הליאונצ׳נו מקבל ביקורות לא רעות, אז קצת כבד, לא נורא
ה700x שלך ב50 אלף ש״ח
https://www.oferavnir.co.il/model/700cl-x-heritage/
הבנלי ליאונצ'ינו שוקל כמו בנדיט 1200 (על הנייר לפחות).
על ה-CFMOTO הזה לא רכבתי, אבל ה-650 הוא אופנוע די מגעיל (פרדון מיי פרנצ', לא הייתי כותב דבר כזה במסגרת מבחן דרכים כמובן).
למרות ש... יש אנשים שמתחברים לורסיס 650, אז חייבים להיות אנשים שמתחברים ל-CFMOTO 650.
עזוב - ה-700 הזה הגיע בכלל לארץ?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הליאונצ׳נו מקבל ביקורות לא רעות, אז קצת כבד, לא נורא
ה700x שלך ב50 אלף ש״ח
https://www.oferavnir.co.il/model/700cl-x-heritage/
נראה לי שהברחנו אותו
אבל האמת - לאופנוע ראשון אין סיבה לעלות מעל ל-30.
אם כבר, יותר הגיוני להתכנס ל-20 וקצת ולנצל את הפער למיגון וקורסים.
ועוד רעיון קטן לפות"ש:
על סמך ניסיון קודם: פעם קרה שהמלצתי לרוכב מתחיל על ה-SV650 והוא התבאס אחרי הקניה.
אז אם האופנוע ירגיש לך בנסיעת מבחן כבד מדי, לא נוח וכו' - נסה את ההונדה CB300R. הוא דומה בקונספט (נייקד מודרני עם נגיעות עיצוב רטרו) אבל הרבה יותר קטן וקל לשליטה, וגם המחיר שלו נמוך יחסית.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
איזה הברחתם, אני על ה F5 כל חמש דקות. סוף סוף יש לי שותפים ראויים לבלגן בראש.
התקציב לא קשור למיגון או קורסים. זה יקרה בכל מקרה.
האמת, שאם היתה אפשרות לעשות את הקורסים לפני רכישת אופנוע הייתי עושה את זה. אבל אולי עדיף לעשות את הקורסים על האופנוע שארכב עליו.
הבנלי חמוד, אולי אבדוק את זה.
הייתי בעופר אבניר, ראיתי את ה 700X הזה, באמת נראה מרשים. אבל אני חושב שזה גדול עלי בשלב הזה, אפשר לחזור על השאלה של מקום הכלים הסינים בשרשרת המזון כי CF MOTO זה בהחלט סיני.
לגבי ההונדה CB300R , לא בא לי על הכיוון המודרני. בגלל זה גם ה SV לא על הפרק.
אני חושב שבא לי סגנון קלאסי (אנפילד, טריומף למרות שלא בתקציב וכיו"ב) או סקרמבלרי (דוקאטי סקרמבלר, פאנטיק, לאונצ'ינו) .
מבין אלה - אני מצביע לאנפילד, מכמה סיבות.
1. הוא משלב בצורה מושלמת אופי ותחושות של אופנוע קלאסי עם קלות תפעול של אופנוע מודרני.
2. הוא יחסית לא יקר לקניה, וכבר יש משומשים שמתכנסים (בערך) לתקציב שלך. אני לא רואה סיבה להשקיע סכומים גבוהים באופנוע ראשון, אלא אם הכסף בוער בכיס.
3. כרגע עומד מאחוריו יבואן גדול ומבוסס (ד.ל.ב, יבואני ק.ט.מ) ואני צופה שלא תתיקל בבעיות של אספקת חלקים/תיקונים במידת הצורך.
4. בניגוד לליאונצ'ינו (או להסקווארנה 401) הוא באמת אופנוע קלאסי לרכיבה רגועה, ולא עוד אופנוע מודרני ששמו עליו פנס עגול.
השאלה היא - האם גם האנפילד לא מרגיש לך קצת גדול ומאיים מדי. כי אם כן, ואתה לא נעול עליו - אולי כדאי בכל זאת לשקול את ההסקווארנה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לגבי הסינים המודרנים (סינים בהשפעה אירופאית) בטווח הקצר הם נראים אמינים כנראה יותר מKTM ודוקאטי אבל השאלה היא איכות החומרים, כלומר בעוד 5 שנים איך הפלסטיקה תראה (הלבנה) ואיך חלקי המתכת יראו (חלודה).
בשנת 88 הביאו את הדאצ׳יה לישראל, בשנה הראשונה הכל היה נראה יחסית בסדר אבל אז התחילה הזדקנות מהירה של כמעט כל חלק ברכב, 10 שנים אחרי ורובם הלכו לגריטה.
לא רכבתי על האינטרספטור. רכבתי על הקלאסיק 350.
הכל היה לי מושלם עליו, הוא נח, לא מאיים, קל לרכיבה, מהנה... יכלתי לרכוב עליו במשך שעות.
הבעיה היחידה שלו היא היכולת להגביר מהירות מעל 100.
אפשר לרכוב עליו בנינוחות על 110, אולי אפילו 120 . אבל אין מקום לתמרון.
זה לא משהו שאני הרגשתי, זה מה שאני מבין ממי שמבין. צריך שלאופנוע יהיה יותר כח.
לא יודע אם זה נכון לשימושים שלי...
לא רכבתי, אבל אני בטוח ש-120 על הקלאסיק זה לא "נינוח". זאת מהירות הסגירה שלו.
רכיבה ממושכת במהירות המירבית היא מתכון מעולה לקצר את חיי המנוע פי כמה - על אחת כמה וכמה כשמדובר במנוע מקורר אוויר.
לכן, אני מציע לך לבדוק את האינטרספטור, שמאפשר שיוט באמת נינוח ב-120, עם רזרבות כוח שמאפשרות לעלות די מהר ל-140 במידת הצורך.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אכתוב כאן כמה מילים על הלאונצ׳ינו 250, בשביל לתת טיפה נפח לאופנוע הזה שאני חושב שהוא אנדרייטד.
אני איתו כבר שנה ועושה נסיעות עירונית בעיקר (פתח תקווה - תל אביב), ומידי פעם כבישים מהירים. סה״כ בשנה האחרונה נסעתי בערך 2500 ק״מ. כן, זה מעט מאודאבל למי שנוסע למשרד בממוצע פעמיים בשבוע, זה נשמע די הגיוני.
קצת על האופי שלי, כי אני חושב שזה יכול לסייע לך בבחירה. עברתי בדיוק את אותו תהליך חשיבה של פות״ש רק לפני שנה:
אני כמעט בן 40, חזרתי לאופנוע אחרי 20 שנה (היה לי בצבא, הפסקתי בגלל תאונה) ובעיקר בגלל הפקקים הנוראיים בדרך לעבודה. אני רוכב מאוד (ומשתדל מאוד מאוד) רגוע, ונהנה בעיקר לעבור את המכוניות שעומדות בנסיעה איטית בין הטורים הבלתי נגמרים של ז׳בוטינסקי בבוקר. התחשק לי אופנוע שאחייך כשאני רואה אותו בבוקר ואשמח לרכב עליו בסטייל והתלבטי בין הבנלי למנודיאל (בחרתי בבנלי כי כל המונדיאלים המשומשים שראיתי היו עם בעיה מכנית כזו או אחרת). עשיתי לו מעט שיפוצים קוסמטיים בשביל לשפר נראות (מראות + צביעת אגזוז) ואולי אעשה עוד כמה קטנות בעתיד הקרוב. במהלך השנה שיש לי אותו לא נדרשתי להגיע למוסך (אני שומר עליו טוב, מנקה ומשמן שרשרת כל 300 ק״מ) וכשהלכתי לעושת טיפול אחרי שנה בהתחלה הם צחקו עלי בטלפון (כי מי מגיע לפני שעבר את הק״מ הדרוש).
בגלל שהוא 250 הביטוח נמוך ב- 1000 שקל, זה לא סכום משנה חיים, אבל לא ראיתי סיבה לאופנוע חזק יותר כי רוב הנסיעות שלי עירוניות. לא ידעתי שהוא נחשב אופנוע כבד משקל, לא יצא לי להרים אותו יותר מדי.. אבל אני מסתדר איתו טוב בפקקים, וקל לתמרן איתו בין טורי מכוניות. יש לו מספיק כח בשביל להאיץ כשצריך, ובכביש מהיר הוא נוסע בכיף על 110, ויש כאלו שהצליחו להגיע ל 150 (אני שומר חוק אז אין לי מושג אם זה נכון או לא). אם רוב הרכיבות שלך יהיו במהירות נמוכה (פקקים, תנועה צפופה, עירונית) אז קשה לי לחשוב על אופנוע יותר מתגמל ו VFM.
במהלך השנה היו לי מחשבות כפירה על לעבור לקטנוע כי למי יש כח להילוכים, אבל אני שמח שלא עשיתי את זה. היום אני נהנה מהאופנוע מאודואני בהחלט שוקל להחליף לאינטרספטור, למרות שלא בא לי לשלם יותר על הביטוח. החיים שלי השתנו באופן חיובי מאוד ואת הזמן שחסכתי על הפקקים אני ״מבזבז״ על אימוני כושר + זמן איכות עם המשפחה. למרות הסיכון הרב בעליה על אופנוע, אני ממליץ על זה.
זהו בגדול, אם יש לך עוד שאלות אני אשמח לענות
נ.ב.
אם יהיה עניין אכתוב סקירה מפורטת על הניסיון שלי איתו, לא רציתי לחפור אם אין עניין.
שמן מחליפים לפי קילומטרז׳ או זמן, מה שמגיע קודם.
בגלל שאתה לרוב בתנועה איטית שהמנוע עובד על טמפרטורות גבוהות יותר השמן נשחק יותר פר קילומטר בהשוואה למי שרוכב מחוץ לעיר בלי פקקים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual