צמיגים כל 10 זה באופנוע חזק, עם צמיגים רכים.
שלום רב,
אתחיל השנה הבאה לימודים בעזרת השם באוני' תל אביב תואר דו חוגי תובעני מאוד, למשך שלוש שנים. ומעוניין להתייעץ איתכם;
תקציב: נע בין 22000 ל 25000 מקסימום להאופנוע עצמו. ו3000 לציוד מיגון (יש לי שני אחים שרוכבים, אגנוב מהם קצת)
הוצאתי רישיון A1 לפני כמה ימים (מתכוון לרכוש האופנוע בשנה הבאה לפני תחילת הלימודים אם זה משפיע)
גובה 185 משקל 80
האופנוע ישאר לפחות ל3 שנים למשך התואר (אם הכל סבבה אין לי בעיה להמשיך לעוד שנים), לנסיעות לאונ' בלבד, 5 ימים בשבוע לכל סמסטר ולימי מבחנים כמובן, הדרך כמעט 53-55קמ נסיעה ו53-55קמ חזרה. (מאזור חדרה לאונ')
אז כמה שאלות;
1. זה רעיון טוב בכלל לסטודנט? מבחינת כסף, זמן, כאבי ראש וכו'
כי כשחישבתי את עליות האחזקה וכו' הסתדר לי משהו כזה:
ביטוח חובה השתתפות עצמית: יצא לי במחשבון הפול 5000 לשנה (שזה חרא)
טסט כל שנה: 33 שקל
טיפול כל 12000קמ: כמעט 1500 שקל
סט צמיגים כל 10000קמ (נכון?): 1500שקל
דלק: אסע אולי 15 אלף קמ לכל שנה אז עם צריכת דלק סבירה זה יעלה מקסימום 5000 שקל (אם לא ידפקו מחירי הדלק עוד פעם)
אז סה"כ:
25000-28000 בסיס
ו13000 לכל שנה.
כל צורך החישוב הזה הוא להדגים שאפילו עם עלות מכוערת כזו, זה עדיין יקר יותר לגור בתל אביב (אפילו במעונות), זה נע בין 2200-2000 שכירות שלא כוללים חשמל, מים, ארנונה ואוכל ותחבורה ציבורית וכו'
(אם פספסתי משהו או טעיתי תגידו בבקשה)
2. יש הבדל משמעותי בין זמן הנסיעה באופנוע ביחס לרכב? (למישהו שרכב מכביש 9-נתניה-אונ' או נצני עוז-נתניה-אונ' אם זה יעזור)
האם נסיעה ברכב של 52 דקות בלי פקק תהיה פחות באופנוע? או שזה קשקוש?
3. אחרי שנה, לעשות רישיון A האם זה כדאי? יש לי זמן לפני התואר, אבל אין לי באמת כוונה לקנות אופנוע כל כך אדיר, אני בן אדם מאוד משעמם ולא רוצה תאונות או בלגן וויילייז וכו' ולא מתכנן לקנות משהו אפילו מעל 700סמק בעתיד.
4. מעוניין בהאופנועים האלה, ואם מישהו יש לו עוד הצעות אשמח;
Z400/ Ninja 400
Ninja 300/ Z300
Sv 650 מוגבל A1 (עם ריפוד ומגן רוח וכו')
R3
MT03
מה דעתכם? מה יהיה בתקציב? מי יעמוד בלחץ? (ה300סמק במיוחד) מי יותר אמין וזול לטפל? מי יותר נוח?
5. למישהו שלומד באונ' ובא עם אופנוע:האם לחנות האופנוע לידי שער מסוים או ליד המעונות עם כיסוי ושרשרת נעילה זה רעיון טוב? או שזה חלום של גנבים
6. לטפל לבד? קצת מבולבל, מעניין לי ללמוד איך לטפל באופנוע, אבל לא רוצה לפגום בו או שאחרבן עליו ולא ישאר ל3 שנים, אה וגם כן זה צורך זמן שאין לי.. (עניתי?)
תודה רבה!!
מלא אופנועים חונים מול שער 14 (ברחבה שמשקיפה על איילון) וגם אני הייתי חונה שם כי זה היה לי הכי קרוב.
עד שיום אחד גיליתי שחתכו לי את הגומי של תושבת הטלפון. חשבתי לתומי שזה נקרע מעצמו אבל כמה ימים אחרי זה התחיל לעלות לי עשן מאיזור המנוע וגיליתי שהדביקו לי עליו מסטיק מלפנים. במקביל גם קלטתי ששרטו לי את הפלסטיק מעל לוח השעונים ועוד איזה חלק.
שנה וחצי אח״כ, אופנוע אחר, כבר עזבתי את האוניברסיטה אבל הייתי צריך לקפוץ לשעה באמצע היום וטעיתי לחשוב שיהיה בסדר. כשחזרתי, גיליתי ששוב חתכו לי את הגומי של התושבת של הטלפון.
אז אני לא ממליץ לחנות מול שער 14.
המקום הכי בטוח שאני מכיר הוא בחניון עבודה סוציאלית. הוא אולי טיפה רחוק (תלוי מה אתה לומד) אבל מקומות החניה של האופנועים הם ממש מול השומר (יש שם שער אחורי קטן) וכמובן שרצוי לכסות.
לגבי אופנועים, אני מאוד לא ממליץ על sv650 מוגבל. כתבתי על זה כאן כבר כמה פעמים ואתה מוזמן לחפש. גם לא מתאים למימדים שלך בכלל.
הייתי חושב לכיוון של cb500 כלשהו, ורסיס 300 או משהו דומה. זו הרבה נסועה, אתה לא קטן ואתה צריך אופנוע נוח יחסית.
לגבי חניות אין לי מושג ופיתרון חלקי אבל מומלץ לבעיית הגניבות באשר הן זה לכסות את הכלי וכמובן קשירה.
מבחינת כלי מצטרף להמלצה על CB500X שהוא כלבוייניק נהדר ואמין (כמובן תלוי איך טיפלו בו הידיים הקודומות).
היתרון שלו שהוא גם מרווח למדי ויכול לתת לך ערך מוסף לטיולים הרכבה ולמעשה כל משימה שתבקש ממנו.
לעניות דעתי ככלי תחבורה בסיסי הוא יתן לך מענה עדיף על כל מה שהזכרת פה.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
זה פלוס קצת סידורים וטיול פה, טיול שם שם אותך בכ-2000 ק"מ בחודש (24 אלף בשנה). כך שהחישוב שלך לעלות האחזקה לא מדוייק בלשון המעטה.לנסיעות לאונ' בלבד, 5 ימים בשבוע לכל סמסטר ולימי מבחנים כמובן, הדרך כמעט 53-55קמ נסיעה ו53-55קמ חזרה.
ראשית כל, גם עם אופנוע חסכוני ובנסיעה רגועה, אתה תחרוג מתקציב הדלק שהקצבת. ב-4 ליטר/100 ק"מ (1/25) קבלתי 6,240 שקלים בשנה, בהנחה והמחיר נשאר סביב 6.5 שקלים לליטר.
מומלץ מאוד לא להתפתות לביטוח חובה עם השתתפות עצמית - שכן, כדי שההשתתפות העצמית תשתלם, אתה צריך לרכב בלי לתבוע את הביטוח בכלל במשך כ-20 שנים. הסטטיסטיקה נגדך.
אם במהלך השנים האלה עברת תאונה ונפצעת, הביטוח הוא זה שמרוויח מכך שלקחת השתתפות עצמית.
לא יודע כמה עולה "טיפול 12" בחדרה, ובאיזה מוסך אתה מתכוון לטפל. אציין רק שבהרבה אופנועים, מומלץ לטפל כל 6 אלף ק"מ (גם אם היצרן מצהיר על מרווח של 12), ושחוץ מ"טיפול 12" ישנם טיפולי 24/36/48 (טיפולים גדולים שבהם בודקים מרווחי שסתומים וכדומה) ושם המחיר בוודאות גבוה משמעותית מ-1500 שקלים.
חוץ מזה, באופנוע צריך להחליף מדי פעם ברקסים, שרשרת ולפעמים גם רכיבי בלאי אחרים.
לקינוח - 33 שקלים זאת עלות המבחן בטסט, אבל יש עוד ~300 שקלים אגרה לקופת המדינה.
לפני כמה שנים, עשיתי את החשבון וגיליתי שבאחזקה עצמאית (כל העבודות מתבצעות בבית, ולא במוסך) אחזקה של אופנוע ביניים צנוע עולה כ-2000 שקלים בחודש.
אם תוסיף לזה עלויות טיפולים במוסך (בהערכה גסה - 6000 שקלים בשנה, לשניים עד ארבעה טיפולים שוטפים + עלות העבודה בהחלפת ברקסים ושרשרת) תגיע לסכום כולל כ-2500 שקלים בחודש, בהערכה גסה. זה כמובן לפני בלת"מים (החלקה, גניבה, דו"חות תנועה, תקלה טכנית).
פייר, מעונות בעלות של 2200 שקלים שחוסכים לך כשעתיים של זחילה לא מהנה ולא בטיחותית בפקקים או בשוליים - זה רעיון הרבה, הרבה יותר טוב...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
פייר, מעונות בעלות של 2200 שקלים שחוסכים לך כשעתיים של זחילה לא מהנה ולא בטיחותית בפקקים או בשוליים - זה רעיון הרבה, הרבה יותר טוב...[/QUOTE]
אתה בעייתי
כל הזמן צודק
איך המנהלת מסתדרת עם זה?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מסכנה... לא פשוט איתיאתה בעייתי
כל הזמן צודק
איך המנהלת מסתדרת עם זה?![]()
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אתה בעייתי
כל הזמן צודק
איך המנהלת מסתדרת עם זה?[/QUOTE]
ואללה שכן הוא צודק
אני כל יום מחליף דעת אם לקנות או לא כי פשוט אוהב לרכוב (גם אם זה מנסיון קטן מאוד) אבל כן האמת שזה תמיד מסתכם ככאב ראש משמועותי יותר ביחס לפשוט לגור במעונות או דירת שותפים ;(
זה בכלל למה שאלתי פה, רציתי לדעת מחכמים יותר ממני ואנשים עם יותר נסיון!
תודה רבה לכולם על התגובות הנהדרות, ממש מעריץ את זה!
ואללה שכן הוא צודק
אני כל יום מחליף דעת אם לקנות או לא כי פשוט אוהב לרכוב (גם אם זה מנסיון קטן מאוד) אבל כן האמת שזה תמיד מסתכם ככאב ראש משמועותי יותר ביחס לפשוט לגור במעונות או דירת שותפים ;(
זה בכלל למה שאלתי פה, רציתי לדעת מחכמים יותר ממני ואנשים עם יותר נסיון!
תודה רבה לכולם על התגובות הנהדרות, ממש מעריץ את זה![/QUOTE]
אם בא לך לרכב להנאה - תתארגן על אופנוע שטח ישן, ותרכב עליו בשדות מסביב לחדרה בסופ"ש.
זה ישפר אותך כרוכב, ייתן לך התנסות ראשונה כמכונאי על אופנוע שהוא לא כלי הניוד שלך, ויעלה לך פחות מלהחזיק אופנוע כביש לנסועה של 24 אלף בשנה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual