לנסיעות לאונ' בלבד, 5 ימים בשבוע לכל סמסטר ולימי מבחנים כמובן, הדרך כמעט 53-55קמ נסיעה ו53-55קמ חזרה.
זה פלוס קצת סידורים וטיול פה, טיול שם שם אותך בכ-2000 ק"מ בחודש (24 אלף בשנה). כך שהחישוב שלך לעלות האחזקה לא מדוייק בלשון המעטה.
ראשית כל, גם עם אופנוע חסכוני ובנסיעה רגועה, אתה תחרוג מתקציב הדלק שהקצבת. ב-4 ליטר/100 ק"מ (1/25) קבלתי 6,240 שקלים בשנה, בהנחה והמחיר נשאר סביב 6.5 שקלים לליטר.
מומלץ מאוד לא להתפתות לביטוח חובה עם השתתפות עצמית - שכן, כדי שההשתתפות העצמית תשתלם, אתה צריך לרכב בלי לתבוע את הביטוח בכלל במשך כ-20 שנים. הסטטיסטיקה נגדך.
אם במהלך השנים האלה עברת תאונה ונפצעת, הביטוח הוא זה שמרוויח מכך שלקחת השתתפות עצמית.
לא יודע כמה עולה "טיפול 12" בחדרה, ובאיזה מוסך אתה מתכוון לטפל. אציין רק שבהרבה אופנועים, מומלץ לטפל כל 6 אלף ק"מ (גם אם היצרן מצהיר על מרווח של 12), ושחוץ מ"טיפול 12" ישנם טיפולי 24/36/48 (טיפולים גדולים שבהם בודקים מרווחי שסתומים וכדומה) ושם המחיר בוודאות גבוה משמעותית מ-1500 שקלים.
חוץ מזה, באופנוע צריך להחליף מדי פעם ברקסים, שרשרת ולפעמים גם רכיבי בלאי אחרים.
לקינוח - 33 שקלים זאת עלות המבחן בטסט, אבל יש עוד ~300 שקלים אגרה לקופת המדינה.

לפני כמה שנים, עשיתי את החשבון וגיליתי שבאחזקה עצמאית (כל העבודות מתבצעות בבית, ולא במוסך) אחזקה של אופנוע ביניים צנוע עולה כ-2000 שקלים בחודש.
אם תוסיף לזה עלויות טיפולים במוסך (בהערכה גסה - 6000 שקלים בשנה, לשניים עד ארבעה טיפולים שוטפים + עלות העבודה בהחלפת ברקסים ושרשרת) תגיע לסכום כולל כ-2500 שקלים בחודש, בהערכה גסה. זה כמובן לפני בלת"מים (החלקה, גניבה, דו"חות תנועה, תקלה טכנית).
פייר, מעונות בעלות של 2200 שקלים שחוסכים לך כשעתיים של זחילה לא מהנה ולא בטיחותית בפקקים או בשוליים - זה רעיון הרבה, הרבה יותר טוב...