קימקו דאון טאון, 2017, עמוס מאד, תמהיל של בערך 50:50 עירוני ובינעירוני עושה בסביבות 1 ל25.
היי, מחפש להעיף את המובי שלי ולשדרג למשהו טיפה יותר גדול, אם לא גדול.
השימוש שלי בקטנוע הבא, כמו עם המובי שלי, יהיה ממש 50-50 בין בינעירוני ועירוני וכרגע המובי שלי עושה בערך 1:35 כשאני נוסע יותר בינעירוני ו-1:40 כשאני נוסע יותר עירוני.
שואל כאן כי אני לא מוצא שום מקום באינטרנט שאשכרה מפרט על צריכות דלק של הקטנועים שאני רוצה לבדוק.
רוצה לבדוק את הצריכה בקטנועים הבאים, לפי הפרמטרים של ה50-50 שכתבתי קודם:
1. סאן יאנג ג'ט 14
2. ג'וירייד 200
3. ג'וימקס 250
4. ג'וימקס 300
5. קימקו דאונטאון 250
6. קרוזים 300
7. קימקו דאונטאון 350
8. סאן יאנג מקסים 400
9. ימאהה XMAX 300
10. ימאהה TRICITY 300
11. הונדה פורצה 350
12. הונדה פורצה 250
תודה![]()
קימקו דאון טאון, 2017, עמוס מאד, תמהיל של בערך 50:50 עירוני ובינעירוני עושה בסביבות 1 ל25.
צריכת דלק תלויה מאוד ביד ימין.
הייתי אומר שרוב הכלים האלה יראו צריכה בטווח של 1/25-1/30. ה-ג'ט והג'וירייד אולי יהיו טיפה יותר טובים, התלת-גלגלי והמקסים אולי קצת פחות (עקב משקלם הגבוה/נפח גבוה יותר).
השאלה היא - למה זה חשוב לך כל כך? חיסכון של 300 גרם דלק ל-100 ק"מ מורגש בכיס רק אם אתה נוסע ממש, אבל ממש הרבה (אלפי קילומטר בחודש) וגם אז עלות הטיפולים היא פקטור משמעותי יותר בהוצאות.
לחלק מהדגמים, מאמין שתוכל למצוא נתוני צריכת דלק כאן:
https://www.fuelly.com/motorcycle/sym/maxsym_400i
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
יש לי דאון טאון 350 אם אתה נוסע ממש ממש אבל רגוע עד 100-110 קמש ומאיץ לאט אתה יכול גם להגיע ל29:1. נסיעה רגילה בכבישים בין עירוניים זה בערך 27:1. ואם אתה משתולל יכול להגיע ל25,24 הוא לא אוכל דלק
זה תלוי.
קטנועי 125 הם בעלי יחס העברה קצר מאוד - עובדים בסל"ד גבוהה רוב הזמן.
לכן בבינעירוני תקבל צריכת דלק גבוהה, ובעיר תקבל צריכת דלק מצוינת אבל זה תלוי במצערת.
בגדול כל קטנוע מודרני קטן (300-125) תקין, מטופל ולא זקן (נמוך מ 30,000 נניח) לא יורד מ 1:25 ובנסועה רגועה היחס הוא 1:30.