קריאה מהנה.
נשמע שהדבר היחיד שהיה חסר זה להיות בכושר ולא להיות בן 50.![]()
לפני שנה רכבתי עם חבר על אפריקה את המסלול הזה. הפעם יצאנו שניים על ימאה טנרה, אחד במ.וו 850 ואנוכי על 701 תקול קלות. אופנועים ממוגנים, צמיגי 70-30, תיקים עם כלים פנימיות רזרביות ערכת קפה ובערך 2 ליטר לאדם. מאורגנים למסע בסהרה. בפעם שעברה רכבתי את המסלול עם חבר על אפריקה חודש וחצי עם ה 701 כשהייתי טירון בירוק בוהק. חוץ ממכשול הדרופ בשליש הדרך ועליה אחת שהאחורי קצת חיפש אחיזה לא היה שום אתגר וגם לא חיפשנו. רכבנו בשביל הנוף והטיול.
Untitled-10.jpg
בסולם של 5 רמת הקושי הממוצעת במסלול סביב 2 חוץ מהדרופ שברמה 3. (רמה 5 בסרטונים של פול טארס וברמה 1 פרייבט עובר). סיימנו עם בירה במצוקי דרגות אחרי שלוש שעות כולל הפסקת קפה במצפה נחליאל. ברכיבה ישירה של 35 ק"מ מדובר בשעתיים כנראה. המסקנה מהטיול ההוא שהמסלול מתאים גם למתחילים עם 30-50 שעות וותק.
הפעם הנבחרת כללה רוכב מנוסה (בעבר על אנדורו) ללא הדרכה, שניים אחרי 2 הדרכות שטח ואחד אחרי הדרכת בזק. טיילנו יחד במסלולים ברמה 2 עם מעברים ברמה 3. כולנו נהנים מכושר שמושפע מבירה ובשר בעיקר ועברנו את ה- 50, הגיל שבו מתלהבים מהאדוונצ'ריזם. לא בקטע של עבירות ומבחני אומץ אלא בכיף של טיול בשטח.
נכנסנו למסלול ב 14:00 בצהריים בגלל אילוצים. בחוץ רותח, 35 מעלות. אחרי חימום קל עשינו הפסקה במצפה שמעל עיינות צוקים. המשכנו בקצב רגוע ואחרי חצי שעה הגענו למכשול הדרופ. שניים עברו בקלילות, השלישי הסתבך. הקידמי נכנס לפודרה באלכסון ובום טראח- והרבה אבק. הכל בסדר חוץ מידית קלאץ' שבורה. לרביעי האופנוע נפל אחרי הירידה. מתאוששים לאט, אין לחץ יש זמן. מרימים ומסדרים את הכלים על השביל וממשיכים. רבע שעה אחרי מסתבר שלא בסדר. אלכוהול מאמש, חשש למכת חום, סטרס מהנפילה וחייבים לעצור.
Untitled-11.jpg
אין צל באופק. האופנועים נחו על השביל והסתתרנו מהשמש בשכיבה בואדי מתחת לסלע עד שהרוכב יתאושש. שקית מים קפואים על המצח, עוגיות וקפה ואחרי שעה כולם בסדר. בדרך שמתי לב שהתוואי השתנה לרעה. נראה כמו השפעה של זרימות מים ובעיקר כלים שהתחפרו במכשולים. זה אומר יותר שבכל מעבר נפגוש יותר סלעים פודרה וחריצים.
אחרי שלושה מעברים ברמה 3 צברנו עשר נפילות ברמות סיכון נמוכות. המיגון מנע פציעות אבל הלכה גם מראה. בכלכלת מאמץ אחרי כל נפילה הדופק עולה, הנשימה מואצת וכשהנפילות מצטברות התשישות מכריחה לעצור כדי לצבור כוח. כל הרמת קרנף מזווד שתמיד מחליט ליפול בזווית הכי לא נוחה גובה המון יחידות אנרגיה והשמש קופחת אין צל מעל. המים חמים ואוזלים במהירות.
