מרוב כלים חדשים לא רואים שאנחנו מתקרבים לעידן החשמלי.
קאן אם חושפת שני אופנועים חשמליים חדשים - אדוונצ'ר ונייקד-רודסטר - שיגיעו לייצור כבר בשנה הבאה; הפרטים, התמונות והווידאו - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%a7%d7%90%d7...9%d7%99%d7%9d/
![]()
מרוב כלים חדשים לא רואים שאנחנו מתקרבים לעידן החשמלי.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
יש שני אופנועי שטח חשמליים שהקהל רוצה. חברה אחת סגרה בגלל טריק של הארלי והשניה בהחלט בועטת:
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אז איפה המספרים ולמה אתה לא קונה אחד? מזכיר שוב שהסמארטפונים יצאו לשוק הם החליפו תוך שלוש שנים את כל הטלפונים של הדור הקודם כי זה היה מוצר שהתעלה על קודמו וזאת רק דוגמא אחת להתפתחות טבעית של מוצר שהוא game changer אבל זה לא קורה עם אופנועים חשמליים מהסיבה הפשוטה, הם לא טובים יותר מאופנועי בנזין.
אגב פארקים מוטורים סגורים עם אופנועים חשמליים להשכרה קיימים בגרמניה כבר כמה שנים אובות וזה לא מצליח להתרומם משם.
עדיין.
"הם לא טובים יותר" עדיין.
ברגע שתיפתר בעיית הטווח (והיא תיפתר) אתה תראה מגמה כמו בשוק ה4 גלגלים.
אולי אתה עסוק מדי בלהחליף אופנועים כל הזמן, ובלתכנן טיולי פרישה שעליהם עוד יסופר רבות, שאינך שם לב לכמות הרכבים החשמליים סביבך.
כרגע שני הדברים היחידים שמאטים את השטף הזה הוא
א. אי יכולת של החברות לעמוד בביקוש.
ב. אי היכולת של רוב האוכלוסיה (כל מי שאין לו חניה פרטית) לטעון בבית).
בהחלט לא בעיה טכנולוגית. וגם זאת, אשתה קפיצה מטורפת בעשור האחרון.
אני מאוד מציע לך להתחיל לגלוש ולהתעניין בחוגים שמתעסקים בזה כי אתה מפריח סיסמאות רומנטיות שלא מבוססות על מה שקורה בפועל
(זה לא שאני שולח אותך להכנס לפורומים של שיזוף ישבן, או g5).
כבר היום, לרוב רוכבי הדו"ג בארץ, יש פתרונות שטכנולוגית הם מספקים (במידה והיתה להם עמדת טעינה בבית).
עכשיו אתה תטען (ואני מבין למה) שעדיין אי אפשר לעשות סובב ישראל על אופנוע חשמלי, ואני אגיד לך שני דברים.
1. הרוב המוחלט של הרוכבים לא עושה סובב ישראל, אפילו לא יוצא מהגושים האורבניים
2. ניתן, רק שעדיין זה דורש יותר תכנון.
על מה אתה מדבר בדיוק?
אפילו zero לא עומד בצורך מינימלי של כל רוכב ממוצע.
אני פעם בשבוע עושה את מרכז-ירושלים הלוך חזור.
בערך 140 ק"מ במהירות ממוצעת של 130-140 קמ"ש. שום דבר מופרז.
ככל הידוע אין שום אופנוע בארץ (בסטנדט) שהטווח שלו מספיק לזה (אולי עם עוד פאקים של סוללות וכאלה).
זה לפני שמדברים על זה שכל תשתית הטעינה בארץ לא מפותחת בשיט.
לא אומר שדברים לא ישתנו. כרגע עובדתית זה לא מתאים ל90% מהאנשים. וגם ל10% האחרים זה כנראה לא ישתלם.
הסיבה היחידה שנראה כלים חשמליים כמחליפים לרכב בעירה פנימית זה בגלל רגולציה וסיבסוד.
אם אתם חושבים שזה העתיד סבבה, שימכרו רכב חשמלי בשוק חופשי בלי מיסי יתר על בנזין ואיום על סגירת מרכזי הערים לרכב מנוע בעירה פנימית ובמקביל שיפסיקו לסבסד רכב חשמלי בכספי ציבור, בו נראה מה קורה רכב חשמלי מול בעירה פנימית ראש בראש בשוק חופשי, ועכשיו עם יד על הלב מי נראה לכם ינצח?
בדו״ג המצב עוד יותר גרוע.
אני שמתי לשושני מוקש ואתה עלית עליו.
רוב רוכבי הדו"ג הם קטנועים שמתניידים בכרך וסביבתו.
מספרית.
או שהדיון הוא רק על אופנוענים "אמיתיים"?
בכלל, קרא את ההודעה במכלול ההודעות בשרשור, ולא כהודעה בודדת.
על התשתית דיברתי.
וכל המניפסט הארוך שכתבתי היה על המשפט של שושני ש"כבר מאה שנה"...
אם תחזור כמה הודעות קודם, תראה מה כתבתי (רמז- עדיין).
לגבי מה שדרנזר רשם, כרגע זה נכון. בלי שניכנס לשאלה האם המתכות שמשמשות לייצור סוללות קיימות בטבע בכמויות שיאפשרו את כל היופי הזה.
ועדיין, אנחנו חיים בתקופה של שינויים היסטורים. חלקנו יוכל לשבת עם הנכדים ולספר להם סיפורי אגדות על התקופה בה היינו מפעילים את המכוניות בעצמנו.
נערך לאחרונה על ידי ayalzo; 12-08-2022 בשעה 20:28.
אני מחכה לאופנוע אוטונומי שיחלוץ לי את הפקקים של ת"א.
זאת תהיה התקדמות אמתית.
ממה שראיתי בחוצלארץ יש הרבה רוכבי מוטוקרוס שמתלהבים מכלים חשמלים בגלל המומנט הדיוק והשליטה נטולת הקלאץ'. הטווח הוא לא עניין בתחום הזה. נשארה סוגיית האמינות והרעש (בלי לזלזל). מכיוון שאנחנו זזים חושבים וחיים מהר אנחנו מצפים שהמציאות (יצרנים, שוק) יתקדמו בקצב שלנו ונוצרת אשליה של עיכוב. כמה מהר הוזלו הפאנלים הסולאריים- בערך עשור?. קניתי משאבה סולארית עם תפוקה של ~200 ל' לשעה בפחות מ- 200 ש"ח. לפני עשור לא היה מוצר בגודל בהספק ובמחיר הזה ולא קיבלתי מענק מהמדינה. עוד 5 או 10 שנים מעריך שנראה כלים חשמליים עם יותר מ- 100 כ"ס שיורדים לאילת במהירות שאנחנו רוכבים כיום ואולי גם חוזרים. שושני יסביר לנו למה הוורסיס החשמלי הכי טוב בשבילו ובמקום רעש ממנוע בעירה נשמיע פעימות שמעידות על מהירות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
השיגוץ הזה לא היה איננו ולא יהיה אופנוע רק בגלל שהוא נראה כזה, כמו שרובוט דמוי אדם עם בינה מלאכותית ופאה לא יהיה אדם. המנוע הוא הנשמה והמהות של האופנוע ומה שמבדיל בין היצרנים השונים והבסיס המהותי של כל אופנוע תוציא את זה ממנו הוא יהפוך לעוד כלי רכב שמסתובב בכביש באופן עצמאיבליי זהות. יש עשרות כלים חשמליים שנעים במרחב הציבורי מי מכיר שם אחד שלהם, ומה ימנע מהשיגוץ להיות עוד אחד מהם המדבקות?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
דבר במספר ובמקומות, אז ראית, אני ראיתי 2 דלוריאן בגרמניה מה זה אומר על כמות הדלוריאן בעולם? כלום.
באירופה השטח מתחיל להיסגר לאט לאט לרכב ממונע (כולל חשמל) אז בתחום הזה גם ככה אין באירופה עתיד מזהיר.
הרכב החשמלי איתנו כבר מאה שנה כולם יודעים את הבעיתיות שבו לכן לא נגעו בזה אז שהירוקים התחילו ללחוץ.
עובדתית המחירים של רכב חשמלי לא יורדים ולא בדרך לרדת ואפילו במחיר הגבוה היצרנים מרוויחים פחות על כל מכונית חשמלית שהם מוכרים.
אגב פנלים סולרים לגג עדיין יקרים ועדיין עם ניצולת נמוכה וכבר עברו 2 עשורים.