שלום,
ברשותי הונדה פורזה 750.
לפי המלצות היצרן יש למלא אוויר בצמיגים בלחץ 36 PSI, אך במוסך (המרכזי של הונדה) אמרו לי למלא (אם אני זוכר נכון) 40 PSI כי אנחנו במדינה חמה.
זה הגיוני?
הכוונה ללחץ בצמיג קר או חם?
תודה!
שלום,
ברשותי הונדה פורזה 750.
לפי המלצות היצרן יש למלא אוויר בצמיגים בלחץ 36 PSI, אך במוסך (המרכזי של הונדה) אמרו לי למלא (אם אני זוכר נכון) 40 PSI כי אנחנו במדינה חמה.
זה הגיוני?
הכוונה ללחץ בצמיג קר או חם?
תודה!
מדידת לחץ היא תמיד בצמיג קר.
כדאי שתברר איתם את הסוגיה, כי יתכן והם יוצאים מנקודת הנחה שאתה ממלא אחרי נסיעה (נגיד בתחנת דלק) כשהצמיגים כבר חמים.
הדרך הנכונה היא עם מד לחץ אויר קטן כשהצמיג קר (עדיף שהיה בצל). אם יש אנומליה לנסוע לתחנת דלק ולמדוד שוב עם המדיד ולפי זה לדעת כמה להוסיף. כלל אצבע גס. בצמיג חם ממלאים 10% יותר.
אני ממלא כבר כשנה 36 בשניהם כשהצמיגים יחסית קרים(כ3 דקות נסיעה לתחנת דלק הקרובה).
צמיד קדמי הוחלף ב12k ואחורי הוחלף לפני כשבוע ב22k.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
בשנים האחרונות יש הבדל בין יצרן האופנועים ליצרן הצמיגים, לרוב יצרן האופנועים מבקש 36 מאחור ויצרן הצמיגים בין 40 ל42.
ללחץ אוויר גבוה יתר יש יתרון באורך חיים, לחץ אוויר נמוך יוצר יותר חום ובלאי.
אישית ניסיתי את שני האסכולות בחום קור, רכיבות בכביש המהיר ורכיבות כסאח וההבדלים מינורים, במסלול אני מאמין שזה יורגש מאד כי מנסיון במסלול האופנוע/הרוכב ניהיה רגיש לכל שינוי
יש מספר יצרני אופנועים שפשוט קצת התחלקו על השכל, ורשמו בתור לחץ מומלץ את הלחץ המקסימלי המותר לצמיג (זה שמנפחים כשמעמיסים על האופנוע חמישה אנשים וכמה חבילות חציר, כמקובל במזרח). דוגמה מהחיים- הונדה nc750.
ליצרני צמיגים יש טבלאות לחצים לפי משקל על הצמיג. כך שיצרן צמיגים לא נותן המלצה לניפוח מכיוון שאופנועים שונים שוקלים שונה, ואותו צמיג מותקן על מספר רב של דגמים. הוא כן מציין לחץ ניפוח צקסימלי, במשקל מקסימלי.
פעם היה ניתן למצוא טבלאות כאלו ברשת. בשנים האחרונות לא הצלחתי.
חפש שרשורי לחץ אוויר ב nc, ותבין למה לא.
או שתרד לאופנוע שלך ותביט מה כתוב על הצמיג.
גם במוו מישרים קו עם יצרני הצמיגים בGS1250 שלהם בצמיגים שרשום עליהם שהלחץ המקסימלי המותר הוא 2.9 באר שזה 42 psi
![]()
יופי. עכשיו תגיד לי אם נראה לך הגיוני שבמוו 1250 עמוס ברוכבים וציוד יהיה עם אותו לחץ באחורי כמו nc750 עם רוכב אחד ובלי ציוד?
וכל הקטע הוא, שהם לא מיישרים קו עם יצרני הצמיגים. זה בדיוק העניין. הם ממליצים על הלחץ המקסימלי המותר. מאוד ייתכן שבשביל נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים. יצרני הצמיגים הם שאולי מיישרים קו. כלומר, מחלקות השיווק שלהם פותחים ספר רכב של חברת האופנועים, ועושים קופי פייסט לאתר שלהם. כנ"ל לגבי "מייל תשובה". אלא אם התחילו לייצר צמיגים בצורה שונה בשנים האחרונות (וזה משהו שאני מוכן לקבל, רק שלא שמעתי על כזה), לצמיג בעומס שונה יש לחץ אוויר שונה מזה של חברו.
אגב, אני לא יודע מה הלחץ המקסימלי של צמיג של bmw. יכול להיות שזה 44 או 46.
את התשובות צריך לתת מהנדס רכב. או עיתונאי רכב (יש כאלו בקהל), שידע לרדת לעומקם של דברים אצל יצרן הצמיגים, ולא לקבל את התשובה השטחית של הפקידה במחלקת פניות הציבור.
ואני חוזר לדוגמה של הnc (גם כי זה קרוב ללבי, וגם כי אני מכיר קצת יותר) בכל העולם ממליצים לא ללכת לפי הנחיות היצרן אם לא רוכבים בעומס מלא.
נערך לאחרונה על ידי ayalzo; 22-08-2022 בשעה 09:16.
התשובה שלי הייתה בהקשר שהאם מותר או בטיחותי לרכב עם לחץ אוויר שהוא גם לחץ האוויר המקסימלי הרשום על הצמיג והתשובה בהחלט כן!
תתפלא אבל שאני כתבתי לברידגסטון גרמניה ענה לי רוכב הניסויים שלהם אבל אולי הוא שיקר לי שאמר שהוא בדק את הצמיג על המסלול לך תדע.
אני עוקב כבר שנים אחרי המלצות לחץ צמיגים ובוודאות אני יכול להגיד לך שאלו יצרני הצמיגים שהתחילו להמליץ על לחץ גבוה ולא ההפך.
אגב במוו, שמת לב שלא כמו פעם עכשיו ההמלצה ל42 היא זהה לאופנוע עמוס ולאופנוע עם רוכב אחד?
זה דווקא אומר לי שימי ההמלצה לפי משקל יעברו מהעולם
הנה המייל שלי לברידגסטון מ2006, אומנם לא בנושא לחץ מומלץ אבל בהחלט ניכר שעונה אדם טכני שמבין בנושא ולא מישהוא שעושה קופי פייסט.
![]()