הגענו למכשול האחרון 3-4 ק"מ ממצוקי דרגות עם השקיעה. רמת קושי 3++... מעלה משופע ותלול של מדרגות סלע מימין ושיפוע ובורות ופודרה מממעקף משמאל. הראשון נפל בבור פודרה. הפסקה ארוכה בצל להתאושש. מרימים יחד ושלושתנו דוחפים מושכים ומייצבים את האופנוע כשהרוכב עליו. חול בפנים, אין אחיזה לגלגל, אין אחיזה לרגל העסק כבד רצח וזה מתיש. כשהגלגל מקבל אחיזה המייצבים הגמורים לא יכולים לתמוך מהצד. הוא מדדה את העליה בפרפורים מוריד את האופנוע חזרה לשביל ונשכב על הגב מותש.
Untitled-12.jpg
השני נופל פעמיים. חשוב להבין שלא משנה מי נופל כי בסופו של דבר כולם מאבדים כוח. אחרי חצי שעה של מנוחות ונסיונות, קצת אחרי השקיעה הופיע מעלינו פיקאפ עם שני חבר'ה. לא בדואים, שני מושבניקים חסונים שעזרו לנו להרים את האופנוע האחרון בעליה השבורה. אחרי רבע שעה באור אחרון הגענו מותשים למצוקי דרגות.
קשה להאמין שתוך שנה העסק הפך מטיול קליל למתחילים לפרק בהישרדות. האלמנטים קובעים. מסלול שהשתנה, ענייני בריאות אופייניים לגיל, החום, הרמת האדוונצ'רים אחרי נפילות והתשישות שמשפיעה על קבלת ההחלטות יוצרים אירוע בעל משמעות רצינית.
אצלנו נגמר בצחוקים בירה ו'צייסרים אבל חבורה פחות מגובשת ללא היכרות של עשרות שנים ועמידות מנטלית עלולה לגמור הרפתקה שכזאת בצורה פחות מוצלחת. לא היינו בסכנת חיים אבל היו כל מיני תסריטים מוחשיים למדי. בתור מארגן הטיול ומי שנזהר מאוד בשלומם של החברים שמוזמנים לרכיבות כולל התאמת הקצב, הטיול הזה שבגדול סיפק חווית אדוונצ'ר העלה מספר שאלות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
קריאה מהנה.
נשמע שהדבר היחיד שהיה חסר זה להיות בכושר ולא להיות בן 50.![]()
Vespa GTS SuperSport 300 HPE Blu Energia 2020"עודדו את הילדים שלכם לקנות אופנוע, לא ישאר להם כסף לסמים!"
Moto Guzzi V85 TT Evocative Rosso Uluru 2022
Saucony Triumph 2024
יכול להעיד שגם כשאתה בן 30 ובכושר, ביום חם עם פיל בשטח, אתה מגיע למצב בו אתה רואה שחור.
באחת העליות לרמת הגולן (נחל סמך אאל"ט) הגעתי למעלה, נשכבתי על הרצפה וביקשתי מהחברים (כולם חארות עם אופנועי אנדורו קלילים), שיקראו עלי קדיש.
אופנועי "אדוונצ'ר" הם נטו לטיולי שבילים קלילים או לחילופין, לוירטואוזים (מהסוג שמגיע מחו"ל כדי להדריך רכיבה).
וזה בלי להתייחס לעלות של הנזקים.
קל וקשה הם הגדרות מעורפלות לרוב הרוכבים. רכיבת אדונצ'רים עד למסלולים ברמת קושי 3 לבני תמותה שצברו מעל 100 שעות והדרכות זה סביר בעיני. אם יש מעבר אחד 4...- יאללה בסדר. הבעיה שיש חברה מוכשרים ומנוסים שלוקחים איתם רוכבים ללא היכרות מוקדמת למסלולים עם הרבה מקטעים ברמה 4 וזה חוסר אחריות בעיני. שומע על יותר מדי פציעות לאחרונה. בסרטון אפשר להתרשם מרמה 2 (חוץ מהנפילה הראשונה והשניה) שברמה 3. הגופרו משטיחה שיפועים וחריצים אבל זה בערך 2.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
עשיתי את המסלול הזה במרץ 2022 על crf250 rally. הוא אכן לא מסובך רוב הדרך למעט שתי ירידות (כולל הנפילה שתיארת) והעלייה המדוברת.
התרסקתי עליה חזק. באתי משמאל כמובן ובאמצע תכננתי לחתוך ימינה על הסלע ולהמשיך בצד הימני. בעוונתי הקדמי קיבל מכה משמאל מסלע ואיבדתי שווי משקל. נפלתי את הגובה האופנוע + גובה מדרגה של חצי מטר. בלמתי על כף יד והתגלגלתי למטה..
