ברכיבה בכביש מהיר במהירות גבוהה מומלץ לחץ אוויר גבוה כדי למנוע את הflat spot שנגרם מהר יותר שרוכבים בלחץ נמוך במהירות גבוהה בגלל החום שנוצר, לא המצאתי את זה זה מתואר בהרבה כתבות טכניות על צמיגים.
לחץ מקסימלי הוא בדיוק מה שהוא הלחץ הכי גבוה שמותר לך לשים בצמיג.
בעשור האחרון יצרני הצמיגים והאופנועים שינו את המלצות ללחצים גבוהים יותר וחלקם ממליצים לחץ אוויר שזהה ללחץ המקסימלי ללא כל התיחסות למשקל (של הרוכב והציוד) כל זה כמובן המלצות לשימוש יום יומי ולא למסלול, בימיינו לחץ מומלץ של 40 או 42 psi באחורי הפך לסטנדרט בזמן שפעם זה עמד על 36.
אני לא יודע למה אבל אני מעריך שמבנה הצמיגים (מה שנקרא carcass) המודרנים דורש לחץ גבוה יותר