במסגרת שיפוץ אופנוע (סוזוקי GN 250 שנת 96), פרקתי את כל החלקים (מה שנקרא "לרמת הבורג") והשארתי שילדה עירומה. שלחתי לניקוי חול וצביעה חדשה. כשחיברתי חזרה את מערכת החשמל, שמתי לב שהשילדה לא מוליכה יותר. יש עדיין חיבור מינוס למנוע והמנוע כן מוליך מינוס אבל השילדה לא. מה שגרם לי לחשוש זה שהמינוס של הממסר הנעה (סולונואיד) מחובר ישירות לשילדה. אבל עכשיו השילדה בכלל לא מוליכה מינוס.
בכל מקרה חיברתי את כל מערכת החשמל ושאר המערכות והאופנוע הניע ונסע רגיל. ועדיין: האם זה בסדר או שאני מפספס משהו?
ועוד דבר שאולי קשור ואולי לא. היום האופנוע הפסיק לפעול אחרי כעשר דקות של עבודה, בדיקה מהירה הראתה שאין חשמל בכלל וראיתי שהפיוז הראשי שרוף החלפתי פיוז ונשרף ישר שוב. בדיקה מעמיקה יותר הראתה שהדיסטריביוטור לא עובד טוב (ספציפית הדיודה לא עובדת טוב ומאפשרת חשמל לשני הכיוונים) ולכן יש קצר בחשמל. הזמנתי מאליאקספרס דיסטריביוטור חדש אבל אז התחלתי לחשוב האם התקלה קשורה לזה שאין לי הולכה של מינוס בשילדה??
אשמח לחוות דעתכם. ואם כן צריך שהשילדה תוליך, איך זה עובד באופנועים עם שילדת אלומיניום?
תודה,
רז
בהמשך אעלה תמונות של הפרויקט שלי...