הנזק: כידון עקום, ידית בלם שבורה, דוושת בלם עקומה, מגן יד עקום (לפח), פריניג כמובן
וסדק בעצם תחתית הבוהן..
לא יודע דירוג אבל היא אכן מאתגרת. קשה לבוא עם מומנטום ואין הרבה אחיזה בהתחלה
נשמע שאתה מתכוון לעליה האחרונה שתיארתי (3 ק"מ לפני דרגות) והיא לא בסרטון כי ממנה באמת אפשר להתגלגל למטה. אחד מרוכבי הטנרה עבר אותה בצורה אלגנטית אבל זה אחרי שעבדנו על 2 אופנועים ובחרנו קו אופטימלי שלא רואים מלמטה. העליה שבה ה GS850 שכב לנוח משמעותית יותר קלה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מחוויות הקצה שאופנועים יודעים לספק.
נשמע שעם מזג אוויר קצת פחות קיצוני עשוי היה להיות הרבה פחות קשה.
בנוסף, זה שיעור חשוב על המדבר, שמשנה פניו לעתים קרובות ותמיד צריך לתת לו כבוד.
מתכוון לעלייה שבסוף הסרטון.
אם הבנתי נכון מהסרטון אתה בחרת קו קצת יותר ימינה ממני. אני נסעתי בערך בקו של ה GS ובמקום שהוא נעצר יש סלע משמאל לגלגל הקדמי. באתי עם קצת יותר מהירות ולא הספקתי לחתוך ימינה והגלגל נחבט בצידו השמאלי, ירד ימינה ונתקע ואז נפלתי. הטעות הבסיסית שלי היתה שלא עצרתי ועליתי ברגל לבחור קו.
העלייה שנמצאת 3 קמ ממצוקי דרגות היא אכן מאתגרת (סיבוב ימינה מערוץ ודרדרת) אבל למדתי מהניסיון הקודם (מה שלא בא מהראש בא מהכאב..) עצרתי ועליתי אותה ברגל פעמיים שלוש לתכנן קו נוח.
דרך אגב בעלייה הזו (3 קמ ממצוקי) יש קטע מבלבל. זה נראה שאחרי החלק הראשוני התלול יותר צריך לפנות ימינה חזק בשביל לחזור לשביל, אבל אם הולכים אותה עד הסוף מגלים שהשביל עושה סיבוב ומתחבר.
זה אחלה מסלול ובתכנון לעשות את ההמשך שלו דרך כפר הנוקדים ועד החיבור לכביש 90 ליד מפעלי ים המלח
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אשמח להצטרף ואף לארגן. מבחינתי אפשרי (ואפילו עדיף) למתוח ליומיים.
גילוי נאות מחייב אותי לתת כמה פרטים:
1.נושק ל 50 - כלומר רגוע…
2. crf250 rally - מוביל לנסיעה איטית יחסית בכביש
3. ניסיון מחודש של 10 חודשים. רכבתי בשנות 90 העליזות (בעיקר בחו״ל) אבל מידת הרלוונטיות של ההיסטוריה לימים אלו עדיין נמצאת תחת בחינה.
4. לאור כל אלו מגדיר את עצמי כמתחיל מנוסה. בהתאם לטבלה שלך, אזור הנוחות שלי הוא ברמה 2 עם מעברים של 3 עד 3+. נרשמו מקרים של 4 או קרוב לזה אבל הם לא היו מתוכננים![]()
אשמח להצטרף ואף לארגן. מבחינתי אפשרי (ואפילו עדיף) למתוח ליומיים.
גילוי נאות מחייב אותי לתת כמה פרטים:
1.נושק ל 50 - כלומר רגוע…
2. crf250 rally - מוביל לנסיעה איטית יחסית בכביש
3. ניסיון מחודש של 10 חודשים. רכבתי בשנות 90 העליזות (בעיקר בחו״ל) אבל מידת הרלוונטיות של ההיסטוריה לימים אלו עדיין נמצאת תחת בחינה.
4. לאור כל אלו מגדיר את עצמי כמתחיל מנוסה. בהתאם לטבלה שלך, אזור הנוחות שלי הוא ברמה 2 עם מעברים של 3 עד 3+. נרשמו מקרים של 4 או קרוב לזה אבל הם לא היו מתוכננים![]()
נשמע סבבה. צ'ק על כל סעיף ברשימה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021