינת איכות חומרים.
    בגדול מדובר בקטנועי תקציב עם התנהגות כביש ירודה.
    עלויות תחזוקה סבירות קרובות לxevo.
    חבל מאוד שיצורו של ה-XEVO הופסק מזמן. עכשיו זאת בערך ההזדמנות האחרונה למצוא כלים במצב שמתקרב לחדש מהדגם הזה (ק"מ נמוך, יד ראשונה, חניון תת-קרקעי). האחרונים עלו לכביש ב-2018, אם אני זוכר נכון.
    עם זאת, קטגוריית ה-250 לא מתה:
    יש את הקרוזים/ג'וימקס (לא מומחה לעגלות עם ואריאטור, אבל ממה שידוע לי - התנהגות הכביש שופרה מאוד מדגם ה-XI ואילך).
    יש את ההונדה פורזה 250.
    יש את הקימקו דאונטאון/ ג'י דינק 250.

    חוץ מזה, אני מנחש שבשנים הקרובות נראה את דגמי ה-300 צומחים לכיוון 350-400 סמ"ק, מה שמייצר מקום לגרסאות מוקטנות בנפח 250 סמ"ק בליין הדגמים.
    ההיסטוריה הרי הולכת במעגלים...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    "מה שמייצר מקום לגרסאות מוקטנות בנפח 250 סמ"ק"
    זה נראה שבאירופה עוברים ל 300 סמ"ק וה 250 לא יחליף את ה 300 הנוכחי אם לזה אתה מתכוון.
    אז לא יהיו יותר 250 סמ"ק או מעט מאוד כאלה שיהיו חריגים.
    לדעתי.

    אתה נוטה להגיב בצורה מתנשאת (לא מומחה לעגלות עם וריאטור) בנושאים שיש בהם קטנוע.
    אני לא יודע למה אתה מזלזל וחושב שכל הקטנועים הם "עגלות", זה עניין של פרקטיות ולחלק גם עניין של טעם.

    הxevo לא נעלם הוא רק החליף צורה, היום יש כמה חלופות שמאוד דומות רק תחת דגם אחר.
    בפיאג'יו מייצרים הכל על אותו בסיס ומפתחים לפי צורך.
    כל סדרת המנועים של קטנועים כאלה מבוססת על קודמיה או זהה לקודמיה.

    רכבתי על ה XI ולא אהבתי את ההתנהגות, הקטנוע ארוך ומתפתל בטמרונים בין רכבים והמראות מפריעות כי הן על המסכה.
    ה xmax עולה עליו בכמה רמות מהבחינה הזו.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    זה נראה שבאירופה עוברים ל 300 סמ"ק וה 250 לא יחליף את ה 300 הנוכחי אם לזה אתה מתכוון.
    אז לא יהיו יותר 250 סמ"ק או מעט מאוד כאלה שיהיו חריגים.
    לדעתי.
    המעבר ל-300 התחיל לפני עשור והספיק להסתיים.
    היום המעבר הוא מ-300 ל-350 (פורזה, הדגמים של פיאג'ו, קימקו דאון-טאון).
    משום שכל דגם הבא צריך להתעלות על קודמו כדי למכור, ובו זמנית צריך לעמוד בתקני פליטה דרקוניים יותר ויותר - אז טבעי שבשנים הקרובות המגמה תימשך ונראה מעבר ל-400.
    זה יגרום באופן טבעי להחליף את קטנועי ה-150-200 בקטנועי 250 - מאותן סיבות בדיוק. מה גם שקטנועי 300-350 יצמחו בנפח והדגמים בליין-אפ של היצרניות עדיין לא יהיו קרובים מדי אחד לשני.
    כמובן, שכל האמור לעיל הוא בגדר דעתי האישית. נחיה ונראה האם צדקתי.

    אתה נוטה להגיב בצורה מתנשאת (לא מומחה לעגלות עם וריאטור) בנושאים שיש בהם קטנוע.
    מה לעשות, חוש ההומור שלי הוא כזה. אני מקווה שעדיין לא נחקק חוק שאוסר עלי לפגוע ברגשות של מיעוטים מוטוריים, ואני עדיין רשאי לצחוק על איזה אופנוע/קטנוע/קטגוריית רכב שבא לי (אני מניח שגם ביטויים כמו "משפחתומטית" עלולים לא למצוא חן בעיני מישהו שבדיוק קנה טיוטה קורולה חדשה).
    אם אתה בוחר להיעלב בשם הקטנועים - זכותך, אבל זאת לא בעיה שלי.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    המעבר ל 300 התחיל כבר באזור 2006 ולא לפני עשור.
    https://www.theparking-motorcycle.eu...7/LSYS1R8.html
    https://bikez.com/motorcycles/yamaha...rsity_2006.php

    נכון, היום המעבר הוא ל 350 ולדעתי זה עניין של הספק\זיהום נטו.
    קטנועי 200 נדירים וכיום מיוצרים רק על ידי סאן יאנג, עתיד הקטגוריה להיכחד.
    לדעתי.

    נראה שקשה עם ביקורת ואתה מנסה לסובב את זה אליי, אני לא זוכר שרשמתי משהו בצורה לא מכבדת.
    חוש ההומור שלך לא מעניין אותי, עניין של טעם.
    אם אתה בוחר להמשיך ולהגיב בצורה עקומה אתה מוזמן לקחת את הטקסטים האלה ....(אל מקום מפורסם בשפה הרוסית) ואני אאחל בהצלחה.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    אם אתה בוחר להמשיך ולהגיב בצורה עקומה אתה מוזמן לקחת את הטקסטים האלה ....(אל מקום מפורסם בשפה הרוסית) ואני אאחל בהצלחה.
    אז או שאני צריך לקבל את כל מה שאתה אומר, או שהתגובה שלי עקומה. היגיון נפלא.
    בוא נעצור את זה כאן. אני אמשיך להגיב בצורה "עקומה", אם הכתיבה שלי ממש מציקה לך - אתה יכול להשתמש בפיצ'ר "רשימת חסומים".
    לפני כחודש השתמשתי בו פעם ראשונה בחיי, להפתעתי - זה עובד לא רע, וחוסך לי את הצורך להתעצבן על הודעות של מי שאני רואה בו אידיוט חסר תקנה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא אמרתי שאתה צריך לקבל שום דבר, כן אמרתי שאתה צריך להגיב בצורה מכובדת.
    אני גם לא עוקב אחרי הפוסטים שלך, אם היה ספק אבל אני לא חייב לך שום דבר ואתה זה שפנה אליי.
    אידיוט, למשל זה לכתוב בצורה לא מכבדת וכבר אמרנו מה אתה יכול לעשות עם טקסטים ברוח הזו.

אשכולות דומים

  1. מבקש הצעות לריפוד מושב אופנוע
    על ידי kanter.m בפורום פורום טכני
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 19-06-2021, 11:21
  2. חידוש מושב לקטנוע
    על ידי matanbar26 בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 10-09-2018, 18:03
  3. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 26-02-2018, 14:01
  4. מושב לcbr-600 98
    על ידי הפלג הצפוני בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 24-12-2016, 09:39
  5. מושב נוח למורכבת
    על ידי alexsupreme בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 21-06-2015, 11:56

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO