חברים שלום,
בספר הרכב (ktm exc-f 2022)כתוב שיש להחליף בוכנה כול 135 שעות.
1. מה העלות של טיפול כזה?
2. מה מחליפים , והאם ניתן לבצע לבד?
3. האם באמת יש צורך בטיפול (נשמע לי הזוי בוכנה כול 135 שעות)?
תודה מראש לעונים,
חברים שלום,
בספר הרכב (ktm exc-f 2022)כתוב שיש להחליף בוכנה כול 135 שעות.
1. מה העלות של טיפול כזה?
2. מה מחליפים , והאם ניתן לבצע לבד?
3. האם באמת יש צורך בטיפול (נשמע לי הזוי בוכנה כול 135 שעות)?
תודה מראש לעונים,
הטיפולים בספר מיועדים לשימוש תחרותי אינטנסיבי והם מאד מחמירים.
כל עוד תקפיד להחליף שמן מנוע ופילטר כל 15 שעות אין שום סיבה שבשימוש רגיל תגיע לבלאי שיחייב החלפת בוכנה ב 135 שעות (וגם לא פי שתיים או שלוש מזה…).
(אבל אני לא מכונאי מוסמך ואין לראות בדברי המלצה כלשהי…)
הי,
הדגם שרשמת אני מבין שהוא 4 פעימות,
לי נראה שמה שראית מדבר על דגם 2 פעימות..
ודרך אגב,
קח בחשבון שאם אתה עושה לבד ולא בחברה
יש מצב שהאחריות תתבטל במידה ויגרם נזק כלשהוא..!
אדייק - אפשר לבצע טיפולים בכל מוסך חוקי (בעל רישיון מטעם משרד התחבורה), ולא רק "בחברה" - והאחריות תישמר במלואה, כל עוד הטיפולים בוצעו בזמן ויש תיעוד.
זה מעוגן בחוק.
לגבי הבוכנה - אכן נשמע לי שבשימוש רגיל, אין סיבה להחליף בוכנה אחרי 135 באופנוע 4 פעימות. אפשר לבדוק קומפרסיה ולחץ הפוך כדי לקבל אינדיקציה למצב המנוע העליון ללא פירוק.
כאן יש עוד מידע בנושא:
https://www.ktmforums.com/threads/ex...-hours.134044/
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
צריך לבדוק מה קורה בפועל בשוק.
לדגומא ידוע לי בוודאות על דגם 2012 של קטמ exc125 רשום לעשות מנוע קומפלט כל 80 שעות שעות - ובפועל עושים כל 300 בערך.
בוכנה רשום כל 80 ועושים כל 100 בערך.
וכן בעיקרון אפשר לבד,צריך ידיים טובות,ידע,וכלים.
באופנוע ה CRF250RX שלי מופיעה החלפת בוכנה כל 15 שעות, שזה הגיוני לשימוש תחרותי.
EXC F הוא המקבילה מטעם האוסטרים, ובגדול הם פחות עמידים מהונדה.
אין לדעת המליץ על כ 300 שעות שזה נשמע קצת הרבה אבל אולי לאור המחירים בארץ לא כזה הרבה.
יותר מטריד ב 4 פע' הצורך לטפל בראש מנוע ואז זה ממש יקר.
KKATOV הזכיר ש 4 פע צריך להיות יותר עמיד מ 2 פע ואני רק אזכיר ש 4 פע כמו ה EXC F עובד בסלדים ובקומפרסיה הרבה יותר גבוהים ושוחקים מ 2 פעימות.
בקיצור - אין כמו TWO SMOKER לשטח, לפחות אתה מבין מול מה אתה מתמודד והפשטות הרבה יותר גדולה.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
סליחה חברה, יש פה קצת המצאות….
מנסיון של 4 קטמ מרובעים שהיו בבעלותי (ועדיין יש) ספר הטיפולים מוגזם לחלוטין! רלוונטי רק לשימוש במרוצים.
גם במוסכים המורשים יגידו זאת (האחריות על אופנוע שטח מאד קצרה לכן אין להם כל אינטרס לדחוף טיפולים סתם).
חוץ מההנחיה המוגזמת להחליף בוכנה כל 135 שעות יש גם הנחיה לבדוק מרווח שסתומים כל 30 שעות, הזוי באותה המידה.
יש לי מאות רבות של שעות ומעולם לא הגעתי להחלפת בוכנה, אני נוהג לבדוק שסתומים סביב ה 100 שעות ועדיין לא מצאתי מרווח שחורג לפני 200 שעות עבודה (וגם אז מינימלי).
להחליף שמן ופילטר כל 15 שעות ולא לדאוג, האופנועים האלו עמידים בצורה בלתי רגילה, בטח לאור ההתעללות שהם עוברים.
החלפת השמן מאד חשובה כי בגלל חסכון המשקל יש כליטר שמן בלבד והוא משמש למנוע, לגיר ולקלאץ׳…
מי שמזניח החלפות שמן בהחלט יגיע להחלפת בוכנה הרבה לפני…
אין המצאות ולא שטויות.
אני ממש לא ברסיה, אלי טומאק וחבריהם, אני כן רכבתי במשך שנה וחצי על CRF 250RX משנתון 2020 ואחרי 60 שע השסתומים מהטיטיניום דרשו כיוון.
והמנוע הזה עבר 3 שנים של FINE TUNE של הייצור שלו.
המנועים של כלים תחרותיים של 4 פע עובדים בסלד מטורף (עד למעלה מ 14 אלף סל"ד) בקומפרסיה מאד גבוהה (לדוגמא בהונדה 13.9).
הם צריכים את הקומפרסיה והסלד כדי להיות מסוגלים לספק את ההספק הגבוה מאד שהם נדרשים לו (מה שאופנוע דו"פ עושה ב 10K סלד במקרה הכי קיצוני )
אז כן בהחלט מדובר בכלים שדורשים המון תחזוקה ככל שהם יותר תחרותיים, לעומת דו"פ שדורשים הרבה פחות - תכלס ניקוי פילטר אוויר והחלפת שמן גיר פעם ב...
בשבילי דו"פ על יום...
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51