אם עיקר הרכיבה מתבצעת בעיר, אפשר להסתפק ב-250 (סוזוקי ויסטרום/אינזומה, בנלי TRK/ליאונצ'ינו, ק.ט.מ דיוק/הסקווארנה סווארטפילן 250, מונדיאל).
הכלים הנ"ל יעשו גם בין-עירוני, אבל המהירות ה"נוחה" שלהם תהיה עד איזור ה-100-110 על השעון, מעבר לזה (עד למהירות מירבית של 130-140) זאת קריעה.
היתרון של הכלים האלה זה מחיר רכישה נמוך יחסית ועלות ביטוח נמוכה יותר (חסכון של כ-1500 שקלים בשנה).
מבין הכלים לעיל, הסוזוקים כנראה הם האמינים ביותר, בעוד שהדיוק 250/האסקי סווארטפילן 250 הוא המודרני והמהנה ביותר לרכיבה.
הבנלי TRK251 יהיה כנראה הנוח ביותר למרחקים, ונראה שהאמינות שלהם בסדר.
אם אתה רוצה להעביר את הנסיעות הבינעירוניות שלך במהירויות יותר גבוהות, אז צריך להתקדם ל-300 פלוס, ולספוג את עלות הביטוח.
בתקציב שלך תצטרך לרכוש אופנוע שאינו חדש ועבר כמה ידיים, לכן כדאי להתמקד בכלים עם רקורד אמינות נאה: סדרת ה-500 של הונדה, קאוואסאקי Z/נינג'ה 300, ימאהה R3.
השיקול העיקרי ברכישה צריך להיות המצב של האופנוע בפועל: השאיפה היא לרכוש כלי שהיה אצל בעלים רציניים (ורצוי - לא צעירים מדי), טופל באדיקות ולא עבר הרבה ידיים.
בקיצור, תקנה את האופנוע הכי שמור שנכנס בתקציב, ואל תתפתה לחסוך בקניה ולרכוש אופנוע פחות טוב רק כי הוא זול יותר בכמה אלפים.